Olen etsinyt kotiin 40"-46" HD-virittimellä varustettua töllöä. Euroopan isommissa maissahan HD-virittimiä myy jo suurin osa eri merkeistä, mutta Suomessa on pitänyt kuolata vain Sonyn uusimpien mallien perään (pieni markkina-alue). Niinpä esim. Sonyn KDL-40W4000:sta saakin yleensä jonottaa - tilaapa sitten lähikauppiaalta tai netistä. Nyt sattui Anttilan mainoksesta silmiin Philips 42PFL7403. Kyse on siis 42" HD-töllöstä HD-virittimiellä sekä antenni- että kaapeli-verkkoon 100 Hz:n tekniikalla. Anttilan hinta on euroa vaille 1600 egeä, mutta löysin tuon yli pari sataa halvemmallakin netistä. Onko kellää kokemuksia ko. mallista? Olen tässä joka tapauksessa lähdössä katsomaan paikalliseen Anttilaan ko. ihmettä.. Kun ajattelin, että nyt hankittava töllö on käytössä vielä ensi vuosikymmenen jälkimmäiselläkin puoliskolla, niin ajattelin maksaa tuosta HD-virittimestä.
Ei taida löytyy paikallisesta Anttilasta kun mainitsevat mainoksessa tuotteen kuuluvan Kodin1 ja NetAnttilan valikoimiin. Olishan tuo kiva nähdä, fillipsi vihdoin saanu C/T virittimen ja hdtvn viel samaan settiin
Joo.. niinhän tuo mainos sanoi kun oikein silmämunalla katsoi. Ei löydy kuin Kodin1:stä ja NetAnttilasta noita laitteita. Niinpä paikallinen Anttilan myyjä luonnollisesti mainosti Sonyn paneeleita paremmiksi - kun myi niitä itse muttei saa tuota filsua kaupata. Kaiken kaikkiaan myyjä oli yllättävänkin hyvin kartalla tekniikasta, mutta tietysti omat provikat ojassa. Tänään taisi samaa filsua olla 32"-versiona Tekniset-mainoksessa (tai siis ainakin Philips/HD-viritin/HP-paneeli). Pitänee mennä ko. puljun "asiantuntijoita" haastattelemaan ja katsomaan josko laitteita alkaisi löytymään hyllystä.
Olin mukana hakemassa samanlaisen viime viikolla naapuriin. Älyttömän hyvä on kuva teresta HD:n lähetyksissä kaapelissa ei kokeiltu, mutta kylläkin satelliitin kautta sama asia sieltäkin puolelta, mutta paras kuvan laatu tulee Bluray levyillä.