Osaisitteko ehdottaa opiskelijalle tasavahvaa 800€ (ehdoton max 820€) konepakettia johon sisältyy lähes kaikki tarvittava. Eli siis itse kone ja käyttis (Windows 7), näyttö (ehkä joku 150€, mieluiten > 19 tuumaa), näppis ja hiiri (ihan perus kamaa). En harrasta uusien pelien pelaamista (eikä tähän hintaan mitään pelikonetta saisikaan), mutta mikäli hinta suinkin antaa myöden, niin en mielelläni ottaisi integroitua näyttistä. Koneelle jää muiden vehkeiden jälkeen hintaa ilmeisesti noin 500€ eli siis varmaan joku riisuttu versio tästä. Noiden ytimien avaaminen kyseisestä prossusta kutkuttaisi, mutta hinta varmaan vaati vaihtamaan halvempaan? En ole aikaisemmin konetta itse kasaillut, mutta olen ymmärtänyt sen olevan helppoa ja katsonut pari opasta aiheesta, eli kasausta ei tarvitse sisällyttää hintaan.
Tuossa. Tuolla pelailee uudempiakin pelejä suht helposti. 4 gb välimuisti, tehokas GTX260 näytönohjain 2 ydin prosessori josta saa helposti 3 tai 4 ytimisen 500 gb kovalevy jonne saa helposti talteen 19 tuuman näyttö windows 7... Hiiri ja näppäimistö ei mahtunut budjettiin mutta saat itse valita ne. Ja jos sinulla on vanha kone niin siitähän ne joutaa. Tuo on paras paketti mitä 820 eurolla voi saada näkemykseni mukaan. Uudetkin pelit tuolla onnistuu. Ihan ihmeissään olen miten hyvän paketin kasasin Niin ja tuosta prossusta voi avata ytimiä joka on helppoa kuin heinän teko ja ohjeetkin löytyy foorumilta. Joku viisaampi voi vielä vahvistaa pakettini toimivuuden. Itseluotto ei ole parhaasta päästäni
Tuohon kun laitat vielä hiiren, niin paketti on valmis. Näytöksi laitoin muuten 23" koska 19" on laajakuvana todella pieni ja tuo myös maksoi sen 150 euroa. Tuolla pelaa ihan uusiakin pelejä hyvillä grafiikoilla ja hyvällä tuurilla tuosta prosesorista voi aukaista kaksi lisäydintä. Jolloinka se vastaisi 170e maksavaa Phenom II x4 955BE:tä. Ohjeet @Sclek: Kun kone tulee lähinnä peruskäyttöön ja kevyeen pelaamiseen kannatta mielestäni panostaa hyvään emolevyyn koska se on tietokoneen perusta. Laittamassani emolevyssä on USB 3.0 ja SATA3 tuet.
Kyllä emolevyssäni lukee core unlocker eli sillä voi avata ytimiä ellen ihan järjettömästi väärin ymmärrä? Itsekin olin laittamassa 23 mutta kun budjetti vaati 19 tuumasen. Wasdasin näytönohjain ei mikään tehomylly ole. Graphic card benchmarkissa HD4850 häviää 400 pisteellä GTX260 joka on paljon Wasdasin paketissa on vain 2 gb välimuistia toisinkuin minun paketissa 4gb Linkki: http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
wasdasin paketti on silti parempi. Emolevy on parempi, näyttiksellä ei tämmösessä paketissa oo väliä eikä muistin määrällä. Katsos kun joka tarpeeseen pitää vähän soveltaa. Puhtaalla Windowsin asennuksella 2GB riittää. 4850 on tohon käyttöön ''liian'' tehokas näyttis
Enpäs huomannutkaan että ovat lisännet sinne core unlock tuen. Juuri näin + saadan 4 tuumaa isompi näyttö joka on oikeasti paljon suurempi ja näin ollen mieluisampi käyttää.
Nythän ei etsitty kuitenkaan sitä pelkkää pelikonetta ja mennään vielä budjetin yli jos lisätään hiiri ja näppäimistö. Noilla paketeilla pelit pyörii lähes yhtä hyvin (eroa on huimat 10fps, joka ei todellakaan ole paljoa). Vaivasten 10fps:sän takia säästetään emolevyssä ja näytössä joka ei todellakaan kannata. 2Gt riittää pelaamiseenkin itselläni on pelatessa käytössä n. 1.6Gt.
Tottahan tuokin on. Itselläni on näköjään peli vaihe jääny päälle kun suunnittelen konepaketteja EDIT: Wasdasin paketista puuttuu prossuncooleri kun tuossa prossussa ei ole sitä mukana?
On siinä. Tuotekoodi: HDZ555WFGMBOX eli BOXED joka tarkoittaa sitä että mukana tulee myös prosessorin jäähdytin.
Yleensä kaikissa nykyprossuissa tulee vakiocooleri mukana... En ainakaan oo Jimms/Lapstoressa törmänny yhteenkään jossa ei olis, mutta sama se
Lapstoressa ainakin myydään Phenom 1 prossuja ilman cooleria Ja ei tolle prossulle tarvita muutenkaan parempaa cooleria jos ei kellota, ei käsittääkseni ole kovin kovaääninen.
Jimmsillä i7 960 prosessoria myydään ilman cooleria ja sen kanssa. Eikös ne AMD:n vakio coolerit olleet juuri todellä äänekkäitä? Korjatkaa jos olen väärässä.
En ole kuullut ainakaan näiden 2x prossujen coolereiden olevan mitään äänekkäitä vaan noiden kalliimpien. Vaan onko niissä sama? Ja samat kierrokset? En usko? Korjatkaa jos olen väärässä
Riippuu ihan täysin mistä prossusta on kyse. AthlonXP aikaset oli ihan kuraa. Sit Athlon64 halvempien mukana tuli perusroskaa. Kalliimpien Athlon64 prossujen mukana tuli aivan sairaan kova heatpipejäähy. Nykysin Phenom II X4:n mukana tulee ihan hyvä heatpipejäähy. Tuulari ei oo kovin iso ja ohan se kohtuullisen äänekäs. Vikahan on se et boxed cooleria voi vaihtaa jos huvittaa. Ei sen tarvii olla mikään tietty. Se riittää et se hoitaa hommansa ja sen voi vaihtaa jos huvittaa.
Kiitos paljon kaikille vastanneille ja erityisesti niille jotka uhrasivat aikaansa paketin miettimiseen! Taidan kallistua wasdasi:n esittelemän paketin kannalle. Vaikuttaa kaikin puolin hyvältä (tai ainakin siinä määrin mitä näistä ymmärrän ) ja piti vielä lisätäkin, että muistia kannattaa laittaa vain sen Windowsin tarvitsema 2GB, koska sitä on helppo lisätä myöhemmin kun taas löytyy rahaa. Hiukan jäi epäselväksi tuon prossun tuulettimen äänekkyys. Koska budjetti jäi hieman alle 800€, niin voisin satsata suoraan uuteen jäähyyn. Vai onko mahdollista, että tuo mukana tuleva vispilä on ääneltään ihan siedettävä? Jos avaa lukittuja ytimiä, niin lisääntyykö lämmöntuotto siinä määrin, että kannattaisi hommata parempi jäähy? Mikäs jäähy tuohon sitten pitäisi iskeä (Sclek:in ehdottama?)?
En tiedä mitä olen ehdotellut mutta 25 euroa: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/DCACO-FP701-CSA01 47 euroa: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/SCMG-2100?t=false Itselläni on tuo 47 euron cooleri. Hiljainen ja tehokas. Ota se mutta jos ei budjetti riitä niin sitten ehdottomasti tuo freezer 7