Terve! Huomasin tänään koneessani sellaisen ongelman, että kun yritän normaalisti sammuttaa konetta, se starttaakin uudelleen. Sama tapahtuu niin tehtävienhallinnan kautta sammuttaessa kuin myös käynnistä nappia kertaalleen painamalla itse koneesta. Koneen takanaolevasta päävirta kytkimestä tietysti sammuu ja pitämällä pohjassa koneen etupaneelissa olevaa käynnistysnappulaa. Olen suorittanut virusskannin ja ad-awarella tein myös skannin. Kyseinen ongelma ilmeni vasta tänään, eilen illalla kone sammui aivan normaalisti. Käyttöjärjestelmänä on XP. Mikä mahtaa olla?
Etupaneelin nappi? Mitä on biosissa toiminnaksi asetettu? Vanhin on 2 valintaa, (instant) shut down / 4 sekunttia pohjassa shut down. Olisko sulla siellä 'Restart' painalluksesta. En jaksa tutkia paremmin. Lue itse ja tutki koneesi. (The Elder Geek on hyvä sivusto) xp restart on shutdown Eka enkkuosumakin kääntyy suomi sivulle Windows XP ... käynnistyy uudelleen, kun se yritetään sammuttaa Ja tutki bios ja poista käytöstä 'Wake on LAN' yms. kaikki modeemin, verkonkautta jne. tulevat systeemit käynnistää kone.