Moi! Tarttisin koneen lähinnä editointiin. En pelaa ollenkaan, lähinnä surffaan ja katselen leffoja koneella. Mutta kone tulisi siis rakentaa hd-videoiden editointia silmällä pitäen. Budjetti: noin 700e Tarvitsetko kasauksen?: Kyllä Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei Käyttötarkoitus: Editointi ja leffojen katselu + surffailu (en pelaa ollenkaan) Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?: WD Green 2tb kovalevy Optinen asema: Ei tarvitse (on vanhastakoneesta Koneen koko(ATX/mATX/mITX): mATX tai ATX Muuta huomioitavaa: -Emoksi olen alun perin ajatellut: Core i5-3570K, mutta joku suositteli Xeonia (Intel Xeon E3-1230V2). Mitä porukka on mieltä? Hinnat on samaa luokkaa mutta Xeonille ilmeisesti vaikeampi löytää yleispätevää emoa..? -Tarvitaan SSD 120gb kovo -Näyttikselle olin aluksi suunnitellut reilun 100e budjettia kun pelailua en harrasta. Cuda-tuki pitää olla joten olisiko GTX 650 Ti passeli? Tuo on käytännössä maksimi mitä suostun maksamaan näyttiksestä ellei joku kerro hyviä perusteluja miten kalliimmat auttaa editoinnissa/ hd-videoiden katselussa. -Lisäksi olisi hyvä olla muistikortinlukija kopassa. En tiedä miten tällainen käytännössä hoituu mutta luotan teihin. -Mielellään semi-hiljainen kone mutta mitään superhiljaista konetta en tarvitse. Budjetti ei siis ole tiukka 700e mutta mielellään tuota luokkaa. En viitsisi suotta hankkia kaikkia kalleimpia osia jos edullisemmillakin pärjää (esim. näyttis.) mutta esim. sdd-kovon kohdalla suosin hyvää hinta-laatu -suhdetta. Kiitokset etukäteen!
Editointiin riittänee tosiaan tuollanen alta 100€ näyttis, mutta lisähyötyä tulee hieman kalliimmista. Xeon on pätevä, jos olet 100% varma ettet halua kellottaa. Poweri linkki Paremman latenssin muistit Muistikortinlukija
Kiitokset Lurluck! Tosiaan tuo näytönohjain mietityttää. Tuolla gtx 650:lla pärjää mutta Ti:ssä olisi cuda coreja 768 (gtx 650:ssa 384). En sitten kyllä tiedä mikä on tuon lopullinen vaikutus käytännössä renderöinnissä. Ja koska nälkä kasvaa syödessä niin äskettäin markkinoille tullut gtx 650 ti boost kiinnostaisi 180e hinnalla ja siitä ei sitten olisikaan pitkä matka hinnassa enää gtx 660:aan.. Osaako ammattilaiset sanoa että pärjääkö editoinnissa 2x4gb muistilla jos haluaa hintalappua pienemmäksi?
FullHD videota muokatessa en saanut 5gb:tä enempää tuhottua,eli kyllä tuo vielä kohtuullisessa editoinnissa riittää hyvin
Nyt tulee varmaan ihan urpo kysymys: Pitääkö tuohon koneeseen hankkia verkkokortti vai onko se jo integroituna? Näyttää sen verran pätevältä paketilta että lähtee kohta tilaukseen 2x4gb muistilla.
Jos tuntuu, että muisti voi joskus loppua kesken, niin laita yksi kahdeksan gigan kampa nyt ja osta tarvittaessa toinen vierelle.
Kone tilattu silentrigista 3vk sitten eikä vielä ole tullut, eikä varmaan ole tulossakaan jos porukan palautteisiin ja firman selityksiin vertaa. Pyydän varmaan rahat takaisin ja tilaan koneen muualta. Voitteko laittaa vastaavan paketin luettelon esim Systeman valikoimasta (erityisesti kotelo, emo ja virtalähde). Kiitokset!
Kannattaa kyllä ensimmäiseksi kysyä, että mikä tilanne. Voi olla että on jotain kasausjonoa. Tuossa SSD:ssäkin näytti olevan 7-14pv toimitus. Eli jos ne on vasta viikko sitten saanut tuon levyn, niin ovat laittaneet sitten kasausjonoon. Kyllä asiakaspalvelu vastaa, kun niiltä kysytään.
Siinä nyt sitten vielä jimssiltä vastaava kone: Ja sitte se kortinlukija: http://www.jimms.fi/tuote/UCR-113D
Moi! Silentrig ilmoitti viimeisimmän postaukseni jälkeen että he saavat paketin tod.näk. postiin ko. viikon lopulla joten jäin odottelemaan pakettia. Ei taida pojilla Silentrigillä olla ihan kaikki hyvin kun silloin ilmoittivat että pelkkä prossu puuttuu konepaketista. Nyt kun kyselin paketin perään niin kertoivat että heiltä puuttuu käytännössä kaikki. Ehdottivat että osia voisi vaihtaa toisiin jne jne.. Olen siis tilannut koneen tasan 2 kuukautta sitten eikä heillä ole vieläkään puoliakaan osista. Olen alusta alkaen mailaillut heidän kanssa että vaihtoehtoja voi tarjota mutta mun kohdalla homma ei valitettavasti ole toiminut yhtään asiallisella tavalla vaan asiakasta on turhaan pidetty siinä uskossa että kone olisi lähdössä tällä tai ensi viikolla (sorry avautuminen). Perun siis Silentrigin tilauksen. Koska Xeonin hinnat ovat nousseet muutamalla kympillä Suomessa, niin päätin että tilaan Saksasta Hardwareversandilta kootun paketin. Hintaa säästyy noin 100e. Saisin lähes samat osat kuin Silentrigistä seuraavilla poikkeamilla: Prossucoolerissa ajattelin Thermalrightin 140 BW:tä: http://www.hardwareversand.de/Intel+AMD/67115/Thermalright+True+Spirit+140+BW.article Muistissa tarttisin vähän apuja. Haluan siis 8gb muistia samoilla spekseillä kuin ylempänä mutta koska olet aika huono näissä niin pyydän vinkkejä (Hardwareversandista, kiitos). Tässä yksi mitä löysin: http://www.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=72575&agid=1193 Näytönohjain edelleen mietityttää että pitäisikö ottaa kuitenkin GTX 650 Ti Boost joka lähtisi noin 150 eurolla. Tässä kuitenkin näyttis jonka olen toistaiseksi valinnut koriin: http://www.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=66013&agid=2269 Kiitokset taas vastaajille etukäteen!
Itse jos vaihtaisin tuosta näytönohjainta niin ottaisin tuon, koska ei maksa kuin 23euroa enemmän kuin 650ti boost. http://www.hardwareversand.de/2048+...+2GB+GDDR5,+2x+DVI,+HDMI,+DisplayPort.article
Aika surkeeta palvelua ja tätä samaa olen katsellut myös itsekkin, kun kaikki tuotteet järjestäin loppu varastosta. Alkuperäinen Xeon paketti on jo vanhentunutta rautaa... Jos edelleen olet Xeonin kannalla ja olet valmis itse kasaamaan koneen. Emolevy: Gigabyte H87-D3H Prossu: Intel Xeon E3-1230v3 4x 3.30GHz Cooleri: Thermalright HR-02 Macho Muistit: G.Skill Ares 1600MHz 8GB tai G.Skill Ares 1600MHz 16GB Poweri: Super Flower Golden Green Pro 450W Näyttis: GTX 650, GTX 650TI, GTX 650TI Boost, GTX 660 tai GTX 660TI SSD: Sandisk Ultra Plus 128GB tai SanDisk Ultra Plus 256GB Tarviitko jotain muuta viellä?
Noin surkeasta palvelusta en ole koskaan kuulut. Aika huonosti on kyllä asiat. Itse laittaisin palautetta jossa en sanoja säästelis. Oppisivatpahan virheistään!
Sun pätevä pakettis on Mindfactorystä, en ole saanut tuolta paypalia toimimaan, jotain että pitäis rekisteröityä saksalaiseksi? Harwareversand.de on ihan eri nettikauppa jossa omat hinnoittelut, kuunnellaanko aloittajia vai tuupataanko 450W powereita joka rakoon ja kehutaan miten riittäviä ne ovat.
Itse ainakin Paypalilla maksanut muutaman kerran... 450W poweri riittää tuollaiselle helposti, mutta 5€ lisää saa 550W mallin.