Okei, ennen itselläni oli ongelmana että kone ei käynnistynyt koska olin mennyt poistamaan erään tiedoston, en muista nimeä, mutta se oli kai jokin DLCSID tjsp. Nyt ongelmana on että en pysty sulkemaan konetta, näyttö vain jämähtää siihen kun painan "sammuta tietokone". CTRL + Alt+ Del ei myöskään toimi joten olen joutunut sammuttamaan koneen takana olevasta mustasta napista. Vanhassa tietokoneessa oli ilmennyt erityisesti pelien kanssa ongelmia kun olin tarpeeksi monta kertaa sulkenut takaalta ja en haluaisi että uusi koneeni menisi aivan sekaisin. Auttakaa avutonta. =)
Kokeile palauttaa kone aikaan ennen tiedoston poistoa windowssin palautustoiminnolla. Kone sammuu muuten myös virtanapista siitä edestä kun pidät sitä pohjassa n.6sec. mutta tämä vastaa melkein samaa kun sieltä takaa sammuttaisit (eli ei hyvä).
Palautustoiminnalla? Löytyykö se siis kun käynnistää tietokoneen ja rämpyttää F8 näppäintä? Siitä valikosta siis?
Järjestelmän palauttaminen löytyy windowsista Käynnistä -> Kaikki ohjelmat -> Apuohjelmat -> Järjestelmätyökalut -> Järjestelmän palautus
Okei, pystyin sammuttamaan koneen 2 kertaa ennenkuin ongelma ilmeni taas, ilmeisesti en pysty palauttamaan sitä tarpeeksi aikaiseen kohtaan. Ongelma on siis ollut jo sellaisen 1,5kk että mitä nyt neuvoksi? Onko tuo palautus haitallista jos tekee sen useasti? Nimittäin ajattelin että voisin sen kautta sulkea tietokoneeni, mutta jos keksitte jotain muuta niin olen pelkkänä korvana.
Ei ole haitallista ja voit palauttaa niin kauas kuin palautuspisteitä riittää. Eli jos on 3 kuukauden takainen palautuspiste niin palauta siihen tilaan. Tämä ei kuitenkaan välttämättä korjaa kaikkea ja joitain asentamiasi ohjelmia voi kadota (itselläni ei ole koskaan näin käynyt mutta yleisesti se on olettamus). Jos palautus ei auta ,siirrytään windowsin korjausasennukseen ja sitä kautta uudelleen asennukseen ja formatointiin.