Laitetaan nyt vielä kyselyä asiantuntijoille, vaikka näitä topiceja näyttää täällä olevankin. Eli etsinnässä olisi peruskone. Hintahaarukka 500-700€. Prosessori näissäkin ratkaisee, ja kun en ole itse asiantuntija niin annan niiden päättää. Inteliä näyttää jotkut kehuvan, mutta kai AMD:kin on kelvollinen. Joku tuplaydin pitää kai olla. Muistia pitänee olla riittävästi vistan pyörittämiseen, 4gb riittänee. Näytön koolla ei ole hirveästi väliä, kunhan ei mennä alle 14". Liitännöistä sen verran että HDMI pitää olla tykkiä varten. Tuohon hintaluokkaan löytyy varmaan koneita vaikka kuinka, mutta täällä lienee tietoa mitä kannattaa jättää ostamatta, ja mikä taas olisi hyvä vaihtoehto. En löytänyt mistään vertailua/testejä läppäreistä missä olisin itse voinut tutkia. Tai sitten en osannut googlettaa... Jos kerkeette vastailla/ottaa kantaa niin kiitos etukäteen !
Tässä sulle "peruskone" hdmi liitännällä! http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/293493 (katso tarkkaan kohta ominaisuudet!!!) Ja "hyvälle" kannettavalle hyvä selain joka täyttää varmasti sun "vaatimukset"? http://www.download.fi/verkko/selaimet/orca_browser.cfm (ei varmuutta toimiiko vistalla... en jaksanut tutkia asiaa... mut firefox 3.5.2 on edelleen paras selain mitä löytyy! Muista " lisäherkut" adblock plus jne...) T. Palstapoliisi
Tuota samaa konetta olin jo vähän katsellutkin. Vaihtoehtoja ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan on monia. Siis jos ei ole merkkiuskollinen. Näyttökään ei tarvitse olla 17". Asus X73SL on yksi vaihtoehto. Selaimista sen verran että, käytän kokeeksi IE:tä ja Fireä samaan aikaan. Fireä ihmettelen miksi se jää usein jumiin, mutta lähtee eteenpäin päivittämällä. Adblock + on asennettu, mutta ei muita lisäosia. IE on hitaampi mutta vakaampi. (Oma kokemus)...
Ihan hyvältä näyttää toi asus kone!!! Pienempi muisti, mut varmaan pyörittää vistaa kevyesti... vähä parempi suoritin... muistikortinlukija löytyy, jos sille on käyttöä? Olin itsekkin suunnitellut ostavani parempaa kannettavaa mut päädyinkin tällaiseen ratkaisuun... Siirryin sunnuntaina microsoft vista home basic käyttiksestä linux ubuntu 9.04 käyttikseen ja oon tykännyt... käyttää muistia "maksimi" käytöllä mulla n. 370 megaa Peruskäytössä vie muistia n. 200 megaa. Mun fujitsu-siemens amilo la 1703 2Gt muistilla tuntuu nyt tehokoneelta!!! =) Selaimena käytän tässäkin firefoxin 3.5.2 selainta. (linuxissa nimi on shiretoko) samoilla herkuilla ku basicissä, tosin coolirista en oo viel tähä löytänyt.