Elikkä koneeni kaatuilee sillointällöin ihan vaikka mesetellessä ja musiikkia kuunnellessa, muutaman sekunnin jää soimaan musiikki "looppia" sellasta "TTRRRRR" ääntä pitäen ja sitten näyttö pimenee ja ei auta kuin virta katkaista, sigussa oleva kone ja ATIn catalyst 8.11 näyttikselle, Win XP HE käyttis. Muistitestiä ajoin 6 virheettä ja VPU recover ollut pois ja päällä, ei vaikuta. Mikä siis mättää? Olen poistellut ajuriasennuksien välissä drivercleanerilla kaikki ylimääräiset tiedostot pois. Mistä voisi kiikastaa?
Juu, kyllähän tuo F-secure scannailee ahkerasti, laittelen vielä varmuuden varmuudeksi huomen aamuna työpäivän ajaksi skannauksen. En kuitenkaan usko mitään löytyvän, kokoajan kun on ohjelma päällä. Joo, nyt on skannattu ja mitään ei löytynyt.
Nyt olen asentanut ajurit uudelleen, sillä tänään heitti Blue screen of deathin ja vika näyttiksen ajureissa, asensin 8.10 ajurit ja ei ole kaatunut kuin windows itsessään nyt...
Softavika, HCI memetest 6h ilman erroreita, pelit ja kaikki pyörii samalla lailla kuin ennenkin, lieneekö vika 2D tilan ajureissa... Ajurien uusimisen jälkeen winlogon.exe kaatoi koneen heitettyään ensin teeman "klassiseen" 98-teemaan. Pitänee seurailla...
itseltä löytyy samainen läppäri ja tekee tuota samaa. eli kaatuilee vaikka kuuntelis youtubesta musiikkia. ensiksi kone kaatuili kovan rasituksen alla mutta nyt ei tarvi olla edes mitään kovaa rasitusta.
No kovinpa vanhaan ketjuun lisäsit ongelmasi. Kuvauksestasi tulee ensimmäisenä mieleen mahdollinen lämpöongelma. Yleensä se johtuu koneeseen kerääntyneestä pölystä. Silloin auttaa koneen osittainen avaaminen ja pölyjen (sekä mahdollisten kissan/koirankarvojen) varovainen imurointi. Joissakin malleissa on ollut myös rakenteellisia vikoja, jolloin prosessorin tai näytönohjaimen lämmönsiirron parantamiseen tarkoitettu tahna kuivuu ja kone alkaa ylikuumentua siitä syystä.
huomasin että oli vanha ketju mutta ku sattu oleen vastaava ongelma niin ajattelin laittaa tähän. koneeni tarkempi malli o tällainen HP Pavilion dv7-6106so. olen yrittäny puhallella pölyjä pois koneen sisältä mutta en ole viitiny alkaa availeen tätä kun ei ole ku 1-2kk vanha, nyt olen huomannu että näytössä välkyy valkoisia viivoja vaakasuoraan siellä täällä ilman että konetta edes rasittaa, kaatuilua ei ole nyt tapahtunut vähään aikaan mutta konetta ei ole rasitettulaan muuten ku iltasin elokuvia katsomalla. voisin kyllä asennella jonkun lämmön seuranta ohjelman, mutta mitä ohjelmaa lähtisi kokeilemaan. mikä näyttäisi lähimäksi totuutta nuo lämmöt
hain bluescreenview ohjelman jotta näkisin mitästä nämä kaatuilut johtui ja seuraavan laisia tietoja tuli atikmpag.sys atikmpag.sys+741c fffff880`02ccd000 fffff880`02d1c000 0x0004f000 0x4d9686f5 2.4.2011 4:16:21 dxgkrnl.sys dxgkrnl.sys+5d000 fffff880`04217000 fffff880`0430b000 0x000f4000 0x4ce799fa 20.11.2010 11:50:50 dxgmms1.sys dxgmms1.sys+ff07 fffff880`0430b000 fffff880`04351000 0x00046000 0x4ce799c1 20.11.2010 11:49:53 näistä kaatuilu on kaiketi johtunut.