Kuin tästä aiheesta ei olisi riittävästi keskusteltu, lisätään vielä yksi johon en löytänyt vastausta vanhoista aiheista. Aluksi kone alkoi kaatuilemaan pelatessa (aluksi harvoin, sen jälkeen yhä useammin), nyt se kaatuu jopa työpöydälle silloin kun edes käytä koko konetta. Ennen ongelma oli vain pelatessa. Kone kaatuu kuitenkin aina samalla tavalla: ruutu pysähtyy hiirtä myöden ja äänet jäävät "jökittämään". Kone on aina käynnistettävä uudelleen. Olen seuraillut lämpöjä, everest näyttää emon, suorittimen ja ytimien lämmöiksi noin 40-45. Rasituksessa ne voivat nousta sinne 50 asteen päälle. Näytönohjain on Ati CCC:stä katsottuna noin 50 asteessa, rasituksessa voi nousta 60 asteeseen. Lämpöjen ei luulisi olevan syy, jos kerran ongelmia on levossakin. Olen päivittänyt biossin ja näytönohjaimen, sekä asentanut emolevn ajurit uudelleen asennuslevyltä (en löytänyt netistä uutta versiota, varsinkaan kun emolevyn ajureita on useampi). Uusien ajureiden asennus on auttanut aina noin päiväksi, ellen sitten vain kuvittele sen auttaneen. Ajoin kahta memtestiä äskettäin, 1000 ramilla molemmissa. Johonkin 120% asti jaksoin eikä tullut ilmoituksia. Lisää testejä ja muuta infoa annan pyydettäessä. 4GB Dual Kit Ripjaws DDR3-1333 550W 550VXEU ATX V2.2 ATI Radeon HD 5850 1GB, GDDR5, 256-bit Core i5 750, 2,66GHz, LGA1156, 8MB, Boxed P7P55D, LGA1156, P55, DDR3, Crossfire X, ATX
Kokeile varmuuden vuoksi repästä muistikammat joksikin aikaa irti ja sitten vaikka yksi kerrallaan takasin.
Muistikammat irti ja takaisin. Toistaiseksi ei ole kaatunut, mutta Everestin mukaan lämmöt on menneet sekaisin. Aluksi se näytti vajaata 100 astetta, nyt se on laskenut jo 75 ja laskee edelleen... näyttiksen lämmöt CCC:ssä säilynyt ennallaan. Onko anturit jotenkin vioittuneet operaatiossa? Edit: Nyt kone sammui yhtäkkiä. Komponentit eivät tuntuneet kuumilta. En viitsinyt kuitenkaan enää käynnistää. Olisikohan aika ottaa yhteyttä Jimms pc storeen josta kone on ostettu?
Vaikuttaa näyttisongelmalta, saattaa olla sökönä kun tuota tekee. Mulla kun jumitteli tuolleen, näyttiksen vaihto auttoi.
Onko mitään muuta keinoa varmistua asiasta kuin kokeilla toista näyttistä? Ei viittis ruveta ilman varmuutta lähettelemään takuuseen osia joissa ei loppujenlopuksi olekkaan vikaa.