Noniin elikkäs: Ostin kaveriltani muutaman vuoden vanhan pöytäkoneen missä on seuraavanlaiset komponentit: AMD Athlon XP, 1533 MHz (11.5 x 133) 1800+ Soltek SL-75JV 768 MB (PC133 SDRAM) RADEON 9700/9500 SERIES SEC (128 MB) Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) ST310212A (10 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/66) Kyseessä on siis iha normaali perushyvä kone. Mutta nyt kun olen käyttänyt ja tehny kaikenlaista tällä uudellavanhalla koneellani nii se on alkanut jumimaan&tökkimään iha hirveesti mitä ihmettelen aika paljon ku olin siinä toivos että saisin nyt toimivan pöytäkoneen läppärin rinnalle. Mut prkl, oon ajanu F-securen viruskannauksen täydellisesti, Spybotin ajanut, ja AVG Antispywaren ja ei löydy mitään - kaikki maholliset pöpöt poistettu. Ja sitten oon säätäny msconfigista kaikki turhat ohjelmat käynnistyksestä poikkeen. Tapahtumienvalvonnasta oon käyny tarkastelemas nii F-Secure Gatekeeper on virhe sattunu moneen kertaan,sekä myös NetBT:n. Monesti pitänyt käynnistää kone uudestaan että voi käyttää normaalisti. Ja oon tarkastanu, kaikki osat on paikoillaan sekä kunnossa koneessa. Pasteenko HJT-lokin tonne minne se kuuluu jos osaisitte&löytäisitte kenties tästä jotain epätavallista? Apuva!
oletan et käyttis on windows xp. Eipä tossa mitään kummallista ole. Uudelleenasennusväli 1-1½v on aika normaali. Yks ehdotus on et vaihda raskas F-Secure(numero 2 ongelmienaiheuttajalistalla Nortonin jälkeen) ilmaseen, parempaan ja kevyempään virustorjuntaan.
Joo siis xp home on käyttis. Joo kelasinkin et voi tuo f-secure olla se kaiken pahan alku. En vaa oikee luota näihin muihin ilmaisvirustorjuntoihin esim. antiviriin.. Mut vois sitä kokeilla. Ja kyl, levyt eheytin just eilen.
F-Secure ei ole ongelma ,koska jos kone käynnistyy normaalisti ja melko nopeasti niin kaikki on hyvin. Jos F-Secure jotain aiheuttaisi niin hidastumista koneen käynnistyksessä. Suosittelisin päivittämään näytönohjaimen ,emolevyn ja kaikki muutkin mitkä vaan pystyy päivittämään niin ajan tasalle. Putsaa rekisteri ja temp -tiedostot sekä muut roskat pois koneelta Ccleanerilla ja Regcleanerilla. Katso että emolevyn kondensaattorit ovat kunnossa ja putsaa kone huolellisesti pölystä. Aja läpi ensin Windowsin oma Levyneheytys (chkdsk) ja sen jälkeen vaikkapa O&O Defrag ja/tai SpeeDefrag. Täällä lisää siitä. Laita se HijackThis -login vaan tänne ja oikealle alueelleen niin ne katsovat löytyykö sieltä mitään. Ja jos ei vieläkään auta niin palauta kone ensin vaikkapa parinviikkoiseen takaiseen tilaansa tai siinä lähellä olevaan palautuspisteeseen Windowsin järjestelmän palautus -toiminnolla. Jos ei mikään auta niin ensin korjausasennus ja jos ei sekään auta niin C -aseman formatointi ja Winukan uudelleenasennus. Ilmoittele. EDIT: typå