Eli kun käynnistän koneen, se lataa jonkin aikaa perusjuttuja, ja sitten kun pitäisi päästä Windowsiin, tulee vain musta ruutu (+hiiren kursori). Mikähän mahtaa olla vialla? Olen kuullut tuosta korjausasennuksesta, mutta kokeillessani sitä en oikein päässyt eteenpäin. Ei se kysynyt asennuksesta mitään. Windows XP Pro siis käyttöjärjestelmänä. Olisiko joku koneen komponenteista mennyt rikki? Virus? Ennen kuin kone meni käyttökelvottomaksi, ajoin F-Securen ja Avast!:n virusskannit mutta mitään ei löytynyt. (Latasin tuon Avastin kokeiluversion koska en oikein luottanut F-Secureen.) Kirjoitelkaahan pian niin saadaan kone kuntoon.
Koneen osissa ei pitäis mitää vikaa olla. Enkä usko että johtuu viruksesta tai jostain muusta haittaohjelmasta. Luulen että jotain ristiriitaa ajureiden kesken. Käynnistä vikasieto tilassa (painele F8:ia alussa) ja tutkaile asetuksista missä häikkää. Jos ongelmia nii postaa tänne
Mjuu, unohtu mainita aloitusviestissä ettei vikasietotilaan pääse. Mitä nyt olen lukenut aikasemmin, niin Daemon tools saattaisi estää sen...? Se 347bus.sys emt. Joku tollanen. Vikasietotilan avaamisen yhteydessä siinä on, että "press esc to cancel loading 347bus.sys...", jotenkin tuollain. Kuitenkaan siitä ei ole mitään hyötyä että sen lopettaa, saati sitten jättää päälle. Vikasietotilassa näkyy vain mustaa. Ei kuitenkaan mennyt "rikki" samaan aikaan kuin kone meni. Tukala tilanne. Mitäs vaihtoehtoja tässä jää jäljelle?
Kokeiles tätä: Boottaa kone XP:n Cd:llä. Asennusikkunassa paina kirjainta R, niin pääset ns. Dos-tilaan. Sitten kirjoitat chkdsk /p ja painat Enter. Kun valmista, niin kirjoitat fixboot ja painat Enter. Vastaat Y(engl.kielisessä xp:ssä) tai K(suom.kielisessä) kysyttäessä jotain jonka jälkeen kirjoitat exit ja painat Enter.
Mulla on sama ongelma ja kun koetin tuota edellistä ohjetta, niin kun saan painettua R asennuksessa se kysyy järjestelmänvalvojan salasanaa jota en tiedä koska koneesa on paikallisessa telering myymälässä asennettu xp pro... kysyin heiltä he eivät tienneet sitä... mikä avuksi?
Jukkai, kokeilin tuota mutta ei auttanut... Sama musta ruutu ja kursori. Champcap, paina vaan Enteriä kun se kysyy sitä salasanaa. Oletan ettei siinä ole mitään salasanaa edes, minullakaan ei ollut. Edit: Kokeilin uudestaan tuota chkdsk /p komentoa niin sanoo, että löysi yhden tai useamman virheen asemasta. Tällä hetkellä kokeilen chkdsk /r komentoa, ja sitten noita muitakin mitä oli siinä Windows XP korjausasennus -threadissa täällä foorumeilla. Edit2: /r komento löysi ja [bold]korjasi[/bold] yhden tai useamman virheen. Olen askeleen lähempänä maalia? Ja matka jatkuu... ->
Mikään ei tunnu auttavan, kokeilin fixmbr ja se teki uuden jonkun jutun sinne, chkdsk /p ja /r, fixboot... Vieläkään ei käynnisty. Turhauttavaa. En tiedä mitä tässä enää tekisi. Uudelleenasennus (ei formatointi)? :f http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/313946 Vai veisikö vain korjaajalle jo. :/