Terve, Minulla Packard Bellin viime keväänä ostettu läppäri ja siinä ongelma. Vika on ilmennyt lähiaikoina, enkä ole kuitenkaan mielestäni tehnyt mitään mistä se voisi johtua. Eli tietokoneen kestää käynnistyä ja sammua lähes 10min, ennen kesti minuutin, maksimissaan kaksi. Sen lisäksi kaikki toiminnot windowsissa (7) ovat hitaita ja ohjelmat jumiutuvat ja menevät "ohjelma ei vastaa" -tilaan. En ole mikään tietotekniikan ammattilainen, mutta on minulla kuitenkin jonkin verran älyä tietokoneiden kanssa. Olen yrittänyt: poistaa windowsin temp-tiedostoja, ajaa virusskannauksen (ad-aware, avira antivir), levyn eheyttämistä, järjestelmän palauttamista, CCleaneria, turhien ohjelmien poistamista... Mistään ei oikein ole ollut apua, joten itseltäni alkavat keinot loppua. Olisi mukava jos joku osaisi auttaa ja kertoa mitä voisi vielä yrittää.
Itsellä aikalailla sama ongelma käynnistymisen kanssa. Tai kone käynnistyy mukavasti kirjautumiseen asti, kun kirjaudun sisään windowsiin niin suossa kahlaaminen alkaa. Pikakuvakkeet lataavat äärimmäisen hitaasti ja jos jotain yrittää räpeltää näiden lataamisen aikana niin todennäköisemmin saan bluescreenin kuin ohjelmaa päälle. Tarpeeksi kun antaa koneen ähkiä niin se kyllä toimii muuten kunnolla. Lisäksi johonkin väliin windowsin oikeaan alakulmaan tulee teksti suuntaan: "Windows 7 koontiversio xx.xxx.xx. Tämä Windows-kopio ei ole aito." Kone kumminkin on Fujitsun pakettiläppäri valmiina ostettu.
Joopasta joo, Nyt hiukan pystyn tarkentamaan ongelmaa, eli viime kerralla konetta käynnistäessä ilmoitti jotain, että yhteyttä windows-palvelimeen ei saada ja windowsin oma ongelmienraportointi kertoi seuraavaa: "Ongelma: Odottamaton sulkeminen, Ongelman kuvausta helpottavat tiedostot: 082010-34273-01.dmp, sysdata.xml, ja WERInternalMetadata.xml". Noista en nyt itse ainakaan saa hirveästi apua, joten edelleen jos joku ymmärtää paremmin niin apu olisi tarpeen. Edellisen lisäksi windows on itse ottanut käyttöön matalimmat visuaaliset tehosteet, eli näky on suurinpiirtein sama kun windows 98 -järjestelmässä. Oon miettinyt nyt sellasta, että voisko tän saada takuun piikkiin selväksi vai voiko ne sanoa että koneen solmuun aiheuttaminen johtuu omasta käytöstä. No eipä se kyl ainakaan mitään maksais jos tätä kävis näyttämässä.