Kone vanhoista osista.

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by ollem, Jan 15, 2010.

1. ollem

ollem Member

Trophy Points:
    16
    Eli olen päättänyt,että en halua tehokoneeksi mitään pelikonetta,kun pelailen mieluummin xbox360 konsolilla.

Kootkaapas aikanne kuluksi minulle sellainen paketti missä on ns vanhoja tietokoneenosia esim. näytönohjaimeksi radeon 4870 ja prossuksi e8500.

Koneen siis pitää olla silti tehokas,mutta mihinkään pelikäyttöön sen ei tarvitse soveltua yhtään!

Niin tuo budjetti on noin 600 euroa.

Ottaisin mieluusti prossuksi e8400 tai e8500,mutta tehän sen paketin kokoatte. :)

Kts kaikille kokoajille.

Last edited: Jan 16, 2010
  2. Wintoosa

Wintoosa Regular member

Trophy Points:
    46
    Miksi E8500? Hiton kallis prossu, melkein 200€. AMD:n 550 BE on kerroinlukoton, kellottuu 3.8-4Ghz:in kieppeille ja maksaa 95€. Samaa tehoa, mutta paljon halvemmassa muodossa. Lisäksi LGA775-kanta on kuolemassa, uusia prossuja ei sille ole tulossa.

Sen sijaan AM3-kanta saa uusia prossuja. Esimerkiksi kesällä tuleva Thuban (6-ytiminen).

Koska haluat tehokkaan koneen, mutta pelitehoa et tarvitse, mihin haluat tuota HD 4870-korttia? Se on pelikortti.

Käyttiksellä? Kokoatko itse?

3. ollem

ollem Member

Trophy Points:
    16
    Tuota en kokoa itse tekniset kokoaa koneen minulle.
    Kun en itse ymmärrä osista saatikka kokoamisesta mitään.

Kerro vain kaikki mahdolliset osat dvd asemasta prossuun ja näyttikseen.

600 euroa siis budjetti sen yli ei saisi mielellään mennä.

Eli tuo amd:n 550 Be hyvä vaihtoehto?

Otan sitten tuon amd:n.

Kokoaisitko koko paketin valmiiksi? Virtalähteeksi otan sitten jonkun 650 wattisen ettei tarvitse vuosiin ostaa uutta lähdettä.

4. Wintoosa

Wintoosa Regular member

Trophy Points:
    46
    http://www.aijaa.com/v.php?i=5575010.png

Osat on Jimms PC-Storesta. Muista, että isompi virtalähde nostaa hintaa. Myös käyttis maksaa, ellet sitten hanki sitä toisella keinolla :)

550 BE on tehokas tuplaydinprosessori, ja bios-asetuksen muutoksella voit saada siitä 3 tai 4-ytimisen prossun. Eli siitä voi saada entistä tehokkaamman, parilla bios-asetuksen muutoksella. Mutta jo oletuksena se on todella tehokas.

Share This Page