kone hidastuu pysyvästi pelatessa selainpelejä

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by TaijaT, May 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TaijaT

TaijaT Member

Trophy Points:
    11
    Mikähän on ongelma, kun pelatessani vähän aikaa samanaikaisesti kahta selainpeliä verkossa eri ikkunassa ja eri selaimella, koneeni hidastuu pysyvästi niin paljon, että hiiren liike tökkii pahasti ja koneesta tulee aika käyttökelvoton, oli enää netissä tai ei. Joskus koneen siivous sekä modeemin+järjestelmän uudelleen käynnistys auttaa, kun huomaan ensi merkit, että hiiren liike alkaa hidastua, mutta jos se ehtii hidastua kunnolla, ei auta muu kuin windowsin palauttaminen manuaalisesti luomaani pisteeseen ilman suuria windows päivityksiä.

Minulla on uusimmat ajurit (tosin näytönohjaimessa beta-ajuri, jota tarvitsen erääseen peliin) ja uusin flash player asennettuna, yritin asentaa myös jaavan, mutta kone hieman hidastui siitäkin. Minulla on windows 64 ultimate edition, Telewell-EA510 ADSL modeemi, sekä 4 gb keskusmuistia, sekä AMD PhenomII x4 945 prosessori, NvidiaGeforce 9800 GTX-näytönohjain. Olen kokeillut pelata Explorerilla, Firefoxilla, Google Chromella, sekä Opera-selaimilla, kaikilla sama juttu. Pahinta on explorerilla, tai jos pelaa kahta peliä samalla selaimella. Kone myös hurisee kauheasti kuin söisi tehoja, kun pelaan, vaikka muistia menee vain n. 40% ja prosessoria ei juuri yhtään..

Minulla on myös F-Secure, jossa on sovellusten hallinta pois päältä. Yritin ottaa pois käytöstä kotiverkon myös, mutta systeemi ei sallinut. Minulla on playstation langattomasti kytketty myös verkkoon, mutta pois päältä kun pelaan. En älyä oikein verkoista paljoakaan, mutta epäilen, että modeemissa, tai käyttöjärjestelmässä on jotain vikaa.. En haluaisi formatoida vielä windowsia.. Olisi kivaa tietää, onko kyseessä laitevika vaiko auttaisiko formatointi tai jokin asetus, joka on pielessä. Joskus myös avasin eri peliin modeemiin portin manuaalisesti, mutta en enää muista miten. Minulla on soneran 2 Mb laajakaista ja muuten verkko on toiminut ongelmitta, vaikka en onnistu saamaan verkkoa toimimaan modeemin 3-4. portissa. Vain ykkönen näyttää toimivan kunnolla.. Systeemi ei muka tunnista 3.-4. porttia, vaikka valot palaa.

Last edited: May 14, 2012
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page