Eli miks tää mun kone ihan yht' äkkiä (yleensä yöllä) käynnistyy itekseen!? Koneessani ei ole viirusta, koska olen tarkastanut kovalevyn ja myös päivittänyt v-torjunta ohjelman 1000000 kertaa... mulla on 56 modeemi, eikä sen johto ollu ees seinässä kiinni, niin silti tää kone vaan aina käynnistyy sillon tällön!? MIKSI!? Auttakaa te jotka tiedätte enemmän tietokoneista kun mä!!! KIITOS!!!
täh? tää kuulostaa ihan henkimaailman asioilta, sun konees on riivattu, hae pappi ..ootko ajanu esim. Spybot ohjelman: http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button ettei koneella o mitään ylimääräisiä ohjelmia voithan tietty ottaa koneen töpselinkin seinästä irti, veikkaan et loppu käynnistymiset
Jos koneesta on virrat pois, mikään ohjelma ei voi konetta käynnistää, täysin mahdotonta. En keksi muuta syytä, kun sähkokatkos. Kone käynnistyy, kun sähköt tulee takasin.
Oletko varma ettei modeemi tai verkkojohto ole kiinni, joskus koneissa on wake-on lan toiminto joka saattaa käynnistää koneen kun puhelin soi tai jos se verkossa ja verkkopiuhaan tulee aktiviteettiä. Edit: samoin jos kone sammutetaan ns. lepotilaan ja joku prosessi käynnistyy tiettyyn kellonaikaan vaikka virusscan niin ymmärtääkseni lepotilasta kone voi "herätä" itekseen.
sen modeemin "wake upin" saa biosista pois päältä.ja tarkasta ,ettei ajoitetuissa tehtävissä ole joku automatiikka päällä.
Mul on Windows XP, F-Secure uusin päivitetty, Spybod search & Destroy, Ad-Aware 6.0. eikä ollut netti johto kiinni. eikä myöskään tää kone ruvennu sen käynnistyksen jälkeen tekemään mitään.... ei ole mikään VITSI!!! mun kaverikin oli sillon täällä mun huoneessa, kun tää kone, vaan yhtä äkkiä käynnisty...!?
Täytyy olla ajoitetuissa tehtävissä jokin päällä tai sit biossis vastaava päällä. Ei kone nyt yksinään ilman ala käynnistelemään täytyy olla joku joka antaa käskyn koneelle käynnistyä.
ei ole ajoitetuissa tehtävissä mitään semmosta... millä nimellä se itekseen käynnistyminen olis biosissa?
Jep - mulla on ihan sama ongelma. Homma liittyy tuohon standby/hibernaatio-toimintaan, joka on siis XP:ssä. Sammutettuani koneen se käynnistyy itsestään noin parin tunnin välein, ja sammuu sitten taas. todella ärsyttävää; enkä ole tähän ratkaisua löytänyt, eli laitan nykyään koneen siis 'kunnolla' kiinni.
Kaikkein helpoin ois varmaanki forkata ja jos vielä sen jälkeen jatkuu ni sit vois kokeilla käyttiksen vaihtoa
no eipä muutaku,että miks kone sitte pitäs samuttaa???? eikö se voi olla aina auki ei kai tuo ny niin paljo sähköö vie.=)
Kummituksia Perk*le! No joo. Käy siellä BIOS:ssa ja disabloi Power Management:sta tai jostai vastaavasta wake-up-on-ring ja wake-up-on-lan, voi olla vähän erillaiset systeemit sun biosissa, mutta kyl noil pitäs pärjätä. Ja jos siellä on jotai muuta ominaisuuksia, mitä et tarvii, ni veks vaa. Mut jos et oo varma ni älä koske niihin muihin!!! Ja käy viel Ohjauspaneeli -> Virran hallinta ja katso, et "SAMMUTA" on valittuna kohdassa "kun virta katkaistaa virtakytkimestä" ja "lepotila"-välilehdessä lepotila on disabloitu...