Kone antaa käynnistäessä tekstin "bad bios checksum. starting recovery..." Kone kyllä lataa emolevyn mukana tulleelta cd:ltä tarvittavan tiedoston ja käskee käynnistää uudelleen, mutta kone ilmoittaa jälleen, että bad bios checksum. Onko jollain vastaavia kokemuksia? Liekö emolevy rikki? Ekoilla kerroilla kone vielä lähti käyntiin, mutta ei enää.. Ostin emon 150kilsan päästä ja en heti haluais lähtee vaihtamaan. Onko jotain mitä voisi kokeilla tai olisiko joku muu osa ehkä viallinen. Olen tosiaanki melko aloittelija..ja ensimmäistä kertaa juuri koonnut koneen. EMO ASUS S754, K8T800 DDR400, SATA,K8V-x PROS. amd athlon64 2800+ MUISTI kingston ddr400 NÄYT.OHJ. CLUB3D radeon9250 128mb KOVALEVY seagate200GB SATA DVD+-RW Lite-on KIITOS!
Eli varmennukseksi, tarkoitatko että olenko tyhjentänyt RTC RAMin siirtämällä jumpperit hetkeksi [bold]clear CMOS[/bold] asentoon? Olen. Muulla tavalla biossin resetointia en tiedä tai en löytänyt ohje kirjasta..
Kato onko battery loppu? Jos bios ei saa virtaa ei sinne mitään jää muistiinkaan, vaan aina on käynnistäessä tehdasasetukset.
Oot varmaan muistanut siirtää sen jumpperin takaisin? Ettei se jää siihen "clear cmos"-asentoon.. Tarkistanut, että kytkennät on varmasti oikein? Pääsetkö muuten BIOS:siin asti? Yksi keino olisi käydä kaverin luona lataamassa levylle valmistajan kotisivulta uusin bios-versio, kun nuo levyllä olevat tahtoo yleensä olla jo vanhoja, ja koittaa auttaako sen asennus.
Jumpperin olin siirtänyt takaisin ja patterinkaan vaihto ei auttanut... kytkennät olen tarkastanu pariin kertaan. Enkä pääse biossiin saakka vaan bad bios teksti tulee heti ruutuun käynnistäessä. Päivitetyn biossinkin hain, mut ei auttanu. Tarvii kai kokeilla toista emoa, ellei viel tuu jotai mielee..
itselläni oli kerran asrock:in emo jossa sama ongelma. lähetin se takaisin liikkeeseen josta ostin ja lähettivät uuden samanlaisen eikä sitä ongelmaa enään ollu.