Kone+näyttö pelikäyttöön (max ~1100e)

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by arcticas, Jul 8, 2012.

1. arcticas

arcticas Member

Trophy Points:
    11
    Hei vaan kaikille ja mukavaa kesää!

Olen ostamassa uutta konetta näyttöineen pelikäyttöön, koska Guild Wars 2 on ilmestymässä ja olen kyllästynyt kannettavan kanssa pelailuun. Pyytäisin nyt teidän apuanne uuden koneen hankkimiseen. Yritin itsekseni tuossa katsella uusimpia viestejä, mutta monet halusivat koottuna ja toiset eivät tarvinneet näyttöä mukaan, joten menin jo sekaisin mikä minun kannattaisi valita valmiista ostoslistoista. :)

Haluaisin pelikoneen, näytön ja Windowsin ja kasaisin tietokoneen itse ja budjettina olisi noin 1100e. Olisi todella mukavaa jos voisin pelailla GW2:sta mahdollisimman hyvillä asetuksilla ja saada siitä kaikki herkut irti. Millaiset komponentit minun tulisi hankkia?

Tässä on vielä GW2:n minimivaatimukset (jos yhtään auttaa asiassa):

"Windows® XP Service Pack 2 or better • Intel® Core 2 Duo 2.0 GHz, Core i3, AMD Athlon 64 X2, or better • 2 GB RAM • NVIDIA® GeForce® 7800, ATI X1800, Intel HD 3000, or better (256MB of video RAM and shader model 3.0 or better) • 25 GB available HDD space"
    Lähde: http://www.guildwars2.com/en/the-game/game-faq/

T: Janne

2. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    Ongelma, jonka varmasti olet huomannut on hinta. Ivy-paketti maksaa tonnin + näytönohjaimen + näytön.
    AMD-paketin saa tonnin pintaan, mutta monitori menee siinäkin yli.
    Kysymys onkin mistä säästetään, mikä riittää.
    Malliksi:
    Onko i5-3570K pakollinen?

3. JapiLa

JapiLa Member

Trophy Points:
    11
    Veikkaan kyllä, että 1100e saa ihan kelpo paketin Guild Wars 2 varten.

Itellä on läppäri jossa on ATI mobility Radeon HD 4650 ja AMD athon II dualcore m320 ja pelailin sillä ihan näppäristi betaviikonloput... Toki kun tuli vähän enemmän väkeä niin kone rupesi jo vähän tuskaileen, mutta esim. pvp (ei WvW) onnistu täysin lagittomasti.
    Toki asetukset oli low asetuksilla, mutta tämä nyt on kumminki sieltä huonoimmasta päästä millä pelejä enää pyöritetään.

Eiköhän sitä jonkinlainen paketti onnistuta kasaamaan jolla se pyörii ainakin higheil ja veikkaan kyllä, että Maxeille päästään.

Minä itse en osaa näissä komponentti asioissa pahemmin neuvoa, koska vasta n. 2 kuukautta olen näitä seuraillut, kun uutta konetta kans tässä pitäisi pikapuoliin hommata. Hintaluokkakin aikalailla sama. n. 1200-1300 näyttöineen, käyttäreineen ja näppäimistöineen. Ja Guild Wars 2 tätäkin konetta osaksi kasaillaan :) Vaikka olenkin enemmän FPS pelaajia, mutta GW2 on sitä jotakin ;)

4. arcticas

arcticas Member

Trophy Points:
    11
    Juu, rahahan se rajoittavatekiä näissä jutuissa yleensä onkin. =/ Anteeksi, en tiedä mikä tekisi kyseisestä i5-3570K:sta pakollisen, koskan olen untuvikko näissä rautapuolen asioissa. ^^ Mutta taitaa olla mahdotonta saada haluamaani hintaan konepaketti, joka pystyisi pyörittämään GW2:sta parhaimmilla asetuksilla? Jos näin on niin minun täytyy luopua raudan laadusta ja tyytyä huonompiin asetuksiin. :) Ehkä voisin tiristää budjettia 1200 euroon, koska täytyy se näyttökin saada mukaan ja jos peli alkaisi lagittamaan 100e takia niin sitten ottaisi päähän.

Ja tuli mieleen sellainen kysymys, että vaikuttaako näyttö ja näytönohjain toisiinsa, eli määrääkö näytönohjain millainen näyttö siihen käy?

Edit: näytönohjain

Last edited: Jul 8, 2012
  5. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Et kai oo pistämässä näyttöö verkkokorttiin kiinni? Ei noita liitetä toisiinsa eikä ne mitenkään toisiinsa vaikuta.

GW2 ei sano mitään, minimivaatimukset täyttää melkein mikä tahansa uus kone. Minimit ei aina tarkota et pyöris kunnolla.

6. arcticas

arcticas Member

Trophy Points:
    11
    Huoh, tapahtui aivopieru. Tarkoitin näytönohjainta, enkä verkkokorttia. x)

7. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Nykyset näyttikset tukee melkein poikkeuksetta DVI/HDMI/VGA/DP. Joku noista neljästä löytyy jokasesta uudesta näytöstä. Näyttis määrää millanen näyttö sopii, käytännössä sopii aina yhteen.

Jotain tosi erikoisia näyttöjä voi löytyä, ne on sit asia erikseen. Homman voi tarkistaa näyttiksen ja näytön liittimistä. Molemmissa DVI tai molemmissa HDMI jne, sillon käy.

8. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    Hajautetulla hankinnalla.
    Silentrig 131.60€ + postit
    69.80€ Rosewill Blachawk kotelo
    61.80€ XFX 550W PSU
    Systemastore 192.90€ + postit
    75.00€ Seagate Spinpoint F3 sata2 HDD
    95.00€ OCZ Agility 3 sata3 SSD
    19.90€ Sony 24x Black sata DVD
    3.00€ GIGAbyte sata-150 kaapeli
    Nämä ovat konponentteja jotka tarvitaan.
    AMD
    Pixmania.fi 443.30€ +postit-alennuskuponki
    AMD Phenom II x4 965 BE 125W -96.46€ CPU
    Sapphire HD 6950 OC -179.90€ GPU
    Patriot G2 DDR3-1333MHz CL9 2x4Gt -41.90€ muisti
    Gigabyte GA-990FXA-UD3 ATX -125€ emo
    Ja Silentrigistä, Cooleri; Scythe Katana 4 24.90€
    Ja ohjelma: Windows 7Home 64bit SP1 FI OEM 107.80€
    Amd paketti n 900€+postit, mahtuu tuo Dell 23" IPS näyttö
    Intell
    Sandy i5-2500K / 200.90€ CDON.fi +posti -koodi prossu
    Asrock Z77 Extreme 4 / 139.80€ Silentrig emolevy
    ja Thermalright HR-02 Macho / 39.80 prossujäähy
    ja G.Skill Ripjaws-X DDR3-1333MHz CL9 8GB kit 48.90€ muistit
    Systemasta: Zotac GTX 570 / 269.90€ näytönohjain.
    Intell paketti yhteensä 1132€ + postit, menee säästökuurille, SSD pois? Pro3 emoksi? prossujäähy pois? GTX560 tilalle? heikkenee joka kohdasta.

9. arcticas

arcticas Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia kokoonpanosta! :) Pistin koneen tilaukseen tässä jokin aika sitten. Mietin uudestaan tulevan syksyn budjettia ja päädyin sittenkin Intell-koneeseen.

Share This Page