Joo tää ai varmaa liity tähä aiheesee mihi nyt laitoin ni mitenkää,mut siis täytän ens viikon maanantaina 18. Ja mun äiti on tommonen et nyt lomalki se määrää mua niinku haluu.. 23.00 kone keittiöö ettet roiku koko yötä siel. Onko tämä ja muut tämän kaltaiset jutut enään laillista täytettyäni 18.v? Ja muuten mainittakoon että olen huostaan otettu. Olen asunut melki koko ikäni toisien vanhempien luona ja niistä on tullu mulle oikeemmat vanhemmat kun biologiseni ikinä? Tästä huolimatta onko äitin/isän laillista 18.v täytettyäni enään määräillä mua niin kun lystää?
Laillisuudesta en osaa sanoa, mutta periaatteessa täysin oikeutettua niin kauan kun asut "jonkun muun katon alla". Sun omaa parasta ne ehkä kuitenkin ajattelee. Asiasta voisi olla parempi keskustella niiden vanhempien kanssa. Täältä siihen et varmasti apua saa. Eiköhän siihen joku ratkaisu siten löydy. Mä olen jo 40V, ja voin kertoa että en mäkään saa tehdä kotona ihan mitä vaan. Kyllä se vaimo sen verran sääntöjä ja määräyksiä on keksiny... No ehkä omille pojille, jotka eivät ihan vielä sun iässäsi ole, säännöt eivät ihan noin tiukat ole kuin sulla.
Joo ja jos en tottele ni sit ne vaihtaa meijä verkon suoja-avaime eli toisin sanoen mul ei olis sit enää nettii.. :///
Etköhän sä pärjää ihan hyvin noilla säännöillä. Parastasi ajattelevat, ja pian pystyt muuttamaan omilleen ja tekemään mitä lystäät. Ja silloin ehkä yllättäen huomaat, että eipä sitä yöllä jaksa mitään muuta tehdä kuin nukkua. Ja kaikilla se on sama juttu, jos ei asu yksinään. Jos ei vanhemmat sanele sääntöjä, ne neuvotellaan puolison tai kaverin kanssa...
Joo.. No vuoden päästä loppuu koulut täl paikkakunnal ni sit muutan kyl omilleen. Kai sitä vuoden viel sit pitää kestää.
Ja aina kannattaa yrittää keskustella asiasta vanhempien kanssa. Avoin keskustelu on paras ratkaisu kaikkeen.
Juu. Ja sitä on yritetty ja tähän päädyttiin ja tässä pysytään siihen tappiin asti kunnes muutan vuoden päästä pois. Onneks muutanki. En kestäs enää sen kauempaa noita. -.-
Kyllä toi ihan laillista ja sallitua on, mutta myönnettäköön, että kuulostaa aika paskalta. Ite oon saman ikänen - kuten nickikin joillekkin kertoo - ja en kyllä jaksas noin tarkkoja sääntöjä. Kyllä mun mielestä tässä iässä pitäs olla jo sen verran omaa vastuuta, että osaa nukkumisensa yms. ite kattoo. Koita jaksaa se koulus loppuu ja sit voit tehä mitä haluat.