JepJep eli ois aika epämukava onglema.. Eli siis kun yritän uudelleen asentaa Windows Xp SP2 järjestelmää, Asennuksen aikana kone käynistyy uudelleen aina samalla tavalla joka kerta kun yritän formatoida. Koneen käynnistyksen alkuvaiheessa kone pitää jotai "hätä ääntä" sellane outo äänimerkki.. Olen kyllä ennenkin asentanut windowsin samalle koneelle ja muille kans. Aikasemmin ei ole ollutälläistä ongelmaa, mutta samantapainen onglema on pari kertaa ollut silleen että kun uudelleen käynnistän järjestelmän se on jäänyt jumittaa siihen alkuvaiheeseen jolloin se käynnistyy uudelleen ja uudelleen -> Onglema ratkesi muistaakseni ottamalla irti ja laittamalla takas kovalevyn johdot. Ja minulla on siis kaksi kovalevyä kummatki samanlaisia ja luulisin että ovat yhteen sopivia, mutta toinen on 300G ja toinen 80 <- Alkuperäinen. Olen yrittänyt asentaa Windowsia kummallekkin mutta saman tuloksen oon saanu aina.. (Kone käynistyy uudelleen..) Voiskohan koneen virralla olla jotain tekemistä asian kanssa? Crap tartten tosiaanki apuu et jos jollain ois tietoo täst tai muuten vaan saattaa tietää ratkasun ongelmaani pyydän autamaan!?
Jos formatointi ei onnistu on vikamahdollisuuksia kolme: yksi on kovalevy ja toinen asennusohjelma ja kolmas koneen CD/DVD asema. Kun olet yrittänyt jo kahdelle kovalevylle samoin tuloksin jää jäljelle kaksi vikaa. Kokeile toista asennuslevyä. Jos se ai auta, niin lainaa jostakin toinen CD-asema ja kokeile. SATA kovot vaativat joskus erityistoimenpiteitä. Poweri tuskin on kysessä, jos laitteet kuitenkin toimii, vaikka kaikki on aina mahdollista. Pikemminkin huono poweri aiheuttaa kovalevyjen tuhoutumista käytössä.
En tiedä onko enään tämmöstä ominaisuutta BIOSissa, mutta siinä on joku oma virustorjunta joka reboottaa koneen jos joku yrittää kirjottaa suoraan kiintolevylle tjsp
"on vikamahdollisuuksia kolme:" neljäs vikamahdollisuus on viallinen muistikampa (tai emon paikka) tuli testattua neljällä eri kokoonpanolla erästä kampaa, ennenkä itsekin uskoin että siitä voipi johtua.
Unohdin kysyä, että mikä sen "koneen hätä-ääni" on? Onko se BIOSin virhekoodi, lyhyitä ja/tai pitkiä piippauksia vai jokin muu? Jos piippauksia käynnistettäessä, niin millaiset? BIOSin virhekoodit ilmoittelevat mm. rautapuolen vioista.
Joo lohdutit vähäsen Neptun kiitos. Eli siis kokeilin asentaa Xp SP1 se onnistui vaivatta ja toimii hyvin. Sen jälkeen kokeilin asentaa uudelleen Xp SP2 sen SP1 päälle sekin onnistui mutta Siitä tuli Englannin kielinen järjestelmä jonka kieltä ei voinut vaihtaa..(Tämä siis tapahtui sillä 80G Kovalevyllä) Sitten kokeilin vielä uudestaan asentaa 300G kovolle Xp SP2 se vaan aina käynnisti sen koneen uudelleen ja uudelleen ja piti todellakin ihme ääntä alkuvaiheessa (Äänen pitävä komponentti on siis musta pyöreä palikka jonka päällä lukee + AC-1205G) No sitten kokeilin asentaa windowsin toisella CD/DvD asemalla jolloin sain saman tuloksen kuin toisella asemalla, joten levyasemassa ei taida olla mitään vikaa. Kokeilin asentaa sen Xp SP1 siihen 300G kovolle ja sekin onnistui hyvin, mutta tämänki prosessin käynnistyvaiheessa se tikan ääni kuului jälleen. Joten en vieläkään tiedä mikä estää asentamasta Windows XP SP2 järjestelmää. Niin ja ne mun kovot on siis SATA-Kovalevyjä.
Juu, eiköhän ne saada toimimaan ihan OK. Jos sulta sujuu tuo kolmas kotimainen kieli, niin tässä linkki, jossa erilaista tietoa Windowsin asentamisesta juuri SATA-kovalevyille. Kerro onko uusia asioita ja hyödyksi. http://www.hothardware.com/forum/messageview.cfm?catid=18&threadid=22321&enterthread=y
Jooh no kai mun pitää hyväksyä tuo Windows XP SP1, mutta tuo koneen bios ääni häiritsee vieläkin.. Joku päivä sen voisi kuitenkin viedä huoltoon tuon takia. Tietääkö kukaan kuinka paljon huolto tulisi suunilleen maksamaan?
Kerro, minkä merkkinen BIOS sulla on ja millainen piippausääni on; lyhyt - lyhyt - lyhyt - pitkä. Huoltojen hinnoista on vaikea sanoa, mutta niiltä voi kyllä kysyä etukäteen, jopa puhelimessa. Kyseeseen tulisi ilmeisesti jonkinlainen aikaveloitus; tarkistus ja sitten tarvittavat osat päälle jos niitä tarvitaan. Vian oireeet pitää pystyä täsmällisesti selittämään. LISÄYS: Jos sulla on toimiva Windows SP1, niin ainahan voit ladata siihen Microsoftin sivuilta SP2 päivityksen. Kestää kyllä vähän aikaa, mutta sieltä sen saa.
Siis hitsi ku pystyis selittää minkälainen ääni siitä tulee.. siis se muistuttaa ku joku tikka hakkais puuta ;D. Ja siis mistä mä sen BIOSIN nimen/merkin löydän? Tiiän et sen Sp2 voi lataa ja olen yrittänyt mutta en ole koskaan päässyt siihen lataus sivulle.. *EDIT*: No minusta se BIOSin ääni kuulostaa lyhyeltä piipaukselta kuten tik tik tik xD
Tästä linkistä kun klikkailee eteenpäin, niin pitäisi löytyä SP2 pakettikin: http://update.microsoft.com/microso...://update.microsoft.com/microsoftupdate&ln=fi Siis ilmeisesti lyhyitä piippauksia. Kuinka monta tarkalleen? BIOSin näet ja sinne pääsee yleensä painamalla Delete (tai F2) nappia heti kun kone käynnistyy.
Tuolta voi ladata WinXP:lle Service Pack 2:n: http://www.microsoft.com/downloads/...BE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=fi Tuolla myös ohjeita SP2 asentamiseen: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/297699
Hm. Tässä pari lainausta Microsoftin Verkkoasennuspaketin lataussivulta: "Tämä asennuspaketti on tarkoitettu IT-ammattilaisille, jotka lataavat ja asentavat tiedostoja useisiin verkossa oleviin tietokoneisiin. Jos olet päivittämässä vain yhtä tietokonetta, käy Windows Update -sivustossa. ÄLÄ NAPSAUTA LATAA-PAINIKETTA, JOS OLET PÄIVITTÄMÄSSÄ VAIN YHTÄ TIETOKONETTA: Pienempi ja yhdelle tietokoneelle paremmin soveltuva päivitys on saatavilla Windows Update -sivustosta. Paras tapa taata, että saat Windows XP Service Pack 2 -päivityksen, on ottaa heti käyttöön Windows XP -käyttöjärjestelmän automaattinen päivitystoiminto. Voit käyttää vaiheittaisia ohjeitamme tai halutessasi antaa meidän suorittaa toiminnon."
Tiedän luultavasti vastauksen se on erittäin yksinkertainen. Koneesi boottaa aina uudelleen sen alustus levyn kun olet kerran formatoinut se kuuluukin käynnistyä uudelleen ota vain käynnsityessä levy pois asemasta niin se käynnistyy windowsiin ja alkaa asentaa itseään. Itse pähkäilin ainakin pari kertaa asian kanssaa kunnes älysin. Tuosta hätä-äänestä en tiedä mitään