Elikkä tuli tämmöinen vika kun vaihdoin toisen modeemin koneeseen ja nyt se ei mene nettiin uudella eikä vanhallakaan modeemilla. Ekaks ku avaa koneen niin norttoni herjaa tämmöistä: Symantec email proxy cannot scan your email messages because your network is not properly configured. Ja sitten kun yrittää korjata verkkoyhteyttä niin herjaa tämmöistä: Windows ei voinut viimeistellä korjausta koska seuraavaa toimintoa ei voitu suorittaa loppuun Yhteyden TCP/IP asetusten kysely epäonnistui. Mut vika ei oo modeemeissa kun toinen kone kumminkin toimii niillä. Onkohan verkkokortti rikki?
onko modeemissa DHCP käytössä vai pitääkö määrittää itse IP? avaa modeemin hallintaohjelma ja kokeile laittaa DHCP päälle (jos ei ole). (hallintaohjelman osoite on usein tyyliin 192.168.0.1) salasana usein oletuksena admin/password. Katso modeemin manuaalista. Ei tuo verkkokortti modeemia vaihtamalla hajalle mene. Katso vielä TCP/IP asetukset onko automaattinen haku päällä vai onko siellä jotain asetuksia valmiina. Jos DHCP on käytössä niin pitäisi toimia ihan automaattisella haulla.
Katso saako verkkokortti oikean lähiverkon IP:n vai määrittääkö windows sille jonkun. suorita -> cmd -> ipconfig lähiverkon ip on usein tyyliä 192.16x.0.xxx Jos ei millään suostu toimimaan niin kokeile laittaa arvot itse. jos esim ykköskoneesi ip on 192.168.0.167 niin laita käsin kakkoskoneen TCP/IP asetuksiin arvoiksi ip: 192.168.0.166, aliverkonpeite: 255.255.255.0, oletusyhdyskäytävä: 192.168.0.xxx (hubin/modeemin osoite. katso manuaalista) Mikä modeemi sinulla on? Ja mikä hubi jos on?