Kokeile, päihitä huippupisteet ja osallistu pelin tulevaisuuteen. Mielipiteelläsi on vaikutusta varmasti! Ohjeet ja peli löytyy täältä: http://hollowplanets.bugs3.com/ Oon väsänny tällaista sandbox-peliä eräällä ohjelmoinnin kurssilla ja koska tunteja on palanut projektiin jo mukava määrä, niin ajattelin tuoda sen myös sinun kokeiltavaksi! Peli on tutunoloinen kaikille Motherloadia, Terrariaa ja Mincraftia kokeilleille. Tässä pelissä on lisäksi mallinnettu fysiikkaa melko tarkasti, vaikka tiettyjä kompromisseja on tehty. Peli on vasta alphavaiheessa, joten kaikki parannusehdotukset ja kritiikkikin on tervetullutta. Uusia ominaisuuksia saa ehdottaa ja bugeista kannattaa ilmoittaa vaikkapa tuolla nettisaitilla.
Peliin oli eksynyt pari bugia, jotka on nyt korjattu. Uusin versio on ladattavissa saman linkin kautta.
Tulipa ladattua ja kokeiltua. Heti alkuun voin myöntää, etten ole minecraftin tai terrarian suuri fani. Siltikin voin kyllä sanoa, että ihan lupaava pelin alku. Ainoa mikä häiritsi oli jatkuva ja kokoaikainen hiirellä klikkailu. Jatka samaan malliin vain, en itse saisi tuollaistakaan aikaan.
Kiitokset motivoivasta palautteesta! Olen itsekin ajatellut parempaa tapaa kaivaa, mutta kliksuttelun voisi silti pitää vaihtoehtona. Esimerkiksi painamalla S-näppäintä, ukkeli voisi alkaa kaivaa palikkaa joka sen alla sillä hetkellä on. Mietin vain, että pitäisikö kuitenkin tälle olla erillinen kaivuunappi, ettei ukkeli ala kaivamaan vasemmalle, kun se ole tarkoituksena. Esim SPACE+A kaiva vasemmalle vs. A mene vasemmalle, mielipiteitä? Varmaankin lähitulevaisuudessa helpotan tuota kaivuusysteemiä. Nyt on kehitteillä myös moninpeliserveri, joten kesäkuussa voi olla mahdollista pelata peliä vähintään LANissa. Myös pvp-, planetta- ja galaksipäivitys on listalla monien muiden seikkojen ohella. Kun vaan vielä löytyisi aikaa niiden kehittämiseen :/ Niin ja jos joku ei saa peliä toimimaan, niin kertokaa ihmeessä asiasta täällä!
Kyllä tämä ihan hyvältä vaikuttaa. Pieniä parannuksia kyllä voisi tehdä, esim. - Reunukset valittuun väriin siinä alkujutus - välkkyvä viivakursori siinä nimijutus - pommin sytytyslanka pienenee kun palaa - health regen Mutta ihan mielenkiinnolla seuraan mitä tästä tulee Ja lopuksi kannustava video, ei se Minecraftikään aluksi niin mielenkiintoiselta näyttänyt http://www.youtube.com/watch?v=F9t3FREAZ-k Ja jos tarvit apua/neuvoo/vinkkejä/yms laita pmmää
Kiitos osuvista kommenteista! Lisäsin nuo asiat ToDo-listalle, tuo health regeneration siellä itse asiassa jo olikin. Jos jossain vaiheessa saan moninpelisysteemin toimimaan, niin siinä vaiheessa viimeistään tarvitaan apuja testauksessa. Nyt kasassa on vasta rautalankamalli, joten toivottavasti tästä vielä jonkunlainen peli kehkeytyy. Pythonilla koodaaminen tuo tosin ikäviä esteitä suorituskykypuolelle ja muistisyöppöys on aikamoinen rasite. Vinkkejä tarvittavan muistin pienentämiseksi otetaan vastaan!