Hei! Tiedustelen onko kennelläkään kokemusta Sonyn takuuhuollosta? Vähän selaillen netistä niin selviää että huoltoa ei Suomesta löydy vaan joudut lähettämään tuotteen Englantiin...Pitääkö paikkaansa? Miten pitkään huolto keskimäärin kestää? Ongelma koskee dualshock 4 ohjainta joka on vasta muutaman kuukauden vanha ja nyt toinen sauva on alkanut ohjautumaan itsekseen......Vika ei vielä ole jatkuva vaan tietystä asennossa sauva ohjautuu eteenpäin. Ohjain ei ainakaan käytöstä ole vioittunut. Kysyn siksi kokemuksia kun jos siellä Englannin päässä on joku kesähessu toteamassa ohjaimen kuntoa ja toteaa "ei tässä ole mitään vikaa" ja lähettää ohjaimen takaisin vai odotanko sauvan menevän vielä huonommaksi että tyhmempikin korjaaja tajuaa "mikä on vikana"?!?
https://hardware.support.playstation.com/fi_FI#/ Tonne kun näppäilee ohjaimen sr.numeron niin saat sähköpostiin liitteenä postituslapun mikä pitää tulostaa ja liimata pakettiin sitten se pitää viel kiikuttaa postiin kun ei pysty automaatista lähettää. Ite luovutin siin postin ovella kun jonoa oli joulunaikoihin ulkona seuraavaan kadunkulmaanasti ja menin baariin hoitamaan sitä ketutusta. Toista sataa euroa meni bussiin, tulostamiseen, paketointiin, baariin ja taxiin, aamulla sitten krapulassa korjasin sen itse. Silloin se toimitus osoite oli muistaakseni helsingissä. Eipä ne niitä taida nykään mitään huoltaa tai kokeilla lähettävät vaan uuden tilalle jossa on vastaava vika, kymmenestä ohjaimesta vähintään seitsemän on viallisia nykyään.
Nyt meni hermo......kokeillaan Sonyn asiakaspalvelua 15 päivää annetaan korjaus/vaihto ajaksi. Ja tietenkin palauttaminen tapahtuu KOLME vuotta vanhan ohjaimen laatikossa[GXT 545] joka toimii vieläkin ilman driftaus ongelmaa...Dualshock 4 piti olla laatu tuote ja tarkempi ohjaustuntuma mutta nyt se onkin liiankin tarkka
Nyt on erikoinen tapahtumaketju käynnissä......sähköpostiviestejä tulee 24.7 18:00 "PlayStation tuotteesi on lähtenyt huoltokeskuksestamme ja se on matkalla sinulle" ja 21:00 "PlayStation-konsolisi on saapunut huoltokeskukseemme" Joko tässä on tapahtunut jpvir keissi....että Sony ei tarkasta tuotetta vaan lähettää vaihtotuotteen heti koska nyt saapuva lähtetys minulle on tulossa Ranskasta ja takuukorjaus tuote on mennyt Englantiin. Taikka sitten kaikki ennakkoluulot Englantiin matkaavissa paketeissa on virheellisiä ja paketit voi mennä ihan minne vaan. PS....UPS arvioiden mukaan paketin toimitus kestää viisi työpäivää kun Posti ei saanut viidessä työpäivässä sitä toimitettu edes Vantaalle. UPS paketilla matkaa se 3000km Postilla 350km ne pienet erot ;-)
Paketti saapui aikataulussa ja ensituntuma on hyvä ei ylimääräistä liikettä tateissa. Toivotaan parasta ettei tarvitsisi Sonyn takuukorjausta käyttää uudelleen. UPS Postille