kone sammuu ja käynnistyy itsestään - mikä vikana

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by wiitsu, Apr 1, 2005.

  1. wiitsu

    wiitsu Member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Olen tehnyt kaikki toimenpiteet mitä mieleeni tulee eli formatoinut ja osioinut kovalevyn uudestaan ja asensin 2000 windowsin uudelleen ja ajoin kaikki mahdolliset päivitykset update- sivustolta, olen ajanut virusohjelman(F-secure) ja poistanut mahdolliset virukset jos löytynyt, olen ajanut ad-awaren ja poistanut silläkin kaiken mitä se on löytänyt, olen laittanut hipsun sieltä pois missä lukee että sammuta kone automaattisesti järjestelmävirheen sattuessa, olen muokannut virranhallinnan aina päällä olevaksi, olen siivonnut rekisterin ja kovalevyn ylimääräisistä ja ajanut chkdsk:n, mutta kone tekee edelleen sitä, että kun se on ollut päällä yksikseen hetken koneelle touhuamaan se tuntuu kun se olisi ihan tukossa kun hiiren napin painaminenkaan ei auta ja sitten se sammuuu itsestään käynnistyäkseen uudelleen, sitten pystyn kyllä tekemään vaikka kuinka kaun hommia jos ei tule taukoa välillä ja sammuta näyttöä. Ja poissa ollessani se oli tehnyt sovelluslogiin merkinnän "ryhmäkäytäntöobjektien suojauskäytäntöjen käyttöönotto onnistui", mikä se on.
    Koneeni on varsin hiljattain rakennettu 1,7 celeronilla ja 256mb muistilla varustettu ASUS P4PE-X, jossa on lisäksi Gainwardin GeForce3 Ti-450, ulkoinen Telewellin adsl-modeemi ja Hauppaugen tv-kortti, sekä Maxtorin 160gt kovalevy ja LG-polttava. Näyttönä Hitachin CM2198ME.
     
  2. wiitsu

    wiitsu Member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    VÄHÄ oli typoja päässy edelliseen tekstiin...olin yön pois siis koneelta ja kun tulin aamulla touhuamaan koneelle se oli ihan tukossa ja sammu hetken päästä itsestään. Se on tehnyt tätä jo useana aamuna...
     
  3. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kuis hurja virtsalähde sulta oikeen löytyy?
     
  4. wiitsu

    wiitsu Member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Macronin 350w se on.

     
  5. wiitsu

    wiitsu Member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Näyttö saa virtansa suoraan, ei koneen kautta
     
  6. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    No ei sen virtsalähteestä sit pitäis olla kii. Ootko tsekannu lämmöt? Annas se väsätä vähän aikaa yksinää, paina CTRL + ALT + DEL ja sortteeraa ne prosessit prossunkäyttöjärjestyksessä. Hiihtääkö mikää niistä lähes satasta? Kato nyt lämmöt uudestaa. Onko eroa?

    Tietysti Wintoosa hukkuu omaa paskaasa, jos se on pitkää päällä (tai yleensäkki pitkää käytössä) mut kyl sen pari päivää pitäis käyttökunnossa pysyä...
     
  7. wiitsu

    wiitsu Member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    lämmöt on ja pysyy tossa 30-40 välissä ihan kiltisti: CPU 31C ja MB 33C, prosessoria käyttää vaan tällä hetkellä ieplorer oikeestaan vaikkakin joitain pieniä hetkiä myös taskmgr, fsguiexe( F-secure)ja crss.exe
     
  8. wiitsu

    wiitsu Member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Siis iexplorer...eikä mikään mee 100%...joskus meni toi svchostexe sataa mut sain sen kuriin virustorjunnan ajamalla
     
  9. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Nyt en kyllä enää keksi mitää, mikä sopis noihi sun kuvauksii...No yks viel tulee mielee: Eikai sulla oo mitää kolmannen osapuolen virransäästösoftaa? Aika epätodennäköstä, mut kysyin silti...
     
  10. wiitsu

    wiitsu Member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    ja se on csrss.exe eikä crss
     
  11. wiitsu

    wiitsu Member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    ei tietääkseni ole mitää virransäästöohjelmia...
     
  12. wiitsu

    wiitsu Member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Olisko mitenkää mahollista et joku on jollain lailla tunkeutunu mun koneelle ja sammuttaa sen heti ku huomaa että olen taas paikalla kiinni jäämisen pelossa?
     
  13. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kaikkihan on aina mahollista, mut toi ei oikeen oo todennäköstä. Asian voit varmistaa repimällä lanipiussin irti päiväks. Jos kone on sitte vielä jumissa ja sammuu, nii ei sitä kukaa voi käyttää, ellei sitte sähköjohtoja pitkin. ;)
     
  14. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Process information - csrss.exe

    csrss.exe is the main executable for the Microsoft Client/Server Runtime Server Subsystem. This process manages most graphical commands in Windows. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.
     
  15. mika

    mika Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 26, 2003
    Messages:
    5,157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Mitä tuolla tarkoitat? Eli klikkaat hiiren oikealla työpöytää -> properties -> screen saver-välilehti -> power..-nappi. Tätä paikkaako tarkoitat? Noissa kannattaa melkein pitää valinta "never" kaikissa. No, jos monitorin haluat säännöllisesti sammuvan, niin laita sopiva aika. Itse pidän senkin valinnassa "never". Näyttö sammuu nappia painamalla :). Hibernate-välilehti. Tuosta kannattaa ottaa rasti pois.

    Biossista kannattaa katsoa, jos löytyy toiminto "wake-up on lan"..olikohan se noin? Niin pistä se tilaan "disabled".

    Voi tietty olla komponenttiongelmakin, varmaan muistit. Ootko tarkistanut niiden kunnon? Hyvä ohjlma tuohon on Memtest86, löytyy Googlella.
     
  16. wiitsu

    wiitsu Member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tarkoitin sillä virranhallinta jutulla sitä että siellä kaikki on just never, mutta otin hipsun pois myös omatietokone->ominaisuudet->lisäasetukset->käynnistys ja palautuminen ja sieltä kohdasta Järjestelmävirhe Käynnistä tietokone automaattisesti uudelleen. Täytyy kokeilla noi muistit vielä ja kattoo toi bios (päivitin senkin ASUKsen omalla päivitysohjelmalla, joka tuli emon mukana)
     
  17. wiitsu

    wiitsu Member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Oon melkosen huono tossa enklannissa ja kysynki sitte et miten toi Memtest86 oikein toimii...
     

Share This Page