kone sammuu

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by AlexisW, Sep 30, 2007.

1. AlexisW

AlexisW Regular member

Trophy Points:
    28
    Mun masiina ja ohjelma Windows ME on mennyt kehnoon kuntoon. oon poistanut paljon turhia ohjelmia. Onkohan muuten PCHealth tarpeellinen? Entäs joku mikä lie B...Adminstirator?? Vaan kun yritänladata jotain ohjelmaa, jolla saisi putsattua tai poistettua jotain, (CCleanerin teho ei kaikkeen riitä) niin kone posahtaa heti kun yritän avata ohjelman. Samoin jos klikkaan käynnistä valikon kautta kohtaan "ohjelmat". Piruako tekisi? Vikasietotilassako? Poistaisin mulle tarpeettoman Firefoxin, mutta ei lähde. Vai toimisko masiina paremmin Firefoxilla?? Mikä lie Driverguidetoolkit? joutaneeko pois? vaan tuskin lähtee. En saa ladattua edes spybot search&destroyeria. Sanoo "liian vähän resursseja".

2. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Kone taitaa olla aika sekaisin. Ehkä on poistettu Windowsin osia. Vaikuttaisi siltä, että ainoa tapa saada homma hanskaan on ME:n uudelleenasennus. Silloin alkaa ohjelmienkin tilanne nollasta, joten voi harkita mitä rupeaa käyttämään. Ensin tietysti talteen muualle kuvat jne tärkeät omat tiedostot. Hyvä tutkia myös konetta ja ajureita, että on sitten ajureita asentaa tai ainakin tietää mitä tarvitaan netistä. Ja sähköposti- sekä internetasetukset myös muistiin.

3. delffi

delffi Regular member

Trophy Points:
    26
    Ja jos saan suositella..
    päivitä käyttäjärjestelmäsi pikkuhiljaa :)

4. AlexisW

AlexisW Regular member

Trophy Points:
    28
    Millä mä päivitän?? ME ei saa päivitystä. Tai tarkoitatko uutta järjestelmää?? Tokko tään masiinan tehot pyörittää niitä. Ehken uusi kovo? Oon samassa recovery CD:n niin ehken saa taas pelaan. Luulen että töppäsin jossain ja poistin jonkun tärkeen osan Windowsista.

5. delffi

delffi Regular member

Trophy Points:
    26
    Tietokoneiden kanssa nuo nostalgisen ihanat asiat eivät toimi kuten kiinnostus vanhoihin autoihin ;)

Kyllä jossain vaiheessa täytyy jo taputtaa hyvin palvellutta konettaan ja päästää se lopulliseen lepoon. ;)

6. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Kyllä se niin on. Tosin vanhat koneet ja käyttykset ovat kiva harrastus, edellyttäen, että on sitten nykyaikaisempaakin rautaa käytössä.

Jos se ME kone on aikaisemmin toiminut, niin on toki mahdollista saada se kuntoonkin. Minkähän recoveryCD:n olet saamassa? ME:n aikoihin ei harrastettu recoveryjä, joten tämä lienee uudempaa perua. Jos sillä ME on, niin siitä sen voinee asentaa. Pieni epävarmuus on siinä, että alkuperäisessä ja tässä koneessa on erilainen BIOS, jolloin homma ei aina toimi.

Kovalevyn vaihto ei tee koneesta nopeampaa eikä terveempää, jos siinä ei ole vikaa. Kyse on koneen fyysisestä muistista, prossusta, emosta ja monista muistakin yksityiskohdista. Jos ne eivät ylety nykytasolle, eivät XP:t puhumattakaan nyt Vistasta toimi niillä eväillä. Leikkimielellä voisi sanoa, että kotelonhan voi säilyttää ja uusia kaiken muun niin sitten päästään tuloksiin, valitettavasti näin.

Mut kerro nyt mitä tavoittelet niin puhutaan sen mukaan.

7. AlexisW

AlexisW Regular member

Trophy Points:
    28
    ***Mulla olisi nyt niiku recovery CD, mutta mukana tulleessa kaverin kirjoittamassa lapussa lukee, että "se alka atehdä uudelleenasennusta". No mikäs siinä, mutta mitä silloin oikein tapahtuu?? meneekö kaikki mun omat jutut mailit kuvat kirjoitukset sen siliän tien vai säilyvätkö?? En uskalla alkaa asentaa ennen kuin on asiasta jotenkuten varma. (alkaa tässä kohta epäillä, että joku kyylä on tällä koneella vainoamassa mua, sillä kun yritin päästä eräälle keskustelupalstalle, jossa olen kysellyt näitä asioita, sinne ei koskaan päässyt, aina oli "ei vastaa", kaikille muille keskusteluosoille pääsi! )

8. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Kyllä recoverylevyt yleensä tekevät uudelleenasennuksen eikä niillä voida korjata Windowsia. Eli ne formatoivat kovon ja kaikki vanha on entistä.

9. AlexisW

AlexisW Regular member

Trophy Points:
    28
    ***Tätä recoverya ei saa pyöriin millään. Tää on joko korjaus tai sitten koko ohjelmisto uusiksi, en tiedä kun ei saa auki. Ilmoittaa aina, että laita levyke asemaan E vaikka on laitetu. Ja ominaisuudet näytää sinistä eli täynnä pitäs olla , mutta lukee 0 tavua. Tää on joku fujitsu-siemens scenic recovery-cd. ei aukea. Sainko levykkeenjoka ei sisällä mitään vai mikä piru lienee?? Millä hiivatilla sen käyntiin saa??

10. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    ME.n asennus pitää käynnistää asennuslevykkeellä, se ei käynnisty CD:ltä. Täältä saat asennuslevykkeen (korpun):

http://bootdisk.com/bootdisk.htm

Tarkista nyt vielä, että recoverylevysi on todella ME. Katso tarkkaan mitä siinä lukee.

Btw. tarpeetonta toistaa lainauksena edellsiä sanomia, siinä ne on edellä jo olemassa.

Last edited: Oct 3, 2007
  11. AlexisW

AlexisW Regular member

Trophy Points:
    28
    kyllä tällä näkyy saavan ME:n asennettua, mutta kun on 61 % asennettu tulee joku Suwin ilmoitus käskien lopettaa tai ohittaa. Ohitus ei onnistu. Sitten tule eilmoituksia ei ol ejotain tai sinne päin tai virhe jossain "verx.dll.at ja powrprof.dll ja dll=winspooldrv. Jotenka ei onnaa asentaa. Toisaalat toi netistä saatava "boot..." ei onnistu koska en saa mitään ohjelmaa asennnettua koska kone sammu. Vain tämän cd:n saa mutta vain tohon 61% saakka. Ohittamaan ei onnistu vaika kuinka hakkaisi kohtaa "ohita". persetti.

12. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Koita hankkia tai lainata jostakin kunnollinen ME:n asennuslevy. Mikä sen koneen sammuttaa?

Share This Page