Sellanen ongelma kun yritän mennä pelaamaan Counter-Strike:ä tai käyttää guitar pro 5 -ohjelmaa., niin kone käynnistyy uudelleen. Käynnistyksen jälkee tulee viesti että "windows on palautunut vakavasta virheestä" tai jotain vastaavaa. Kokeilin 2 kertaa peräkkäin ja molemmilla kerroilla kone käynnistyi uudelleen. Guitar pro 5 -ohjelman kanssa vain silloin kun yritän laittaa sen biisin soimaan siinä. Windows XP ja koneen lämmöt oli 47 astessa, kun käynnistyi uudelleen. Otin talteen sen missä se valittaa että on jotain ongelmia. C:\DOCUME~1\Mika\LOCALS~1\Temp\WERa9d8.dir00\Mini090406-01.dmp C:\DOCUME~1\Mika\LOCALS~1\Temp\WERa9d8.dir00\sysdata.xml C:\DOCUME~1\Mika\LOCALS~1\Temp\WERabc7.dir00\Mini090406-02.dmp C:\DOCUME~1\Mika\LOCALS~1\Temp\WERabc7.dir00\sysdata.xml Jos joku viisaampi voisi kerto mistähän moinen johtuu. Kiitos jo etukäteen.
Hmm..syitä voi olla monia.. Mutta kokeillaanpas näitä: Kaatuuko ainoastaan kun yrität käynnistää noita kahta em. sovellusta vai kaatuileeko muillakin softilla? Löytyykö Control Panel\Administrative Tools\Event Viewer\System-välilehdeltä mitään erroreita kun kone kaatuu? Onko kone skannattu örkkien varalta (HjT-,Spybot-ohjelmilla yms.)? Onko prossua kellotettu? (Itselläni tapahtui kanssa satunaisia kaatumisia/sinisiä ruutuja, jotka johtuivat prosessorin jännitteen alhaisuudesta) Ja ehkäpä myös muisti kannattaa tsekata esim. MemTest:llä http://www.memtest86.com/
Katoin tuolta ohjauspaneelista\tapahtumienvalvonta niin siellä oli jokin error siihen kohtaan kun kone kaatu. Tälläistä luki kun katoin sen ominaisuudet. Virhekoodi 100000d1, parametri 1 f7760b0a, parametri 2 00000002, parametri 3 00000000, parametri 4 f7760b0a. Hjt:n vedin läpi ja lähetin tänne sen login ja sanoivat että ei ole mitään ongelmia ja kaikki örkit pitäis olla poissa. F-securella, ewidolla ja ad awarella tarkistin läpi koneen, eli ei minun mielestä aineskaan mistään örkeistä johdu. Ton spybotin kanssa oli joku ongelma ja siitä syystä poistin sen, mutta ennen kuin hommasin f-securen niin ei se löytäny mitään kun tarkistin silläkin. Prossua ei ole kellotettu eikä tuo sama ongelma ole ilmennyt muiden ohjelmien tai sovellusten kanssa. Tuota Memtestiä en osannut tehdä joten se jäänee sitten tekemättä.
Mulla on melkein samanlainen ongelma. silloin tällöin jossain peleissä se tekee sen. mutta olen huomannut että jos suljen mahdollisimman paljon ohjelmia niin se ei kaadu niin helposti. voisiko vika olla prosessorin ylikuormittumisessa tai jotain vastaavaa?
Oma kone on joskus kaatunut lämpöjen takia ja n.2asteen tarkkuudella tuntui jämähtävän, eli aika helposti pitäisi huomata jos siitä kiinni. Jos ajaa raskaita/useita sovelluksia niin enemmän kuormitusta = enemmän lämpöä noin yleensä. Muistaakseni mulla kesti n.5 min kun kone kaatui kuormittaessa
Mulla on itellä ihan sama ongelma.. Eli tulee ihan sama teksti lukee kun kone sekoo paitsi tietty käyttäjä nimi on eri. Ostin just uuden emon ja prossun ni ei oikee tiedä missä se vika vois olla?! Epäilen kyllä et itellä on vikaa toisessa muistikammassa eli kokeilen erikseen niitä jos ongelma ratkeis.. Ja jos joku vaan tietää ongelmaan ratkaisun niin ihmeessä vinkkejä! (Itsellä kone sekoaa ihan missä vain eli ei aina tietyssä kohtaa mutta pelejä ehtii pelata noin 10-30min kunnes sekoaa) Eli itsellä oli koneen sekoilu kiinni tosta muistikammasta.. Eilen repäsin toisen irti ja koko päivän pelaillu ym ni koneessa ei mitään vikaa! Että näin...