Eli tämmöisen ongelman olen huomannut. Ainakin MW2 ja CSS peleissä niin kone heittää windowsiin kesken kaiken, noin minuutin välein. Peli pysyy käynnissä eikä työpöydälle tule mitään virheilmoituksia tms. Peliin voi palata ihan normaalisti. Tämä on kuitenkin todella raivostuttavaa joten kaipaisin apua kiperästi! Voisiko kysessää olla joku virus? Itsellä on McAfee virustorjuntaohjelma, ja se ei ainakaan löytänyt mitään. Kiitos kovasti jo etukäteen jos joku osaisi auttaa!
Joku ohjelma siellä nyt varastaa focuksen, enpä yllättyisi vaikka olisi tuo McAfee, mutta ei silti hätäillä. Ihan aluksi varmistetaan ettet paina pelatessasi mitään seuraavista näppäinyhdistelmistä: 1) Alt + Tab 2) Ctrl + Esc 3) Alt + Space 4) Ctrl + Tab Nuo on ne yleisimmät, jos huomaat, että pelatessasi käytät noita, niin ei auta muu kuin muuttaa pelin näppäimiä. Jos ei auttanut, seuraavaksi sellainen, että pistä sieltä oikean alakulman ilmoitusalueelta asetukset niin, että kaikki kuvakkeet ja ilmoitukset näytetään. Kun seuraavan kerran kone heittää pelistä windowsiin, vilkaise ettei siellä näy mitään outoa (joku uusi kuvake tai balloon ilmoitus). Jos näkyy, siinä on syyllinen. Mikäli ylläolevilla menetelmillä ei syyllistä löydy, seuraavaa temppua kannattaa kokeilla: Lataile netistä VLC player videosoitin ja pistä sillä joku video pöyrimään full screeninä. Kun joku muu ohjelma nappaa näytön itselleen, VLC kiltisti ilmoittaa sen ikkunan alalaidassa "Focus lost to ..." Itsellä oli joskus vastaavaa ongelmaa ja VLC:n avulla havaitsin kyseessä olevan Comodon päivityspalvelu, joka jaksaa toistuvasti ilmoitella saatavilla olevista päivityksistä. Erityisen ärsyttäväksi tämän tekee se, jos kyseinen peli ei tykkää Alt+tabaamisesta ja päättääkin kaatua.
Okei kiitos koitan noita keinoja. Ja koitin itekkin siis sitä että painanko vahingossa jotain, mutta vaikka en koskenutkaan mihinkään niin kone menee windowsiin silti. EDIT: Ja koitin nyt katsoa jotain videota fullscreenillä, ei tule mitään ilmoituksia mutta sitten kun menen mw2 ja olen vielä valikossa niin n. 20sec ja kone pomppaa windowsiin. Itse asiassa tätäkin kirjoittaessa tämä menee ikäänkuin pois firefoxista, vaikka se on koko ajan päällä tässä. Nyt apuja kiitos rupee raivostuttamaan tämä kun ei voi mitään tehdä kunnolla!