Eli kone sammuu aivan yllättäen(2 viikkoa vanha),ja en usko että johtuu viruksesta koska sammuu välillä ennen kuin windows on edes latautunut. Olisko kenties virtalähteessä vikaa? Kokemuksia kellään vastaavasta viasta?
Vanhassa koneessani oli uutena ostettaessa virtalähde rikki. Kone pysyi 0-10 minuuttiin auki ja sammui sen jälkeen. Jos koneesi on noin uusi, niin ei muutaku huoltoon vaan, jos olet täysin varma ettei virus aiheuta tuota.
olen kuullut että on tapahtunut myös tällaista: tietokoneen lämpöasetukset ovat pielessä-> kun lämpötila saavuttaa tietyn pisteen, konesammuttaa itsensä. en itse tunne tapauseta tarkemmin mutta näin olen kuullut että on tapahtunut.
Noita on hieman hankala yleensä selvittää, mutta jos on käytössä Windows niin kannattaa disabloida automaattinen boottaus virhetilanteessa sekä tarkistaa Windowsin Event Viewer -logit virheilmoitusten varalta. Sinun tapauksessa kone on sen verran uusi että kannattanee vain viedä takuukorjaukseen.
Vois olla vikaa myös muisteissa. Memtest86 ajat läpi, se tarkistaa muistit...ihan vastaavan ongelman varalle, jos törmäät Mut ku kone on noinkin uusi niin takuuhuoltoon vaan, kuten jo pari kertaa on ehdotettu =)
Kokeilen tänään toisella powerilla...sama juttu tilttailee aivan yllättäen. Ja noita testejä on hankala tehdä koska tilttaa n.3 min välein. Olen kyllä huomannu että kun käynnistää kylmänä niin pysyy pidempään päällä!,mut kun lämpee... Kone aivan uusi,niin mistä syystä lämmöt edes nousisivat liian ylös?(kaikki tuulettumet toimivat)
Huoltoon vaan jos mahdollista, voi olla että esim siili on hiukan huonosti kontaktissa suorittimen kanssa. Näyttääkö BIOS:in lämmöt mitä?