Tässä eilen aloin kokeilemaan tota kyseistä Videoformaattia Ja yllätyin positiiviisesti yhdistelmästä. Tohon ääniformaattiin on olemassa corevorbit filtteri (tarttee lisäksi Ogg Splitterin) mutta ilmeisesti uusin ffdshow tukee sitä nykyään suoraankin (Olenko oikeassa?). Ainakaan mun koneellani ei kyseisessä formaatissa ilmennyt mitään nykimistä niinkun jossain vanhemmissa .omg formaatin videoissa tuppaa ilmenemään. 5.1 ac3 äänen pystyy muuttamaan 5.1 Oggiksi BeSweet ohjelmalla. Näppärästi se käy OggMachine Guilla jossa on valmiit asetukset hommaan. Oon ostanut divarista muutaman DVD elokuvan harjoituskappaleeksi. ja tänään kokeilin tuota formaattimuotoa elokuvaan Hiipivä tiikeri Piilotettu lohikäärme. ja sain todella yllättävän hyvälaatuisen (Moni kahden cd:n versio kalpenee tälle) 700Mt version tästä lähes 2 tuntia pitkästä elokuvasta 5.1 äänillä höystettynä. Oma osansa tästä Kyllä kuuluu XviD 1.0.2 Koodekille, joka tekee aivan mahtavaa jälkeä pienellä säädöllä, sekä elokuvalle, jossa on paljon kohtia, jotka eivät vaadi paljon bitratea. Mutta äänistäkin lähti pois 236Mt (Alkuperäinen ac3 ääni 368Mt ja ogg ääni 132Mt). Ac3 filtterin mittareiden mukaan ääni tosiaankin käyttäytyy kuten alkuperäinenkin ac3 ääni. BsPlayerin mukaan ääniformaatti on Vorbis CH 6, 4800Hz 281kbit. Jos jollain on kokemusta kyseisestä Videon pakkausmuodosta niin kommenttia kiitos. Niin ja missä olis hyvät ohjeet ton BeSweetin säätämisestä?
Onhan tuota tullut testailtua. Nyttemmin olen kylläkin luopunut OGM:n käytöstä näiden eksoottisten tiedostoformaattien osalta. Jos tulee kikkailtua erilaisten audio- ja videoformaattien kanssa, niin tulee käytettyä Matroskaa OGM:n sijaan. Ogg Vorbista tulee käytettyä harvemmin, olen tykästynyt enemmänkin AAC:n käyttämiseen. Yhdistelmäni on siis XviD + AAC 5.1 + Matroska. Doom9:n sivuilta löytyy lukuisia BeSweet-ohjeita. http://www.doom9.org/