Eli kaveri tarviais asiantuntioiden apua koneen kasauksessa ja budjetti noin 1000 euroa. hän on intel&nvidia fanboi joten sen kannalla sitten. ja näyttö ja kasaus samaan hintaan käyttistä ei tarvi. Kone tulee pääasiassa pelaamiseen esim.bf3 yms. Mielellään Systemstoresta/jimm'stä. Näyttö mielellään 22'' tai 24'' kuhan on fullhd. näppikset ja hiiri löytyy jo. Eli ei muuta kuin ehdottelemaan. (intel+nvidia)
Tässäpä pikaisesti tehty kone: Näytöstä en tiedä juurikaan muuta, kun että on saanut joistain arvosteluista oikein hyviä arvosteluja. Tuossa ei vaan ole HDMI-liitäntää eikä kaiuttimia. Ne siis erikseen. Mielipiteitä tästä?
Haittaako jos pikkusen menee yli tonnin ? Jos haittaa, niin kasaus pois ja kasaatte itse. Se ei ole kovin vaikea juttu. Erillistä prossucooleria ei ole, mutta vakiolla pärjää ihan mainiosti jos ei suuremmin kellota. Tietysti kasauksen pois jättämällä, voi saada Artic Cooling Freezer 13 Pro mallin prossujäähyksi, ja siltikin budjetissa pysytään. Tää ois mun ehdotus, SilentRigistä:
Tässä paketissa ei ole mitään kovoa mukana koska niitten hinnat ovat taivaissa (halvin 1TB ~130€)Jos sattuisi löytymään jostain vanhasta koneesta kovo tai ulkoinen kovo niin sitten sillä voisi pärjätä siihen asti että hinnat laskevat. Toinen vaihtoehto on ostaa SSD levy nyt (120GB) ja pärjäillä sillä jonkun aikaa Edit: Hmm vai että ihan kaksi ehti ennen, no siinä sitten on valita minkä paketin otat
No GTX560 Ti:stä on muutamaa eri mallia. Noissa Rigin paketeissa on Gigabyten mallit, jimssin setissä asuksen jossa DirectCU2. En tiedä onko niillä oikeastaan mitään eroja, luultavimmin yhtä viileinä käyvät. SSD levyt maksaa 150-160 euroa halvimmillaan 120Gt versiosta. Ne 90Gt on pikkasen halvempia, jotain 120-130e luokkaa halvimmillaan. Siitä pienempiä en suosittele, joku 60Gt on aika pieni käyttikselle ja pikkuohjelmille sun muille mahdollisille virusturvalle.
120 giganen SSD on jotain 155 €:n luokkaa tällähetkellä. Mun ja RatConin näyttikset ovat Gigabyten malleja. Mun paketista saa kympin halvemman kun vaihtaa kotelon RatConin ehdottamaan Outlawiin.
No tämä "paras" maksaa 186€ http://www.jimms.fi/tuote/MZ-7PC128D/EU Mutta hieman halvemmalla saa myös todella hyvän http://www.jimms.fi/tuote/CSSD-F120GB3-BK E:Kylläpä on porukat nopeita tänään
Kiitos kaikille vastanneille, kysyn kaverilta tänään että mitä mieltä hän itse on ja laitetaanko tilaukseen! Pitää itse ehdottaa hänelle jos budjetti venyisi sen coolerin verran vielä jos vaikka ton ratconin ehdottaman Artic Cooling Freezer 13 Pro laittas pakettii mukaa, ihan hiljaisuuden vuoksi.( Ainakin phenomin vakio sirkkeli huutaa kovaa).
Mahtuuko 64 win 7 ja bf3 + virus ja palomuuri ohjelmat tollaselle 90 GB SSD:lle? Muut härpäkkeet hän voi laittaa ulkoiselle.
Pitäisi mahtua, koska Windows vie n. 20 GB, BF3 n. 10-15 GB, riippuen onko DVD-versio vai digitaalinen versio. DVD vie 15 GB ja digitaalinen 10 GB. Virusturva vie maksismissaan n. 1 GB. Yhteensä maksimissaan n. 36 GB. Oma Elisa Tietoturvapalveluni näyttää around 850 MB, mutta se on melko vanhahtava versio, 2009. Kiva kun ei ole mitään päivityksiä. No, kuitenkin sinne SSD:lle mahtuu vielä yleisimmin käytettyjä ohjelmia kiva kasa. Ulkoiselle kovalevylle ei kannata laittaa yhtään ohjelmia. Kuvia tai musaa tms. sen sijaan voi oikein hyvin laittaa ulkoisellekkin.
Laitetaan tähänkin vertailun vuoksi, että omalla koneella Win 7 64-bit Home premium, työpöytäsoftat (Opera, Thunderbird, Foobar, Gimp + varmaan vielä jotain muuta mitä ei nyt mieleen satu) ja SC2 (kansion koko levyllä näyttää tasan 10 gigaa) vievät yhteensä 41,5 Gt. Käytössä on Intelin 80 Gt (todellisuudessa siis 74,5 Gt) SSD-lätty.