Kone ei vastaa ja muuta outoa käyttäytymistä

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by apitsu, Feb 9, 2010.

1. apitsu

apitsu Member

Trophy Points:
    11
    Terve vaan!

Mulla on pieni ongelma koko koneen kanssa ollut jotain 3 kuukautta jo, ja nyt vasta alkaa hatuttaa oikein kunnolla.

Ennen kone toimi oikein mallikkaasti, pelit pyörivät erittäin hyvin vaikka kaikki muu kura
    olisi päällä.

Nyt tilanne on lähtenyt ihan käsistä.. Koneen käynnistyksessä menee jotain minuutteja, joka on ihan normaalia varmaan. Mutta sit kun kone on käynnistynyt, ongelmat alkavat.

Kone tekee noin 20-30 minuuttia sitä, etten voi paljoa mitään availla kun ne menee "Ei vastaa" tilaan ja muuta. Kone on ihan järjettömän hidas kokoajan ja lagailee aivan hirveästi. Vituttaa kun ei voi MW2ta pelata jos on Firefox päällä...

Jos osaatte auttaa asian kanssa, olen enemmän kuin kiitollinen.

Toinen asia mikä ehkä liittyy tähän, on se että C: kansiossa on 300gigaa tilaa, mutta vapaana on vain 140. Ja mun pelit sun muut ei vie kuin just just 50-80gigaa. Eli mikä helvetti mulla vie lähes 80 gigaa?

Sitten koneesta vähän tietoja jos auttaa yhtään:

Windows Vista Home Premium
    Fujitsu Siemens Scaleo P
    Suoritin: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ 3.00 GHz
    Muisti (RAM): 2046 MT
    Käyttöjärjestelmä 32 bittinen.

Last edited: Feb 9, 2010
  2. apek

apek Regular member

Trophy Points:
    38
    Vistan "järjestelmän palauttaminen" vie kiintolevyltä tilaa, joten "kadonnut" tila voi löytyä siitä, jos toiminto on päällä.

3. Eldorad0

Eldorad0 Regular member

Trophy Points:
    26
    Lataa CCleaner ja putsaile sillä (myös rekisteri). Valitse Työkalut -> Järjestelmän palautus ja valitse (ctrl pohjassa) kaikki muut paitsi ensimmäinen ja ne jotka haluat jättää ja paina poista.
    Lataa DeFraggler, paina Analysoi ja sitten tiedostolistaus ja valitse kaikki, sitten eheytä.
    Lataa StartupLite ja tarkista sillä että ei ole mitään turhaa hidastamassa koneen käynnistystä.

Voit myös ladata HiJackthis -ohjelman ja postata login tänne jos haluat perusteellisempaa putsausta.

Ja kannattaa myös tarkistaa virustorjunnalla C:\Windows\System32 kansio, siellä yleensä pöpöt asustelee jos niitä on.

Last edited: Feb 9, 2010

Share This Page