No niin, tarina sai alkunsa keväällä 2012 kun Huawei E586 päätti sanoa sopimuksen irti , kyseessä soppari tikku ja takuunalainen tuote. Laite lähti Postin (lue Itellan) toimesta SCF-huoltoon manseen, meni viikko meni kaks, ei tullut asia hullummaks, soittoa soiton perään SCF:lle, aina sama kommentti, emme ole saaneet uutta tuotetta vielä maahan, aikaa kului noin about 1,5 kk ja kas kumma vaihtolaite tuli kotiin, no eikun "uusi" tikku tulille.Mentiin melkein tasan tarkkaan vuosi eteenpäin, riks raks ja poks. Huawei E586 taas lopetti yhteistyön, ilmeisesti "pikkukiinalaiset" laitteen sisällä olivat saaneet tarpeekseen, eli hanskat naulaan, niinkuin suomessa sanottaisiin. Laite jälleen huoltoon, jättäessäni laitetta Soneran kivijalkaliikkeeseen mainitsin edellisestä episodista, nyt virkeän näköinen myyjä joka oli varustettu Soneran hyvin psyykkaamalla hymyllä,(tai sitten hän vain muuten oli jossakin aineissa) otti vastaan jälleen laitteen ja sanoi että kyllä tämä asia nyt hoidetaan 1 viikon kuluessa, heitin kyllä epäilyksen ettei asia viikkoon onnistu. Sain häneltä vaihtolaitteen mukaani, jolla kykenisin hoitamaan kodin nettiyhteydet sillä aikaa kun oma laite on SCF-huollossa. Onnesta soikeana "uuden" vaihtolaitteen kanssa kotiin. Laitteeseen sim-kortti kiinni ja noin tunti aktiivista toimintaa, sitten ei mitään yhteyttä nettiin, vaihtolaite lopetti toiminnan. Jos asuisin "keskustassa" niin eipä hätiä,taas vaan Soneran liikkeeseen, mutta mutta matkaa on kuitenkin 55km aina sivunsa, joten kyllä kuluja itsellenikin tuli. Nyt kuitenkin päätin ottaa yhteyden aspaan ja kertoa "taas" miten on mennyt, no takuuasia ei puhtaasti ole Soneran vika, vaan huollon eli SCF:n, joka ei kykene toimimaan "sallituissa" rajoissa, vaan asiaks kärsii. Meni noin 2 h kun olin jättänyt soittopyynnön aspaan, he soittivat ja kertoivat etteivät voi vaikuttaa SCF:n huollon nopeuteen millään lailla. Ajattelin että kaipa tämä nyt etenee nopeammin, mutta ei, taas odoteltiin reippaat 4 viikkoa ja uusi laite tuli takaisin postin toimesta, olin kyllä ehtinyt hankkia uudemman version Huawein laitteesta.Nyt 20.6.2013 asiat on puhuttu halki/poikki ja pinoon aspan kanssa, hyvitystä tulee tuleviin laskuihin, mutta kaikenkaikkiaan SCF ei ansaite yhtäkään plussaa toiminnastaan, Soneralle +++ erittäin asiallisesta suhtautumisesta tähän keissiin ja siellä aspassa eräälle "Sannalle" Hyvää Juhannusta nyt kaikki on toiminut erittäin hyvin.
Juuh, nämä asiakaspalveliat ovat jotenkin aina Hymy-suussa välillä alkaa itselläkin huvittamaan niiden hymy. kait ne sitten aineissa ovat hah hah
Itselläni on Sonerasta vain huonoja kokemuksia. Ei niinkään asiakaspalvelun suhteen, mutta kuuluvuuden. Porukat asuvat landella, ei kuuluvuutta. Itse taas asun käytännössä Helsingin keskustassa, mutta kuuluvuutta ei Soneralta saanut tännekään, joten vaihtoon meni.
Oltiin isohkossa rallitapahtumassa Keski-Suomessa jossa paljon porukkaa pienellä alueella, alkoi kauhea poru kun kännykät eivät toimineet! Siinä sitten alettiin ihmettelemään ja vertailemaan, meillä joilla oli Soneran liittymä ei ollut mitään häiriötä, täydet kuuluvuus tolpat. -No, ne muut olivat sitten soittamatta..... Soneralle....
Kaipa tuo menee vähän kaikilla operaattoreilla niin, että jossain kuuluu ja jossain ei. Se nyt vaan oli itselleni viimeinen pisara, kun kotona piti mennä seisomaan tiettyyn kohtaan parvekkeen oven eteen, jotta pystyi puhumaan puhelimessa ilman pätkimisiä.
sama se on mullaki, missään muualla ei voi puhua puhelimessa pätkimättä ku parvekkeen oven edessä, sama vika kaikilla jotka täällä vierailee, oli liittymä mikä tahansa bunkkeri kerrostalot.. prkl :/
Omat kokemukseni sellaiset, että puhelimen kanssa kaikki toimii tasaisenhyvin eikä Helsingissä tosiaan kuuluvuusongelmia ole. Nettitikku oli aikoinaan käytössä heidän kauttaan, eikä siitä ole mitään hyvää sanottavaa. Katkeili ja hidasteli jatkuvasti, ihan toivotonta menoa. Jatkuvasti lupailivat alueellemme tukiaseman päivitystä lähiaikoina, taisi mennä parivuotta että nopeuspäivitys lähialueen tukiasemalle ensimmäisestä "lähiaikoina" - lupauksesta.
Kuuluvuudessa on se ikävää, että kun samaa mastoa voi harvemmin käyttää useampia operaattori ja täten muodostuu näitä katvealueita. Luulisi kyllä, että kuuluvuudet olisivat 2010 luvulla niin hyvät ettei tarvitsisi kiivetä sinne omenapuun latvaan puhumaan. Omat kokemukset sonerasta moitteettomia. Aina saanu asiat hoidettua, vikailmoitukset on käsitelty riittävän nopeasti ja laskuttaneetkin oikein. Kaiketi vain hyvää tuuria, välillä kuulee sellaisia kauhutarinoita että huhhuh..
Täytyy kyllä sanoa että en tarvitse enään kuin yhden syyn että vaihdan laajakaistan ja kaikki perheeni puhelinliittymät DNA:lle. Sonerasta ei ole mitään muuta kuin ikävää sanottavaa. Korkeat hinnat sekä surkea palvelu..
Omalla asuin paikalla täällä maalla se on sonera joka kuuluu parhaiten. Lisäksi mobiile netti on tää nopeampi kuin muilla. Toisella operaattorilla, joka yleensä toimii tää on usein mastossa ongelmia, joten en ole aikeissa vaihtaa liittymää.
Täytyy kyllä Soneran kuuluvuutta vähän kehua! Uudemmat talot rakennetaan ilmeisesti niin "hyvin" että DNA:lla ei ollut enää yhteyttä muuton jälkeen, ellei halunnut mennä parvekkeelle käyttämään puhelinta... Onneksi puhelut alkoivat kuitenkin kuulumaan sisälläkin vaihdettuani Soneralle.
Riippuu aika paljo maston paikasta. Tää on sama homma, mutta jossain muualla taas sonera ei kuulu kunnolla kuin ulkona.
Se on kyllä totta että tosi paljon riippuu asunnosta. Tiedän monen kaverin asunnot joissa auttamatta tippuu välittömästi 2G:lle kun sisään astuu, meillä taas ei edes syvimmässä nurkassa saa 3G:n palkkeja vähenemään.
Onko teille ollu koskaan hyötyä että on sama operaattori kauan? Itte oon saanu puhuttua soneralta pariin kertaan alennusta, kun olen maininnut pitkän asiakas suhteen. Olen aina ollut soneran käyttäjä. Pari kertaa niillä on ollu vissiin jotakin automaattisiakin etuja vanhoille asiakkaille.
Toi on totta. Halvimmalla pääsisi tosiaan, jos viittis juosta parhaan tarjouksen perässä, mutta itte en viitti. Eikä kaikki operaattorit tule kuuluvuuden vuoksi kyseeseenkään.
Kyllä on, aiemmin oli niitä taso-etuja ja laskuja saa pienemmäksi tiskillä kun käy "vertailemassa"... -Tosin eipä ole ollut tarvetta hyvää vaihtaa.
Sopimus uusittiin 8Megan netti maksoi 60€/kk, kesto 2 vuotta. Joku aika tuon jälkeen uusille asiakkaille tarjottiin 24megasta 40€/kk mokkulan kera. Myöhemmin soneralta soittelivat ja koittivat kaupata kännykkäliittymää, tuli mainittua että kännykkäliittymä on jo hyvä mutta netin puolella olis vähän viilailtavaa. Noh sain kuitenkin lopulta samanlaisen sopparin kuin uudet asiakkaat. Ei tietenkään soneran pojat maininneet että jos haluaa kaikki irti niin kannattaa hankkia asdl2+ modeemi. Vanhan modeemin kanssa oottelin että koska se nopeus nousee... Kuuklailin vähän ja huomasin ettei modeemi tue adsl2+:aa. Ostin sitten uuen modeemin, viiskymppiä meni. Elikkäs olisi ollut kiva kun olisivat maininneet tuosta modeemi asiasta. Niin ja sitten vielä tämä teoreettinen nopeus homma. Elikkä todellisuudessa tulee 16megaa mikä on kaukana soneran poikien teoriasta. Ei nyt sinällään haittaa mutta mainitsin silti.