Elikkäs... Mulla on tollanne vuodelta 1-2 oleva vahvistin ja kolme kaiutinta. Tein ite suutus päissäni jonkun näköisen [bold]"y-piuhan"[/bold], jotta saisin musiikin kuulumaan noista minun isoista kaiuttimista. Sitten tuli ongelma. Lauluääni ei kuulu, kaiuttimet rätisevät hiukan ja bassosta ei saa mitään selvää sen huminan ja kahinan takaa. Ääntä kyllä lähtee, mutta siitä ei saa mitään selvää. =( Voisin kipeästi haluta apua ongelmani kanssa, koska olen halukas kuuntelemaan musiikkia ja minusta tuollaiset PC:n pikkuset pöytä kaiuttimet eivät sovi musiikkini kuunteluun.
Hae kaupasta sellainen kaapeli, ja kai kaikki nuo laitteet on maadoitetuissa pistorasioissa(mieluusti samassa pistorasiassa)?
Kiitän avusta... =D Mistä saan tietää onko se pistorasia maadoitettu vai ei, kun mulla on kakki laitteen jatkojohdoissa kiinni?
Joo... Nyt on piuha tiedossa, mutta tuli seuraava ongelma. Onko totta että integroitu äänikortti on erillistä äänikorttia tehottomampi? Kun sitten otin toisesta koneesta Creative audioPCI(ES1371,ES1373) äänikortin niin kone ei suostunut enään soittamaan ollenkaan musiikkia... Voiko vika olla ajureissa? Kun kortti on aikasemmin toiminut toisessa koneessa. Kortti on kyllä aika vanha.
Ei voi sanoa että erillinen olisi aina parempi. Nykykoneissa kun nuo integroidut kortitkin ovat muuttuneet jo aika hyviksi. Ja tuo sinun mainitsemasi erilliskortti on jo niin vanha ja huono tasoinen että enpä usko että sillä päästään edes samaan tasoon sinun integroidun kortin kanssa (riippuu tietysti emosta ja äänipiiristä). Ja tuo ettei ääniä kuulu johtuu todennäköisesti ajureista tai kortti ei sitten päällä. Tuo integroitu kun kannattaa ottaa pois käytöstä biosista jos meinaa laittaa erillisen kortin. Ajurit tietysti joudut ajamaan (ellei windows tunnista automaattisesti) ja mahdollisesti ohjauspaneelista valitsemaan vielä kortin käyttöön. Ja sitten vielä noista erilliskorteista. Jos haluat niin pääset niillä ihan eri tasolle kuin noilla integoiduilla. Esimerkiksi audigy korteilla pitäisi päästä jo aika pitkälle.
Kiitos Teille! Nyt sitten voin mennä kokeilemaan että mitä tästä tulee. Kiitän vielä kerran neuvoista ja avusta
Tuli sellanen ongelma että winamp ei suostu soittamaan ton vahvarin kautta. Mikä mahtaa olla vikana? En saa siitä kuulumaan mitään ääniä vaikka on kunnon y-piuha ja sun muuta. Voisitteko auttaa vielä kerran?
Eli tarkista aluksi että johto on molemmista päistä oikeassa paikassa kiinni ja että vahvarista on valittu oikea sisääntulo.
Mikä se noista on? Ku mulla on tuolla takana vaikka kuinka monta liitintä... Toi mun vahvari on joku ihan sika vanha ja sen merkki on joku [bold]INTEGRATED STEREO AMPLIFIER F 4121[/bold]. Siellä on takana joku PHONO, AUX TAPE 2-IN, TAPE 1 IN JA OUT. Muita mä en löytänyt, muuta ku noi mihin noi kajarit menee kiinni. =)
AUX TAPE 2 IN on varmaan sopiva, eli siihen johdot ja sitten vahvistimesta valitsee tuon AUX TAPE 2 kohdan toistolähteeksi.
Tulee taas tällänen varotus! "Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration" Mitä mun pitäs tehdä? oon jo kerran asentanut ton Winampin uudestaan. Sit toi Windows media player ja viplay ei tunnista enään mp3sia. oon kokeillut vaikka mitä, mutta se ei vaan suostu toimimaan...
Mistä saan ne poistettua? Otin sen äänikortin irti ja haluaisin kuunnella tästä eteen päin musiikkia sillä integroidulla, mutta siitäkään ei tule nyt ääntä... Pitääkö mun nyt poistaa sen winukasta ja tunnistaa uusiksi? Muussa tapauksessa forkkaan koko koneen ja laitan uudestaan.
Katso laitehallinnasta onko siellä se integroitu äänikortti ja sitten jos ei ole niin tarkista onko se BIOS:ista pois päältä. Jos löytyy laitehallinnasta niin tarkista Sound ja Audio devices kohdasta ohjauspaneelista/control panel että se integroitu on oletuslaitteen/default device.
Kokeilin jotain tehdä tuolta ohjauspaneelista jo aikasemmin ja se ei suostunut toimimaan. Toivottavasti tuolla lähtee ääni jytäämään.