Budjetti: 1000-1100e (ei mielellään yli 1100e) Tarvitsetko kasauksen?: En Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä (windows 7) Käyttötarkoitus: Pelailu ja peruskäyttö Aiotko kellottaa?: En mielelläni Mitä on jo valmiina?: Tarvitsen vain keskusyksikön Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): DVD Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX Muuta huomioitavaa: -SSD pitäisi mahtua mukaan -Tilaus jimmsistä. Asun tässä lähellä niin voin käydä noutamassa ilman postikuluja eikä tarvitse pelätä mitään postin yllätyksiä Tarkoitus olisi, että kone pyörittäisi uusiakin pelejä suht hyvillä graffoilla. Prosessoriksi olin ajatellut tuollaista Intel Xeon E3-1230v3, kun olen noista xeoneista lukenut pelkästään hyvää. Tosin AMD:n prosessorit käyvät, jos sopivat paremmin budjettiini. Nykyisellä koneella on jo se 7 vuotta ikää niin parannusta olisi kuitenkin luvassa. Näyttikseksi ajattelin riittävän joku gtx 660 tai radeon 7870. Apua arvostetaan!
Eli et halua Saksasta yli 150€ halvemmalla / parempaa osaa? Jimmsillä alkaa nykyisin olla hieman kalliit hinnat joissain tuotteissa. Jimmsillä ei ole postikuluja ollenkaan... Jos Xeonia pitää olla, jossa itse en nää järkeä hirveästi... Kotelo: Fractal Design R4 Emolevy: Gigabyte GA-H87-HD3 Prossu: Intel Xeon E3-1230V3 Muistit: Kingston HyperX 1600MHz 8GB Kovalevy: Seagate Barra 1TB Seagate Barra 1TB SSD: Kingston V300 Poweri: Seasonic G-450 Näytönohjain: Gigabyte GTX 760 Windforce DVD: Asus DVD-RW Cooleri: Macho 120, kysele True Spirit 120M toimitusaikaa = ~1050€
Eikö Xeonissa olekaan järkeä, vai ovatko Intelin setit yleisesti liian kalliita budjettiin? Enhän minä näistä asioista tiedä sen enempää, että jotain benchmarkkeja katsellut. Jostain muistelisin lukeneeni, että Haswellissa kellotus ei ole kovin kannattavaa ja että siinä Xeonissa "säästäisi" rahaa halvalla emolla. On kyllä hyvin mahdollista, että olen täysin väärässä =D Olisiko sitten BPVestin AMD setti parempi, vaikka Lurluckin setissä näyttäisi olevan uuden sukupolven näytönohjain ja Lurluckin setti olisi hieman halvempi?
Xeoni maksaa enemmän ja 250 euron prossu jota ei pysty kunnolla kellottaan, mitä järkee? Lisäks Xeonissa on 4 ydintä, AMD:ssa 8. Mun setissä on Windows mukana. Muuta eroo, Lurluckilla ehkä parempi näyttis, mulla parempi poweri, mulla paremmat muistit.
Joop, enpä edes huomannu ettei Xeon setissä ollu windowssia mukana. Varmaan kallistun sitten tohon AMD:hen. Vielä haluisin kysyä, että oisko tollane Club 3D Radeon 7870 jokerCard XT 2GB GDDR5 parempi vaihtoehto kuin yllämainittu XFX:n versio? Näyttäis olevan tarjouksessa 219e.
Itse myös kallituisin ennemmin AMD settiin, kuin Xeon palvelinkeskukseen. Ennemmin GTX 760 ja lisäksi Club 3D mallissa surkea jäähy... GTX 760 Windforce Hyvät muistit G.Skill Ares 1866MHz 8GB. Seasonic G-550 jos vaan siihen venyy rahkeet, mutta myös XFX 550W on toimiva. Lisäksi harkintaan reilusti parempi emolevy, jossa virransyöttö ei sano itseänsä heti irti Asus M5A99FX PRO R2.0. Freezer 7 Pro on kälysellä 92mm tuulettimella varustettu, joten harkitse True Spirit 120M / Macho 120 / Macho HR-02.
Nuo ovat eri sarjan kortit vaikka nimeys hämääkin, XT on Tahiti LE eli välimalli jonka tuotanto loppunut, korttihan ei muutu miksikään. Jos hyväksyt pohjaksi tuon Asus 990 pro emon, niin koitetaan kaivaa FX-8320 prossu halvalla jostain.
ajaJakolta hyvä huomio tuo näytönohjain. Ota Club 3D, koska se on tehokkaampi kuin XFX. Sen jäähdytyskin on samaa tasoa XFX:n kanssa, hyväksyttävä.
Kyllähän parempi emo, jäähy ja gtx 760 kelpaisi, mutta ongelmana on että ne tuovat aika runsaasti lisähintaa. Tuo alkuperäinen BPVestin setti on nimittäin jo siinä kipurajoilla. Luulisin että tuo fx-8350 jaksaisi ihan normikelloillakin vai olenko väärässä? Tosin voisin kyllä esim vaihtaa powerin halvempaan XFX 550W niin kuin Lurluck sanoi, mutta kannattaako ne rahat laittaa sitten ennemmin emoon vai näyttikseen? Ehkä kuitenkin emoon kun näyttistä on helppo päivittää tulevaisuudessa? Jokatapausessa siis vaihtaisin nyt jäähyn tohon True Spirit 120M tai Machoon, kun ei se montaa euroa lisää tee, ja näyttikseksi tulisi vähintään toi Tahiti LE jokercard (jonka luulisin kyllä olevan täysin riittävä minulle)
Noi kaikki (parempi näyttis, cooleri ja emo) saadaan kun tilataan Systemastoresta ja huononnetaan kotelo. Prossuksi voisi ottaa FX-8320:n ja kellottaa sen nykyisen tasolle, jos tarvitsee. Siinäkin säästyisi 60€. Prossu: AMD FX-8350 Cooleri: Thermalright HR-02 Macho Emolevy: M5A97 EVO R2.0 RAM-muisti: Geil Evo Corsa 8GB 1866MhZ Näytönohjain: Palit GeForce GTX 760 JetStream Kovalevy: Seagate Barracuda 1TB SSD: Kingston V300 120GB Kotelo: ZALMAN Z9 Plus Virtalähde: Seasonic G-550 Ja Windows Yhteensä 1100€
Emon, muistien ja näyttiksen toimitusaika on aika naurettava, muuten kyllä ihan jees... Koteloksi kannattaa ottaa tuo hieman kallis Fractal... Powerissa voit säästää ottamalla XFX 550W, mutta tietenkin tuo Seasonic G-550 on parempi. Lisäyksenä: FX-8320 /// FX-8350
Lisäyksenä: FX-8320 [/quote] Koitettaisko myydä nämä aloittajalle, ja lisämausteiksi vaikka ja Lisättäis vaikka koppa + kovot systemasta ja alettas ihmettelemään mistä jäähy ja kortti.
Tuo Pattin setti näyttää kyllä mielestäni ihan ok. Ois kyllä tietty ihan kiva jos toimitusajat ois lyhyempiä. Plussaa ois kans että samasta puljusta sais osat tilattua. Suomesta tilaukset haluisin nyt kuitenkin. Postin kuljetukset tosin saa vieläki vähä sykkeen nousemaan (vähän huonoja kokemuksia, ei siitä sen enempää). En kyllä aio hirveitä kelloja ottaa prosessorista irti jos kellottaa täytyy, että emon ei tarvi olla korkeisiin kellotuksiin tarkotettu. Mieluiten ottaisin setin, jota ei tarvitsis kellottaa. Huomenissa ois kiva päästä tilaamaan, vaik ei täs nyt mikään erityine hätäkään oo.