Kone käynnistyy itsekseen??

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by markouu, Oct 31, 2004.

1. markouu

markouu Member

Trophy Points:
    11
    Koneessani on seuraava ongelma. Kone käynnistyy sammuttamisen jälkeen muutaman minuutin kuluttua. Se tekee sen vaikka kuinka monta kertaa. Viimein otan johdon pois seinästä jotta kone pysyy kiinni. Toinen ongelma on kun käynnistän konetta. Kiinnitettyäni johdon kone ei sano mitään. Muutaman minuutin kuluttua kone herää mutta ei käynnisty. Minä joudun pitämään power-nappia pohjassa sammuttaakseni koneen. Sen jälkeen se yleensä starttaa normaalisti.
    Ajoitetut tehtävät eivät ole päällä ja biossista olen tarkistanut ettei siellä ole wake up-toimintoja päällä.
    Powerista ei voi johtua, koska olen vaihtanut sen uuteen.
    Kokoonpanoni on seuraava:
    WIN 2000
    Abit KD7
    AMD Athlon 2000+
    768 mb DDR 266
    Samsungin 2 kovalevyä yht. 120Gt
    Liteonit DVD+/-RW
    Liteonit CD-RW

Voisiko joku kertoa, mikä mun konetta vaivaa.
    Kiitos etukäteen.

2. soku

soku Regular member

Trophy Points:
    26
    No nyt kyllä täytyy sanoa että jopa on mielenkiintoinen ongelma sulla. :D

Loogisesti ajateltuna kyse on varmaan siitä että se sähkö minkä tuo kone käyttää käynnistykseen ei haihdukkaan pois, vaan se jää pörräämään sinne ja käynnistää sen takia koneen uudestaan.

Vika nyt ei periaatteessa voi muussa olla ku joko emolevyssä tai sitten kotelon piuhoissa. Näin ainakin luulisi.

3. markouu

markouu Member

Trophy Points:
    11
    Olisiko mahdollista että vika johtuisi emolevyn maadoituksesta? Eräässä tietokoneliikkeessä mainittiin kaksi mahdollista ongelmaa. Toinen kotelon start-näppäin ja toinen on että emolevyn pohja vastaa jostain runkoon. Start-näppäin suljettu pois irroittamalla johto emosta.

4. Folkke

Folkke Guest

Voi johtua maadoituksesta hyvinkin. Maadoitus aiheuttaa niin ATK:ssa kuin autoissa ja muissa elektroonisissa laitteissa ihan käsittämättömiä juttuja :) Ja jos tuo powerinappi on kerran jo poissa pelistä, niin vielä varmaankin yksi vaihtoehto olisi virtalähde. Ja nyt kun tässä naputtelen, niin mitäs ne kaikki BIOS asetukset tekee, missä on jotain tyyliin "Wake up LAN" tjsp...

Joskus Asukset ainakin käynnistyi Keytronikista Spacea painaessa, joten tällaiset herkut kannattaa varmaan kaikki karsia nyt ongelmaa etsiessä pois.

5. mcmopo

mcmopo Active member

Trophy Points:
    68
    Mul oli joskus samantapainen ongelma. Tosin se käynnisty 1 aikaan yöllä. Mutta kun boottasin biossin niin ongelma häipy samantien.

6. markouu

markouu Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia kaikille.

Minä nollasin BIOSsin ja nyt koneeni on toiminut normaalisti. Ei ole tullut enään itsekseen käynnistymisiä.

Share This Page