Hei, Kone tosiaan sammui kesken dota2 pelaamisen, sen jälkeen kone ei ole käynnistynyt enää. Putsasin koneen kaiikki osat, powerin tuulettimessa oli paljon pölyä, ne lähti. Silti kone ei käynnisty... Konetta käynnistäessä ei kuulu eikä näy pihaustakaan.. Jokin on sökönä - Ilmeisen todennäköinen on poweri.. Kone on n. 9kk vanha, itse koottu.. Aiempaa ongelmaa on ollut, mutta nyt oli puolentoista kuukauden mittainen väli ilman ongelmia. Aiemmin siis on sammuillut itekseen myös mutta lähtenyt toimimaan heti sen jälkeen. Kyllä on murheen kryyni.. Mitään ei ole kelloteltu tai muuta minkä takia näin voisi käydä... Takuussa saanee tuon? Jos jotain niksejä vielä ehotettavaksi olis hyvä kokeilla ennenkun jaksaa alkaa kuitteja kaivamaan.. Allekirjotuksessa koneen osat... Tällainen vanha antec 350 Watt löyty, tolla kokeilen tänään.. Vai olisikohan emolevy mikä rikki? tiedä en
Joo oon ensin tarkistanut piuhat, ei lähteny, sen jälkeen otin kaikki irti ja laitoin takas, ei lähteny.. tuolla Antecilla ei saanu mittää pihausta myöskään... Aavemainen kone on kyllä tällä hetkellä.. Voi nyt perkele, justkun olin saanut sen käyttövarmuuden sille ja 2-3 kk sujui täydellisesti ni oishan se arvaa pitäny että tulee takapakkia.. Takuuta noissa pitäisi jäljellä olla.. Näyttiksen ostin pixmaniasta ja kotelon jimmsistä, loput silentrigistä... Selvittävätkö vian ja korvaavat uuden osan kaiken järjen mukaan? kuten sanottua niin mitään ei ole "viritelty", koottu, ajurit haettu ja käytetty, ei muuta. Tosiaan, katos vaan kuva dota2 kesken, kone jäi päälle... Painoin napista kiinni, eikä sen jälkeen enää käynnistynyt. (Sama on käynyt aiemminkin ja lähtenyt käyntiin heti napista)
Voiskos tietämätöntä valaista hiukan aiheesta? Eli jos osun johonkin niin pimahtaa vai mitähän.. Mietin tässä että mikä se on mistä reklamaatioin? Emolevy? jos se onkin poweri, muistit, kovo niin voi juupelis... kyllä on persiistä. Keinoja pelastaa tilanne? Emon patteri, voiko se loppua vai miten se sillä meneekin niin 9kk:ssa? kyynel vierähtää kohta tän kanssa, monta sataa laittaa likoon ja eipä sitä toimivaa tunnu saavan mitenkää, vieläkun itse koonnut, toiminut ja yhtäkkiä pum.
Emolevy ainakin herkkä ja ei pihahdakkaan jos se on rikki. Nyppää johto seinästä (pistorasiasta ja koneen takaa irralleen) ja laita takaisin kiinni koneeseen ja seinään Emo levy tuosss vaikuttais kuitenkin olevan kaput jos ei kerta inahda toisella powerillakaan. Assrokit ny muutenki vähön niin ja näin laadun kanssa (ei kaikki huonoi mut noi halvemmat) siitä syystä myös vain 2v takuu annettu.
Entäs jos tuo tommonen on onnistunu muitakin komponentteja kusemaan niin.. Esim, prossun niin kai ne nyt jotenkin tulee takuussa kanssa?
Sun pitää itte selvittää mikä osa on rikki koska ostit kolmesta paikasta eikä mikään paikka sitä kasannu.
Testaa jollain frendillä muistit,näyttis ja poweri/powerit ni tiedät ainakin toimiiko ne. Josei ole mahdollista niin jos oot suht varma et toinen poweri toimii ja virtanappiliitin on kii (eikä käynnisty vaik ruuvarilla yhdistät sen pinnit) niin kyl aika isolla todennäköisyydellä vika on emossa, mut....kylhän ne jotkut voittaa lotossaki ei tarvi olla ku emo,prossu,näyttis ja muisti(t) powerissa kii,muualla vika ei ole. Noista yli puolet helppo ja nopea testata toisella koneella. Ja mulla ainakin kokemusta et jos muistit,näyttis tai prossu paskana ni kyl kone silti koittaa käynnistyä vaikkei ruudulle mitään tulekaan. Mut ei vält. ole niin aina.