Juu, eli kone sammuttaa itsensä randomisti esim. pelatessa Flat Outia tai Joint Operations :TyphoonRiseä. Välillä saa pelata 5 minsaa, välillä puoli tuntia. Kun kone sammuu, se ei lähde uudelleen käyntiin, ellei virtoja kytke hetkeksi kokonaan pois ( piuha irti tai jakorasian katkaisin kiinni )Vastaava kaatumista ei tapahdu muussa käytössä. Eli mikähän ton aiheuttas ? Koneen sisältö : AMD athlon xp 2200+ Asrock k7s8xe(5.1 surround c-media 3d audio) 1024MB ddr 400Mhz samsung 7200rpm 80Gt kiintolevy maxtor 7200rpm 120Gt kiintolevy näyttis connect 3d Radeon 9200 128Mb oma muisti käyttis XP Pro (SP2 on ) Poweri Q-Tec PSU 400W Dual Fan Gold Kone on formatoitu ja kaikki asennettu uudelleen maaliskuun alussa, kaikki uusimmat ajurit ja päivitykset on. Bioskin on päivitetty. Lämmöt MotherboardMonitorin mukaan ovat Case 28-33 välillä ja CPU 48-54. Olen ajanut StressPrimella rasitustestin useempaan kertaan ja ei kaatunu, lämmöt maksimissaan Case 33 ja CPU 54, eli lämmöistä se tuskin johtuu.Tuulettimia on kotelossa yhteensä 3. Prossulla omansa. Olen kokeillut myöskin jättää nettiyhteyden pois ottamalla kaapelin irti ja sammuttamalla virustorjunnat ja muut pois taustalta, jos ne vievät liikaa tehoja. Nortonin virustutka, Ad-Aware ja muut eivät ole viruksia yms. löytäneet, ei myöskään F-Securen sivuston Scannaus. Eli osaisko joku kertoo mikä ihme koneessa mättää, kaatumista ei tapahdu koskaan muulloin, ainoastaan näissä muutamissa peleissä. Hyvät neuvot olisivat tarpeen, kun omat keksinnöt alkavat jo loppua.Pelejä joissa kaatumista ei tapahdu ovat mm. CSI, Hitman : Contracts, tosin siinä en vielä ole kunnon peliä kokeillutkaan. Niin ja vielä sen verran että valikoivalla käynnistyksellä olen kokeillut, laittanut tehtävänhallinnasta pelille prioriteetin suureksi ja suoritinkäyttö ei kaatumishetkellä ole välttämättä 100%.
Veikkaisin että virtalähde on sökö. Kokeileppa toisella virtalähteellä tuleeko vielä ongelmia.. Olen saanut semmosen käsityksen että nuo Q-Tecin virtalähteet on suoraan sanottuna p**s***tä
Niinkuin [bold]Limasika[/bold] mainitsikin,kokeile toisella powerilla.Itsellä oli joskus aikoinaan toi poweri ja teki tuota samaa.Todella huonoja powereita noi Q-Tec PSU 400W Dual Fan Gold,ovat Stukesin mustalla listalla.
Itellä oli pari vuotta sitten juuri tuollainen vika. Halpaa 300W virtalähdettä tai rikkinäistä näytönohjainta epäilin ensin, mutta kun myös memtest alkoi löytämään virheitä, niin laitoin koneen takuuhuoltoon. Emon piirisarjassa oli kuulemma vika. Muistaakseni tuossa emossa oli SiS:n piiri, josta kaikki ongelmat sitten lähtivät. Uudella emolla ei tällaista tai muitankaan ongelmia ole esiintynyt...