Kone käyttää vga-näyttistä oikean sijaan

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by Ildtris, Jul 21, 2011.

1. Ildtris

Ildtris Member

Trophy Points:
    11
    Eli uudessa kootussa koneessa (kokoaminen kuului paketin hintaan) on asennettuna POWERCOLOR AX5770 GDDR5 ARCTIC COOLING- näyttis, mutta kone käyttää standardi vga- näyttistä. Tietokoneista lähes mitään tietämättömänä kysynkin, mistä homma kiikastaa ja mitä minun tulisi tehdä asian korjaamiseksi? (mahdollisimman selviä vastauksia kiitos :) )

Olen asentanut windows 7:lle liudan päivityksiä sen asentamisen jälkeen, mikäli se on voinut vaikuttaa asiaan.
    Luulen, että minun pitäisi vain koittaa asentaa uudet ajurit näyttikselle, mutta en osaa sanoa mitkä ajurit mun tulis asentaa (tai miten ne pitäis asentaa).

Kiitos vastauksistanne etukäteen.

2. Tiger25

Tiger25 Active member

Trophy Points:
    78
    Juu, vaikuttaa siltä että näyttiksen ajurithan sieltä puuttuu.

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Tuolta kun klikkaat tuon "Automatically Detect and Install" otsakkeen alta tuota Download Now-linkkiä niin sen pitäis ehdottaa sulle sopivaa ajuria. Kyseessä on PowerColorin versio ATIn 5770-sarjan näyttiksestä mallimerkinnän perusteella, joten sopiva ajuri löytyy AMDn sivustolta, joka omistaa ATIn.

Lataat tarjotun tiedoston sopivaan paikkaan tietokoneessasi ja käynnistät asennuksen tuplaklikkaamalla ladatun tiedoston kuvaketta ja seuraat ohjeita. Suurimman työn asennusohjelma suorittaa itsekseen, se ilmoittaa kun on valmista ja kehottaa käynnistämään tietokoneen uudelleen. Asennuksen aikana näyttö saattaa välkkyä tai pimetä hetkeksi, mutta tämä on normaalia eikä siitä tarvitse huolestua.

Uudelleenkäyynnistyksen jälkeen koneen käyttöä voi jatkaa taas normaalisti.

Last edited: Jul 21, 2011
  3. Swol

Swol Regular member

Trophy Points:
    26
    onko näytön johto siis kiinni erillisessä näytönohjaimessa vai integroidussa näytönhjaimessa?

4. Ildtris

Ildtris Member

Trophy Points:
    11
    Swol-> en ole varma, en ekan viestini mukaan ole kovinkaan haka hardwareen liittyvissä asioissa. Laitoin näytön vain kiinni johonkin sopivaan kohtaan, toisaalta nyt kun sanot niin tuossa koneen takana näyttäisi ehkä olevan toinenkin samanlainen pistoke johon sen johdon voisi törkkästä. Tarkoitushan siis on että se olisi kiinni erillisessä näytönohjaimessa.
    Mutta en siis tiedä mihin kohtaan se näyttis on laitettu koneessa, koneen kokoonpanohan on likimain tämä näyttistä ja emolevyä lukuunottamatta:
    http://keskustelu.afterdawn.com/t.c...otify-FIN&utm_campaign=thread_comment#5491429

EDIT: Katoin tarkemmin, ja ei siinä ollukaan ku se yks paikka johon sen johdon saa liitettyä.

EDIT2: Tiger25, kiitos oikein paljon!!! Nyt näyttis pelaa, ja sitä myöten pelit ym. :D

Last edited: Jul 21, 2011

Share This Page