Kone jumissa "Safe Modessa"

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by NinjaPupu, Dec 7, 2011.

  1. NinjaPupu

    NinjaPupu Member

    Joined:
    Jun 29, 2011
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moro, tuli hiukan ongelmia koneen kanssa kun yritin päästä läppärilläni Vikasietotilaan. Käynnistyksen yhteydessä sinne ei päässyt joten pistin koneen käynnistymään vikasietotilaan windowsin kautta "run -> mscongif -> boot moden vaihto." Normaalissa tilassa kone aukeaa kahdella salasanalla "McAfeen saliksella käynnistäessä ja sitten windowsiin toisella itse käyttäjän salasanalla" Kuitenkaan itse järjestelmävalvojan salasanaa ei ole tiedossa (työkone) joten en pysty kirjautumaan vikasietotilaan ja vaihtamaan tuota asetusta normaalille käynnistämiselle -> ja nyt tuo kone on jäännyt safe modeen jumiin. Tosiaan koneessa et pysty saamaan bootti valikkoa auki, että haluatko käynnistää normaalissa tilassa vai vikasietotilassa. Myös itse BIOS on ohjelmoitu jotenkin läppärin merkin mukaan. Onko olemassa jotain softaa millä koneen sais aukeamaan normaalisti yms. keinoa ? Mitään salasanan cryptauksia ym. en viitsi alkaa tekemään... Käyttiksenä läppärissä on Windows XP
     
    Last edited: Dec 7, 2011
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Jos kyseessä on työkone, niin ATK-osastolla/-tuella on varmaankin tiedossa tarvittavat salasanat. Työkoneelle on todennäköisesti asennettu sellaiset suojaukset, ettei niitä tämän palstan ohjeilla kierretä.

    edit: Tämä oli siis vinkki viedä kone ATK-tuen käsittelyyn. Yksin McAfeen Enterprise-versio taitaa olla aika haasteellinen maallikkokokeilijalle.
     
    Last edited: Dec 7, 2011
  3. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Joined:
    Sep 22, 2005
    Messages:
    5,093
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    118
    Ihmetyttää vain ettei järjestelmänvalvojan oikeuksia ole mutta on päästy msconfigiin käsiksi kuitenkin? En muista miten XP:n kanssa on, muttei ainakaan nykyaikaisissa Windowseissa pääse msconfgiin käsiksi kuin järjestelmänvalvojan tililtä.

    Mutta kaikkiaan samaa suosittelen kuin 1pertti.
     

Share This Page