Viikko sitten koneen käynnistyminen alkoi takkuilla, mutta muutaman epäonnistuneen kerran jälkeen sen aina sai toimimaan, kunnes.. Viikonloppuna ei enää lähtenyt. Käynnistyksessä kone löytää prosessorin, tarkistaa muistin ja löytää kaikki kaksi kovalevyä sekä cd aseman, mutta jumittaa aina siihen. Ei siis lähde lataamaan käyttistä. Kaverini opastuksella otin kaikki ide kaapelit ja levyaseman irti ja totesin biosin toimivan moitteetta, ainakin kyljellään. Sitten lisäilin ide kaapeleita yksitellen, ja kaikki toimi taas. En laittanut levyasemaa enää paikalleen. Nostin koneen pystyyn ja olin tyytyväinen. Mutta tänä aamuna kun käynnistin konetta, niin taas se jumitti samaan kohtaan. Laitoin sen kyljelleen lattialle ja käynnistin, ja se helvetti lähti pelittämään heti. Toistin tämän pari kertaa ja aina sama juttu, pystyssä kone ei lähde päälle mutta kyljeltään lähtee. Sen jälkeen kun koneen on saanut käynnistymään kaikki toimii ihan normaalisti, yhtä nopeasti kuin aina ennenkin, vaikka koneen nostaisi taas pystyyn. Kokeilin, josko vika olisi powerissa. Otin toisen kovon ja cd:n irti ja koitin käynnistää pystystä, mutta ei lähtenyt. Joten powerin resurssien vapautuminen ei auttanut. Myös Motherboard Monitorin ilmoittamat volttilukemat piuhoissa ovat kohdallaan. Kovalevyt pitävät ihan normaalia ääntä, mutta voiko siellä siitä huolimatta olla jotakin häikkää. Kaikissa käynnistyksissä ne ovat lähteneet pyörimään, ainakin korvakuulon mukaan. Koneessa on: 1,7 celeron 2x256 muistia radeon 7500 80G kovo 40G kovo 300W poweri Msi 845pe emo Takuita osissa on vielä joissakin jäljellä, mutta kun ensin keksis mikä osa on rikki. Tarkentaviin kysymyksiin vastaan mielelläni.
Olihan ne kaikki kunnolla kiinni. Piti sammuttaa kone, että pysty tarkistaa hyvillä mielin, ja meni pieni hetki että sai koneen taas päälle. Tai oikeastaan kun olin aikani sitä koittanut käynnistää annoin sen sitten olla ja kun tuntien päästä taas koitin, niin ihan hyvinhän se käynnisty. No, oon kuitenkin jo riittävän varma siitä, että bios on viallinen ja lankku lähtee vaihtoon. Saan 865:n tilalle.