Eli tuossa 21.6 alkoi sellainen ongelma että kone jämähtää paikalleen aina kun on käynnistänyt ja joskus menee noin 1min ja joskus ei sitäkään. Poikkeus on kun otan kokonaan netin pois käytöstä ja sitten kun käynnistys on ohi niin laitan jonkinajan päästä netin kiinni (usb nettiadapteri) niin sitten kyllä kone pelittää normaalisti. Eli ilmeisesti jokin ohjelma nyt kaataa koneen. Se tapahtuu jopa joskus sillain että jo kirjautumis vaiheessa kun laitan salasanaa niin saattaa jäädä siihen. Tiedän 100% varmasti että lämpöongelma tai muu sellainen se ei ole. hjt:ssa ei näy mitään pahaa. olen ajanut eScanin ja siellä ei mitään vakavaa---> "File C:\Documents and Settings\MushiNico\Omat tiedostot\MP3\español\Juanes- Mi Sangre\03-Suenos.mp3 infected by "BkCln.Unknown" Virus. Action Taken: File Renamed. File C:\Documents and Settings\MushiNico\Omat tiedostot\Ohjelmia, päivityksiä & ajureita\mirc616.exe tagged as not-a-virus:Client-IRC.Win32.mIRC.616. No Action Taken. File C:\Program Files\mIRC\mirc.exe tagged as not-a-virus:Client-IRC.Win32.mIRC.616. No Action Taken. ja sellainen kumma homma että käytän palomuurina ZoneAlarm 7. jotakin ja siitä se tyhjensi kaikki muistista , eli ne luvat jotka olin antanut ohjelmille jne niin kaikki hävis.!!?? omituista. Osaako joku sanoa jotain? Myös vikasietotilassa kone toimi ongelmitta.
Voisit koittaa ensin järjestelmän palautusta siihen aikaan jolloin tuota ongelmaa ei ollut. Se poistaisi (toivottavasti ,jos ennen toimi moitteettomasti) Windowsin ongelmat eli jos tuo koneen jämähtäminen johtuisi siitä. Eli jos se alkoi 21.6. niin vaikkapa siitä paria päivää tai viikkoa edeltävään tilaan. Järjestelmän palauttamisen suoritat näin: Käynnistä -> Kaikki ohjelmat -> Apuohjelmat -> Järjestelmätyökalut -> Järjestelmän palauttaminen. Laita ensin merkintä kohtaan että palauta järjestelmä (ei luo palautuspiste -kohtaan) ja jatka ohjeiden mukaan. Valitse palautuspisteen jos sinulla niitä on ja toivottavasti on ja palautat koneen. Palauttamisen jälkeen boottaa kone vielä kerran ,jotta kaikki mahdolliset tiedot ja järjestelmä on vakaaassa tilassa. Ilmoittele jos ongelmat jatkuivat tämän jälkeen.
ok... täytyy kokeilla. En kyllä koskaan ole tehnyt sellaisia palautuspisteitä niin voinko silti palauttaa? Nyt huomasin myöskin että kyllä se kone jämähtää aina, olisi sitten nettiadapteri kiinni tai ei. ja jopa kirjautumisvaiheessa eli kun laitan salasanan ja painan ok niin sitten ei tapahdukaan mitään. hiiri jää aina toimintaan eli pystyn kyllä liikuttaan hiirtä mutta mitään sillä ei voi tehdä. kokeilin muistikampoja sillain että otin yhden pois mutta ei toiminut ja sitten myös sillain että vaihdoin paikkaa mutta ei myöskään. pyyhin pois ccleaner ohjelmalla rekisterin mutta ei myöskään mitään. Kone kyllä toimii täysin vikasietotilassa!!! eli viittaako tuo nyt sitten siihen että ´vika on järjestelmässä eikä raudassa?? koneessa on takuuta vielä 6kk joten olin juuri tänään viemässä koneta huoltoon mutta en tiedä pitäisikö kokeilla tuota palautushommaa ensin. minulla on jo kyllä kaikki irti ja paketissa jo. Sellainen offtopic homma vielä että kun asentaa osioimattomalle kovalevylle windowsin niin kannattaako siis asentaa ntfs järjestelmä normaali vai pika. kun siinä tulee ne asetukset (sininen ruutu) ja siinä on neljä kohtaa. ja kannattaako ylipäätänsä pyyhkiä ne osiot pois mitä on valmiina? olen jo meinaan varautunut kovon alustamiseen, koska luultavasti se on edessä. kiitos mielenkiinnosta asiaani kohtaan!
Tuon palautuksen voit tehdä jos sulla on käytössä automaattinen palautuspisteiden luonti ,jos se ei ole käytössä ja et ole tehnyt palautuspisteitä niin sitten et taida pystyä tekemään paitsi aivan ensimmäiseen palautuspisteeseen ,jos sellainen on kaupassa missä tietokoneesi on koottu niin tehty. Muuten et voi kyllä palauttaa. Mutta kun saat tietokoneesi taas kuntoon niin suosittelen tekemään aina ennen isoa muutosta tai ajureiden ,ohjelmien ym. asennusta aina palautuspisteen jolloin saat aina kumottua viimeisen toimenpiteen jos jokin menee vikaan. Erittäin hyödyllinen ominaisuus XP:ssä jota kannattaa käyttää. Ja kun sinulla on vielä takuuta ja koneesi noin temppuilee niin heti takuuseen vaan! Kohta huomaat että olet hommannut koneesi kanssa jo kauan eikä mitään ole tullut korjatuksi ja takuu onkin mennyt ohitse. takuuseen vaan ja kyllä ne sen ongelman siellä ratkaisee ,turha sitä on itse järkeillä ,koska jotkut ongelmat voivat olla niin pahoja ettei niitä edes itse pysty. Mutta jos nyt vielä haluat itse korjata koneesi niin laita uutta viestiä tulemaan ,koitan parhaani mukaan auttaa sinua. =) EDIT: typo
kiitoksia vaan. Täytyykin ruveta tekeen niitä palautuspisteitä. Sellasen homman kyllä tein että kun koneen käynnistää ja tulee se vikasietotilavalikko missä saa valita vikasietotilan ynnämuuta niin sieltä kerran laitoin sellaisen kun "palauta järjestelmä viimeisimpään toimivaan tilaan" tai jotain vastaavaa. mutta ei kyllä auttanut yhtään. Soitin tänään takuuseen ja ne tulee hakemaan koneen kotoolta. Samalla saavat vaihtaa DVD aseman joka meni rikki noin 1v sitten. Täytyy katsoa mitä siellä sanovat ja jos se onkin joku softaongelma tai muu kuin raudassa niin sanoivat ettei takuu korvaa eli sitten joudun itse pähkäileen lisää.
No sitten pähkäillään ja minä ainakin olen valmis auttamaan lisääkin. =) Ja se viimeinen toimiva kokoonpano ei varmaankaan auta tuossa tilanteessa. EDIT: typo
Muuten sitten kun ja jos joudun asentamaan windowsin uusiksi niin tarviiko mun oikeesti pistää mun kovalevyn ajurit uusiksi asennuksen yhteydessä vai meneekö asennus niinku vanhoilla kovalevyillä!? Mulla on siis SATA liittin kovalevy. Ja mun koneen mukana ei tullu mitään diskettiä, ajuri cd kyllä tuli. kone on siis fujitsu-siemens valmispaketti. edit: koneessahan ei muuten edes ole diskettiasemaa
Tänään ilmoittivat että kone on valmis. Nyt enään kuljetus kotia. Virtalähde meni kuulemma vaihtoon. Kuulostaahan se nyt jälkikäteen selvältä sillä näyttikseen menee lähteestä virtapiuha ja jos lähteeseen ontullut jokin vika eikä korttiin jostain syystä mene virtaa niin kone jämähtää! se selittää myös sen miksi kone toimi vikasietotilassa. Hyvä näin. nyt vielä testailen itse kun saan vaan koneen kotia. Edit: jeps. kone toimii taas moitteetta. eli virtalähde oli tullut tiensä päähän.