Kokoonpanon päivittelyä

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Teloitus, Apr 29, 2013.

1. Teloitus

Teloitus Regular member

Trophy Points:
    26
    Terve terve, alotetaan sillä, että tää nyt saattaapi olla turhaa tulevaisuuden haaveilua, koska järkeähän omaa kokoonpanoa ei hirveästi ole päivitellä, mutta saahan sitä hölmö suunnitella!

Eli "pikaista" päivitystä kaipais ainakin näyttis, joka on tällä hetkellä NVIDIA GeForce GTX 580 1,5 Gb (ei valmistajasta ole tällä hetkellä tarkaa tietoa, pitänee tarkistaa).

Tilalle olen kaavaillut Evgan GTX680 korttia;

Perus: http://hintavertailu.muropaketti.com/5490/evga-geforce-gtx-680-sc

4Gb versio: http://hintavertailu.muropaketti.com/5502/evga-geforce-gtx-680-ftw-4gb-w-backplate

4Gb classified: http://hintavertailu.muropaketti.com/102104/evga-geforce-gtx-680-classified

Käytännössähän noissa 4Gb versioissa ei hirveästi ole eroa, mutta 50€ ei loppujen lopuksi ole paljoa edes mahtavan kuuloisesta "classified" nimestä :D

Mitä muuta olen kaavaillut päivittäväni, on nykyinen SDD varastoni. Tällä hetkellä koneessani on Intelin 120GB SDD ja olen ajatellut tilalle seuraavaa ratkaisua: 4 x 120GB Kingston 3K SSD + LSI Megaraid SAS RAID kortti (Raid 0)

Tällöin saisi asenneltua pääosin kaikki softat SDD:lle, ja kaiken "turhan" leffat yms sitten normi kovolle!

Tällä hetkellä löytyy 600W virtalähde, joka riittää kyllä varmaankin varsin hyvin!

Kyselkää / kommentoikaa / moittikaa / ylistäkää!

Last edited: Apr 29, 2013
  2. Ehni

Ehni Active member

Trophy Points:
    73
    Kas kummaa. Ekaa kertaa joku suunnittelee päivittelyä oikeen kunnon budjetilla ilmeisesti :D Mitä pelejä sä pelaat oikeen jos ei Gtx 580 riitä? iha vaa mielenkiinnosta kysyn

3. Teloitus

Teloitus Regular member

Trophy Points:
    26
    Kysy toki, ja kyllähän sitä tollane pikku panostus voi nyt ihan vain statussymbolina tehdä :D! No vähä tota farmvilleä mä tuolla facebookissa! No ei laiskaa :DD

Öö... peleistä pelailen paljon erilaisia FPS putkijuoksuja, avoimen maailman hahmon kehittämistä yms. Paljon kaikkea. Tuo 580 ei tykkää oikeen esim. FarCry3:sesta ja framet tippuu aika huikeasti korkeilla asetuksilla. Myös Hitman Absolution tuotti ongelmia. Crysis on edelleen vaikea pala myös purtavaksi. Syrim grafiikkamodeilla pyörii suhteellisen hyvin, kuin myös esim Gta IV tai EFLC. Yleisestihän kortti on ihan hyvä, mutta kaipaa vaihtoa, varsinkin jos useammalle näytölle aikoo pelaamisen viedä ja siitä vielä nauttiakin!

4. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    tukeeko emolevy slitä? Itse olen ainakin tyytyväinen 570 SLIn omistaja :)
    JA onko koneessasi SSD kovalevyä? silläpä vasta saa kunnolla nopeutta koneseen :)
    Veikkaus, onko koneesi pakettikone?

Last edited: Apr 29, 2013
  5. Teloitus

Teloitus Regular member

Trophy Points:
    26
    Emolevyni on Intel H67 ja käsittääkseni se tukee slitä. Koneessani siis on - kuten jo ensimäisessä viestissä mainitsinkin - 120GB:n SDD, mutta nimenomaa olen päivittämässä hiljalleen enempi ja enempi muististani SDD muotoon, koska se on paljon parempaa kuin "normaali" kovalevy. Koneeni EI itseasiassa ole pakettikone - te oli hetken aikaa Jimm's tyyppinen ratkaisu, eli ei massatuotettu pakettikone, koska liian kallis sellaiseksi. Loppujen lopuksi tämä kokoonpanon myynti lopetettiin, eikä tätä ole enään saatavilla. En itse maksanut/ostanut/koonnut konettani.

6. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Jos tuo on sellainen Jimmsin valmisratkaisu, niin suosittelen myös virtalähteen vaihtoa.
    Ne mitä Jimms noihin tunkee ei oo parhaita mahdollisia eikä edes toisiksi parhaimpia, tuskin edes kolmanneksi parhaita.
    Kato vaikka sivusta malli niin näkee tarkalleen. Ite arvioisin joko Antecin Earthwattsiksi tai CoolerMasterin GX:ksi.

Last edited: Apr 30, 2013
  7. Teloitus

Teloitus Regular member

Trophy Points:
    26
    Toi aikasempi viesti anto ehkä hieman harhaanjohtavan kuvan; siis ei tää oo Jimm'siltä ostettu kone, vaan sen tyylinen tarkotin :D. Kyl tää ihan varmaanki pakettikone on, mutta tehtiin just sillee tilaustyönä, ja koska tilauksia ei tullu, tän tekeminen lopetettiin lopetettiin.

Poweri on Delta Electronicsin DPS-600WB A

8. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Aha jaha. Ei siis erinäisistä komponenteista kaupan kasaama kone?
    Tuosta pitäisi saada kuvia sisältäpäin, että saisi kuvan laadusta. Onko mahdollista?
    Itse uusisin senkin vain varmuuden vuoksi, varsinkin jos ei mahdollisuutta tarkempaa inspektioon.

9. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    Tämän mukaan emolevyssä on pcie 2.0 x16 ja kaksi pcie 2.0 x 1 (jolla ei tee mitään näyttiksen kanssa) joten SLI ratkaisu ei tule toimimaan koska se vaatii vähintään pcie 2.0 x8 väylän. (tai pcie 3.0 x4 korjatkaa jos olen väärässä)

Mitä poweriin tulee, en ota kantaa.

10. Gereti

Gereti Senior member

Trophy Points:
    163
    et ole väärässä,3.0 x4 oli yhtä nopea kuin 2.0 x8,mutta 3.0 vaati intelin ivy-prossun,sandy ei käynyt,tukiko h67 edes 3.0 pci-e paikkaa?

11. Teloitus

Teloitus Regular member

Trophy Points:
    26
    Tässä on kuva jonka löysin netistä, ja tuo on sama kun mikä tässä koneessa on. Joo, ei ainakaan voi mennä pieleen jos powerin vaihtaa samalla, mutta emt kuitenkaan onko tarvetta! Jos haluat vielä kuvan tuosta sivupaneelin tarrasta niin hoituu!

Näillä näkymin siis ei tuohon emoon voi SLItä laittaa, joten palaillaan takasin yhden näyttiksen ratkaisuun (ihan hyvä, koska kotelokin on tässä pöntössä suhtkoht pieni). Onko suosituksia valmistajasta? Olen ymmärtänyt, että tuo ehdottamani Evga:n kortisto olisi aika laatu kamaa. Plus kenelläkään mitään kannanottoa ilmoittamiini kortteihin? Tämä päivitys kyllä varmastikin viivästyy aika paljon, joten voisi ehkä olla järkevää harkita sitten gtx 700 sarjaa, kun se ilmestyy?

12. Gereti

Gereti Senior member

Trophy Points:
    163
    Itse harkitsisin radeon 7970Ghz korttia mielummin kuin GTX680 korttia,kun sen halvemmalla saa,ja paikoitelllen tehokkaampi kortti muutenkin,

13. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Kuvia powerin sisuksista olisi kiva nähdä, ne tosin on astetta vaikeampia toteuttaa.
    Mutta kyllä se sivutarra olis kanssa kiva nähdä, siitäkin näkee yhtä sun toista.
    Ja tuossa vissiin on ihan normaali 120mm tuuletin powerin yläpuolella?
    Ja vielä lisäkysymys, että onko powerin tuuletin äänekäskin?

14. JTPN

JTPN Active member

Trophy Points:
    58
    odottaa kunnos 780 tulee ja ostaa semmonen.
    tai jos radeonit käy niin 7970ghz edition 3gb muistilla. farcry ainakin itella lagaa juurikin muistin vähyys.

Ja jos sliitä/cf halajaa ja emossa on vain 1x16xpcie niin onhan niitä 2gpun kortteja esim 590.690.6990 ja 7990

15. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    eipä sitä varmaan kukaan ehdoin tahdoin halua. Mainitsin vaan sli vaihtoehdon koska 580 SLI on perkuleen tehokas, ja kun kerran yksi kortti löytyy valmiina.

16. JTPN

JTPN Active member

Trophy Points:
    58
    tehokas kyllä mutta 1.5gb vram tulee jo nyt vastaan isommilla asetuksilla. puhumattakaan tulevista peleistä.

oman 6870 1gb vram takkuaa farcry3 medium asetuksilla ja crysis3 low asetuksilla, vaikka gpu jaksais vielä (vievät muistia 900+mb nuilla asetuksilla 1680x1050 resolla)

17. Gereti

Gereti Senior member

Trophy Points:
    163
    aika paljon,itsellä vei euro truck simulator 2 4100x1024 resoilla 800mb,muistaakseni med/low asetuksilla,

18. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    itellä menee far cry 3 1080p max asetuksilla ~80fps 2x1280mb muistilla.

19. Teloitus

Teloitus Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuvaa Uppmas tässä ja tässä

Vastaus lisäkysymykseen: tuulettimen olemassaolo on huomaamaton: ihan oikeasti täytyy välillä tarkistaa onko se kone päällä vai ei. Tosin pelikäytössä tuulettimet puhaltavat sitten vähän lujenmpaa, mutta pääosin ääni kuuluu silloin näyttiksestä.

Kyllä itse olen ollut tyytyväisempi Nvidian korttiin kuin atin korttiin, joten varmaan pysyttelen nvidian korteilla! Pitänee sitten ostoksen yhteydessä katsastaa sen hetkinen tilanne, mitä kortteja on markkinoilla!

Share This Page