Komponenttia 550-600e

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by DynamiCz, Jun 1, 2010.

1. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    Tartteisin DDR3 emon, Phenom X6 (?), DDR3 muistit, poweri ja kotelo. Tällä hetke budjetti sellane 550-600e, mutta kun oon saanu uudet osat niin myyn vanhat joista tulee 115e joilla ostan tälläse ja pari tuuletinta ja sit kellottelen prossua, tällästä oon aatellu mutta muisteiks nää. Kommenttia? Kestääkö poweri kellottelua (3,7-4,0GHz) Ja näyttis on XFX HD 5770 1GB.

Last edited: Jun 1, 2010
  2. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26

Tommonen mieluummin. Eikä tohon koteloon munmielestä lisätuuletusta kyl varmaankaan tarvis. Tai voihan sitäkin pistää jos huvittaa :) Meni aika lähelle budjetin kattoo mut budjettiin silti, joten varmaan toi olis aika lailla paras mahdollinen?

3. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo tässä siis päivitetty:

Ja en kyllä koppaa vaiha koska toi on tarpeeks hyvä ja halpa, vaikka onhan toi sun ehottama paljon hienompi ja lisään sinne ne pari tuuletinta ja prossu coolerin (sit kun uudet kamat asennettu ja vanhat myyty) et pysyy viileenä ja pystyy kellottaa prossun sinne lähelle 4GHz. Ja miks toi emo eikä AsRock? Eikös noi oo lähes samallaisia?

4. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    No toi koppa nyt on vaan superkehuttu hiljanen ja tosi hyvin tuuletettu, et siks vaan aattelin. No tota emojuttua on tääl kysytty ennenkin ja joku vastas et gigabyte on luotettavampi joten oon sitä nyt pistäny aina. Tai jotenkin muuten vaan parempi, en muista :D Ja muistit noihin mitkä tohon pistin, tänään juur mullekkin kerrottiin et noi mitkä sä oot pistäny niin on hitaammat kun noi mitkä mä pistin. Ja miks poweri noin sairaan kalliilla? Jos varma on ettei 500 w riitä niin pistää siiten vaikka gougarin 550 w, säästyy siinäkin muutama euro. Mielestäni kannattas se mahtavan suuri 13e enemmän panostaa ja ostaa toi mun ehdottama paketti kun se siinä kyl parantuis. En väitä ettei corsairin poweri olis tosi hyvä mut eipä niil niin paljoo eroo oo loppujenlopuks noihin toisiin laatupowereihin että niistä kannattas enemmän maksaa.

5. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    Ok, vakuutit mut, mutta toi poweri on epäilyttävä.

6. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    Powerissa ei muuta epäiltävää ole, paitsi se, riittääkö se? Nyt vähän muutakin hommaa tässä meneillään joten laskemaan en jaksa ryhtyä. Joten jos ite katot riittääkö se..??

7. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    Siis varmasti poweri riittää vakiona mutta kun tarkotus ois sit kellottaa se sinne perseesee, mut pitää katella. Mut muut osat on kyl jees joten kiitoksia niist

8. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/XIG-NRP-PC602

Tossa LUULTAVASTI hyvä poweri. En oo mitään testejä lukenu eikä tääl muut oo tota kai suositellukkaa mut kyl se hyvältä näyttää. Todellakin nyt itellä kiire joten lueppas tosta vaikka ite testejä :)

9. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Kaikki kolme, sekä Corsair, Silverstone että Cougar ovat laatupelejä, mutta neljäs ja samalla laadukas peli voisi olla CoolerMaster. Tuo Antec 300 on ihan ok kotelo, mutta ei mitenkään ihmeellinen, esimerkiksi kaapelien hallinta on aikas heikkoa, voipi tulla ei modulaarisella virtalähteellä aikas sotku. Tuossa olisi hitusen kalliimpi kotelo kuin Antec, mutta hieman paremmin suunniteltu. Ja tästä laatikkoon virttis. Tuohon koteloon menee sitten noita tuulettimia hieman enempikin, jos oikein haluat alkaa kellottelemaan, niin pysyypä viileänä muutkin osat.

Muutoin samat romppeet kuin ekassa viestissäsikin mutta poweri ja kotelo uusiksi, ellet sitten ihan välttämättä tahdo Antecia. Tässä oma ehdotukseni:

Corsair paketoi todella hyviä virtalähteitä (HX sarja on Seasonicin käsialaa), mutta tuonkin mainitsemasi powerin hinta ikävä kyllä päässyt mielestäni riistäytymään käsistä. Varsinkin kun se vielä jokunen kuukausi maksoi alle 50€. Cougar taasen, vaikkei takuuta olekkaan aivan niin pitkälle kuin Corsairissa, on myös erittäin laadukas merkki. Sillä on arviolta 20 vuoden kokemus virtalähteistä alun alkaen HEC:in alaisuudessa.

PC_Markus. Xigmatek ei todellakaan ole mikään kummoinen virtalähteiden valmistaja, hyviä tuulettimia se sen sijaan tekee. Voi toki olla että ovat parantaneet tuotteitansa, toinen merkki mitä kantsinee ainakin hieman tarkastella ennen ostoa on Xilence.

10. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    Mielestäni noi kummatki sun pistämät virtalähteet oli aikas perseestä kun vertaa vaikka Corsairiin tai Xigmatekkiin. Xigmatek: + 12V 1 / 30 A + 12V 2 / 23 A , Cougar: +12V1 20A
    +12V2 20A

Tossa on jonkunlainen ero, ja en usko että noi riittää mulle noi 20A vehkeet joten taidan ottaa ton Xigmatekin ja imo toi Fractal Designin kotelo vaikuttas hyvältä ja äänieristetty.

e: Muron viisaat sanoivat että toi mun paketti (toinen postaamani) on se paras, Fractal Designin koppa on hemmetin hieno ja vaikuttaa hyvältä mutta liian kallis mun budjettiin joten Antecilla mennään

11. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    No jos toi mun settini sun budjetissas menee niin eipä liian kallis oo. Ja siis kannattaa toi gigabyte mieluummin ottaa. Ja coolermasterin ainakin ne uudet virtalähteet on aika perseestä, ei todellakaan oo kehuttu testeisä. Ja kooma, tässä oli se juttu että 500w poweri ei välttämättä riitä, joten sä pistät 400 w ja 500w poweria..?? Ja joo, toi toinen jos vaihdat siihen sen emon gigabytee ja muistit noihin 6e kalliimpiin a datan muisteihin. Silti väittäisin et toi mun paketti vois viedä tonkin mut en tiedä kyl. Jos saisit budjetin niin venyyn et siihen menis toi mun paketti mut viel corsairin poweri niin ei mitään mietittävää vaan se vaan mut ellei veny niin ei voi mitn..

Edit: Jos sun mielestäs kaikki viisaat on murossa, miks ees kysyt täälä..??Ei sillä et siinä mitään pahaa olis mut aika turhaahan tohon on koittaa vastata.. Menikin turhaan 10 minsaa taas paketin kasailuun jota ei mihinkään alun alkaen tarvittukaan..

12. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    Nuff said.

Otan ton paketin ja Corsairin koska se nyt vaan on laadukas ja luotettava, ja kattokaa niitä ampeereja eikä watteja, mun nykyinenki poweri on 550w mutta tää on yks helvetin pommi.

13. aamuli

aamuli Regular member

Trophy Points:
    26
    Eihän tuo paketti voi millään kuluttaa edes 500w. Eli ota nyt, vaikka tuo cougarin/silverstonen poweri. Tuo Corsairin 550w ei ole yhtään sen kummosempi, ja omaa kuitenkin aika paljon enemmän hintaa. Takuuta tottakai on enemmän, mutta ei nuo virtikset yleensä helposti rikki mene. Ainakaan laadukkaat. Tuolla 90 euron hinnalla saa jo paljon isomman watti määrän omaavia virtalähteitä, joten en suosittelisi itse tuota corsairia, jos rahaa on niin sit joo. Mut ei ne corsairit oo mitenkää niin hienoja, että kannattas montaa kymppiä laittaa ylimäärästä. Ne on todettu laadukkaiksi, mutta ei aina tarvitse mennä "massan mukana". Itsekkin kun ekaa kertaa omaa settiä kokosin, en halunnut, että naapurin martilla on samannäköinen peli. Mutta siis osta vaan corsair, jos haluat. Se on todella laadukas ja hyvä virtalähde. Tarkoitin vain, että hinta on aika korkeella nykyään, että ei ole ehkä järkevin ostos sen takia.

E: Saan vielä kovat raget päälleni, mutta tämä on ainakin mun mielipide.

Last edited: Jun 4, 2010
  14. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    Samaa mieltä..Ja silti oon sitä mieltä et toi mun paketti on paras kyl tohon hintaluokkaan mutta ota mitä lystäät, ja kysele murosa tästä lähtien jos sua ei ollenkaan kiinnosta mitä tääl sanotaan.

15. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiinnostaa kyllä mitä täällä sanotaan.

Mites toi? Tos on halvempi poweri, ja tulevaisuudessa ois tarkotus ostaa toinen HD 5770 tohon kaveriks. Ja Jimm`sillä on muuten hinnat pompannu ainakin tolla AsRock emolla ja Phenom X6, joten jos jostai muualta sais halvemmalla niin ois jees.

Ja siks haluun ton Antec 300 koska se on halvempi, siinä on se 2 tuuletinta + saan kaverilta 2x120mm tuulettimia sinne niin pysyypähä viileenä niin voi näyttistäkin kellotella

e: Ja PC-Markus sun paketti ois hyvä mutta se menee yli mun budjetin, mulla on tilillä 590e rahaa ja siitä yli ei saa mennä, ja pitää olla vielä postiennakolla joten sellanen 14e posteihin (koska kortilla ei voi maksaa netissä)

16. aamuli

aamuli Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuolta jimmsiltähän saa tingata. Omastakin koneesta sain ainakin 30-40 euroa pois (ystävysty sen myyjän kanssa, ole asiallinen yms.) suurinosa johtui siitä, kun piti olla tota ja tätä, niin ei ollut tulossa ja halusin koneen mahdollisimman nopeasti, niin hän sanoi osia ja sanoin, että 700 euroa on rahaa, sillä mennään, niin tuli vähän kalliimpaa osaa halvemmalla. Joten suosittelen kysymään sellaistakin.
    Joo eihän tuossa Antec 300 ole mitään vikaa mainio kapistus. Ja murossahan pyörii ihan samat ihmiset, kun täälläkin (minäkin olen murossa, tosin eri nimimerkillä)
    Eli oikeastaan ihan samoja asioita varmaankin sanotaan. Ja hinnan nousu johtuupi euron heikkenemisestä --> dollariin.

17. gigguli

gigguli Regular member

Trophy Points:
    26
    Ota tämä GX:ät ei ole kovin kehuttuja.

18. DynamiCz

DynamiCz Regular member

Trophy Points:
    26
    Ok, tuo vaikuttas ihan jees, ja se corsairin poweri on kyllä kallis, ja kiitoksia tiedosta aamuli mutta enpä usko etä onnaa (mulla). Ja tosiaan siihen on kyllä varmaan viikko ennenkun tilaan joten ehkäpä ne hinnat siitä vielä tippus vähän...

e: Ainiin ja saa myös ehdottaa halvempaa emoa jos on, pitäs tukea X6 ilman bios päivitystä ja Crossfire 16x/8x

19. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos meinaat kellottaa, niin vieläkin osta ne pienemmällä viivellä olevat muistit, ne punaset jotka tuol aikasemmin oon pistäny. Ja mua nyt suoraan sanoen vituttaa kun meni nostaan ton gigabyten emon hintaa tollai. Nyt en oo varma tukeeko tää tota prossua mut josain tais niin lukee. En oo kyl nyt varma joten jollei kukaan muu sano tähän mitään niin älä tätä ota : http://www.jimmspc-store.fi/tuote/M4A87TD-EVO

Jos toi emo on riittävän hyvä (josta en nyt jaksa kattoo kaikkee tietoo kun huomena viel pitää herätä aikasin) niin toi on varmaan paras paketti. Jos strideri riittää. Kyl se tolle kokoonpanolle riittäis, luultavasti kellotellessakin, mutta jos pistää toisen näyttiksen viereen niin en tiedä riittääkö enään. Sitten 69e xigmatekin 600 w ja sitten ne gougarin powerit on kai seuraavat hyvät.

20. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Jos aiot laittaa toisen näyttiksen joskus viereen, niin silloin poweriksi vaikka tämä. Riittää varmasti.

Share This Page