kahdessa eri asemassa on dvd asema. Toisessa on DVD-RW ja toisessa DVD-R. Kumpikaan ei lue DVD levyä. ei data eikä mediaa. Ohjainmet on vaihdettu, ja poistettu se3kä asennettu uudelleen. Asemat on poistettu ohjelmallisesti ja fyysisesti. Kone hinkkaa levyä jonkin aikaa ja ilmoittaa epäkelvosta levystä. Levyjä on kokeiltu data ja media useita eri kappaleita. Decooderi on vaihdettu joitakin kertoja ja asennettu uudelleen. Käyyttis on XP Home SP2, asemat on eri merkkisiä.
Tosta sun selityksestä ei selviä,kuinka olet asemasi kytkenyt.Jos ne on samassa väylässä,niin toinen jummperoitava masteriksi ja toinen slaveksi.Vai onko kenties niin,että sinulla on kovalevy ja optinen asema samassa väylässä(ei hyvä ratkaisu),mutta silloinkin jumpperointi tehtävä.Vai onko kovalevysi SATA-mallia?
Samaa ongelmaa on minullakin. DVD levyä hinkataan, CD skulaa kuin ei mitään. Olen vaihtanut lisäksi jumpperoinnin masterin, cable selectin ja slaven välillä. IDE väylä on vaihdettu. Ja on jopa kokeiltu sitäkin, että DVD on ainoana ja masterina tai cable selectinä väylässä.
Minulla oli samaa ongelmaa Liteonin kanssa DVD-levyjä ei tunnistanut, mutta CD-levyt kylläkin. Siinä oli ihan fyysistä vikaa. Mulla se alkoi kesken polton eli poltto meni vituiks ja sen jälkeen ei tunnistettu mitään DVD-levyjä. Eli jos takuu on vielä voimassa niin vaihtoon vain.