Laitatin koneeseeni kaverini kolme vuotta vanhan emolevyn, prosessorin ja muistin. Nyt huomasimme, että jotkut kondensaattoreista on turvonneet tämän asennuksen jälkeen. Ei vielä vuoda kuitenkaan… Nyt tässä sitten mietiskelen, että mitä niille pitäis tehdä… yhdestä liikkeestä sanottiin että, kolme vuotta vanhaan kokoonpanoon ei saa enää uutta emolevyä muuta kuin merkkihuollosta varaosana =o( Voiko tuo pitää paikkansa? Eli jos nyt haluan ostaa uuden emon, niin pitääkö mun uusia kaikki systeemit? Mitä haittaa niistä kondensaattoreista saatta olla koneelle ja mun pitäis oikein tehdä. Harmittaa, kun tuli ostettua kaikki systeemit ja nyt tapahtu tällästä. Onko siitä jotain haittaa, jos käytän konetta niinkauan, kun se toimii… luin jostain, että kone saattaa toimia kondensaattorien puolesta joko viisi sekuntia tai viisi vuotta…
jos kolvi pysyy kädessä niin osta uudet kondensaattorit ja vaihda ne.. saat varmasti ne 10€:llä. niistä viallisista kondensaattoreista voi tulla ja tuleekin sellainen ongelma että koneesi ei käynnisty enää..ja rupeaa kaatuilemaan vähän väliä..
Onko niissä kondensaattoreissa paljon eroa eli löytääkö sellaiset yhteensopivat helposti... ketkä niittä juottaa kiinni? Jotkut elektroniikkahuoltoliikkeetkö?
kondensaattoreiden kyljessä lukee niiden arvot joita vastaavat saa elektroniikka liikkeistä. kondensaattorit voi juotella itse tai viedä emojohonkin elektroniikka/tv/video -huoltoon ja kysyä vaihtaisko ne kondensaattorit..
Jos kondensaattorit on valmistettu muovista, niin ne mahdollisesti korjaantuu itsekseen ajanmyötä normaalikäytössä. Niiden turpoaminen yleensä johtuu virtapiikeistä tai liian korkeasta volttimäärästä.