Kokeile uutta peliprojektia

Discussion in 'PC:n pelit' started by HollowPlanets, May 13, 2012.

  1. HollowPlanets

    HollowPlanets Member

    Joined:
    May 13, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kokeile, päihitä huippupisteet ja osallistu pelin tulevaisuuteen. Mielipiteelläsi on vaikutusta varmasti!

    Ohjeet ja peli löytyy täältä: http://hollowplanets.bugs3.com/

    Oon väsänny tällaista sandbox-peliä eräällä ohjelmoinnin kurssilla ja koska tunteja on palanut projektiin jo mukava määrä, niin ajattelin tuoda sen myös sinun kokeiltavaksi!

    Peli on tutunoloinen kaikille Motherloadia, Terrariaa ja Mincraftia kokeilleille. Tässä pelissä on lisäksi mallinnettu fysiikkaa melko tarkasti, vaikka tiettyjä kompromisseja on tehty.

    Peli on vasta alphavaiheessa, joten kaikki parannusehdotukset ja kritiikkikin on tervetullutta. Uusia ominaisuuksia saa ehdottaa ja bugeista kannattaa ilmoittaa vaikkapa tuolla nettisaitilla.
     
  2. HollowPlanets

    HollowPlanets Member

    Joined:
    May 13, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Peliin oli eksynyt pari bugia, jotka on nyt korjattu. Uusin versio on ladattavissa saman linkin kautta.
     
  3. sidrend

    sidrend Regular member

    Joined:
    Jun 21, 2009
    Messages:
    3,188
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Tulipa ladattua ja kokeiltua.

    Heti alkuun voin myöntää, etten ole minecraftin tai terrarian suuri fani.

    Siltikin voin kyllä sanoa, että ihan lupaava pelin alku. Ainoa mikä häiritsi oli jatkuva ja kokoaikainen hiirellä klikkailu.

    Jatka samaan malliin vain, en itse saisi tuollaistakaan aikaan.
     
  4. taatudi

    taatudi Regular member

    Joined:
    Mar 20, 2011
    Messages:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Pitää koittaa kun joku suositteli. Kaikkia mainittuja pelejä olen pelunnut ja niistä pitänyt :D
     
  5. HollowPlanets

    HollowPlanets Member

    Joined:
    May 13, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitokset motivoivasta palautteesta!
    Olen itsekin ajatellut parempaa tapaa kaivaa, mutta kliksuttelun voisi silti pitää vaihtoehtona. Esimerkiksi painamalla S-näppäintä, ukkeli voisi alkaa kaivaa palikkaa joka sen alla sillä hetkellä on. Mietin vain, että pitäisikö kuitenkin tälle olla erillinen kaivuunappi, ettei ukkeli ala kaivamaan vasemmalle, kun se ole tarkoituksena. Esim SPACE+A kaiva vasemmalle vs. A mene vasemmalle, mielipiteitä?

    Varmaankin lähitulevaisuudessa helpotan tuota kaivuusysteemiä. Nyt on kehitteillä myös moninpeliserveri, joten kesäkuussa voi olla mahdollista pelata peliä vähintään LANissa. Myös pvp-, planetta- ja galaksipäivitys on listalla monien muiden seikkojen ohella. Kun vaan vielä löytyisi aikaa niiden kehittämiseen :/

    Niin ja jos joku ei saa peliä toimimaan, niin kertokaa ihmeessä asiasta täällä!
     
  6. taatudi

    taatudi Regular member

    Joined:
    Mar 20, 2011
    Messages:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kyllä tämä ihan hyvältä vaikuttaa. Pieniä parannuksia kyllä voisi tehdä, esim.
    - Reunukset valittuun väriin siinä alkujutus
    - välkkyvä viivakursori siinä nimijutus
    - pommin sytytyslanka pienenee kun palaa
    - health regen

    Mutta ihan mielenkiinnolla seuraan mitä tästä tulee :D
    Ja lopuksi kannustava video, ei se Minecraftikään aluksi niin mielenkiintoiselta näyttänyt ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=F9t3FREAZ-k

    Ja jos tarvit apua/neuvoo/vinkkejä/yms laita pmmää :)
     
  7. HollowPlanets

    HollowPlanets Member

    Joined:
    May 13, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos osuvista kommenteista!

    Lisäsin nuo asiat ToDo-listalle, tuo health regeneration siellä itse asiassa jo olikin.
    Jos jossain vaiheessa saan moninpelisysteemin toimimaan, niin siinä vaiheessa viimeistään tarvitaan apuja testauksessa. Nyt kasassa on vasta rautalankamalli, joten toivottavasti tästä vielä jonkunlainen peli kehkeytyy.

    Pythonilla koodaaminen tuo tosin ikäviä esteitä suorituskykypuolelle ja muistisyöppöys on aikamoinen rasite. Vinkkejä tarvittavan muistin pienentämiseksi otetaan vastaan!
     
    Last edited: May 22, 2012

Share This Page