kone käynistyy itsestään

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by touran, Mar 3, 2005.

  1. touran

    touran Regular member

    Joined:
    Jan 14, 2004
    Messages:
    101
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    Mitenkähän on mahdollista, että tietokone käynistyy itsekseen. Yks kaks lukiessani lehteä kone vaan pörähti käyntiin ja pysähtyi kohtaan jossa se kysyy käyttäjää ja salasanaa.

    Käyttis on win xp pro, virus tor on F-secure, haitta ohj on AD Aware SE lisäksi koneessani ulkoisesti asennettu SD kortinlukija. Osaisikohan joku tietää onko jokin asetus ( bios, xp )päällä vai miksi kone käynistyi itsekseen.

    Kiitokset
     
  2. dfwta

    dfwta Regular member

    Joined:
    Feb 28, 2005
    Messages:
    734
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tarkista biosista ettei wake on lan ole päällä. Jos on laita disable päälle.
     
  3. tuomasr

    tuomasr Member

    Joined:
    Feb 21, 2005
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla teki yhteen väliin (XP pro) sellaista että kone lähti heti sammuttamisen jälkeen itsestään uudestaan päälle. Piti sammuttaa aina erikseen virtalähteen kytkimestä. Itse epäilin langaton hiiri/näppis yhdistelmää, mutta täytyypä tarkistaa tuo wake on lan-asetus. Heitti kyllä viikon pari värkättyään pois. Kumma homma. Tai no ei kumma, vaan MS Windows...
     
  4. konverter

    konverter Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2002
    Messages:
    655
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla on kans muutaman kerran käynnistynyt itsekseen, ja aina silloin kun olen unohtanut sammuttaa kaapelimodeemin koneen sammutuksen yhteydessä. Mutta siis yleensä käynnistyy muutama tunti koneen sammuttamisen jälkeen. Kun lähtee reisuun niin pitää aina varalta ottaa töpselit pois seinästä.
     
  5. n_r

    n_r Regular member

    Joined:
    Mar 1, 2004
    Messages:
    908
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tiedä käyttääkö ihmiset enää vanhoja kunnon modeemeja, mutta itsellä riitti ihmetystä kun kone aina välillä oli itsekseen lähtenyt käyntiin. Homma selvisi kerran kun satuin olemaan koneen vierellä (kone sammuksissa) ja puhelin soi ;-) En kyllä muista oliko modeemi päällä valmiustilassa vai virrat pois.
     
  6. Pete-74

    Pete-74 Guest

    Juu ennen vanhaan koneissa oli tosiaan biosissa asetus että kone lähti päälle kun niihin soitti.
    En ole tämän päivän koneista ihan varma mutta saattaa löytyä vieläkin se asetus biosista.Se olisi yksi mahdollisuus noihin oveliin koneen itseskeen käynnistymisiin.
     

Share This Page