Olisi tarkoitus kasata kone yleiskäyttöön, hinta ei mielellään tuon 800€ yli. Tein suunnitelman aika pitkälti sen pohjalta mitä olen täällä lueskellut, mutta olisi kiva kuulla vielä viisaitten mielipiteitä Juuri Tästä Omasta Paketista Pelaaminen luultavasti aika vähäistä mutta tyyliin "mukava jos pelitkin pyörii", ja tietty olisi tarkoitus että kone ei ihan heti menisi vanhaksi (edellisen kasasin joskus 2004 ja sillä pärjättiin viime viikkoon asti kunnes äkillinen loppu tuli). Tämmöisiä romppeita olen kaavaillut: Jotain pointteja: - kotelon valinta ja prosessorijäähdytin siksi että haluaisin koneesta suht hiljaisen (pyörii olohuoneen nurkassa ja kovempi hurina/ulina alkaa risomaan aika nopeasti) - näytönohjaimessa pitää olla VGA-liitäntä - edelleen pärjäillään vanhalla 17" littunäytöllä josta ei sen modernimpia liitäntöjä löydy - CD/DVD-aseman, hiiren ja näppiksen kannibalisoin vanhasta koneesta - Nexuksen 400W poweri löytyisi itseltä mutta se ei taida nykykäyttöön riittää? Vaikuttaisiko paketti olevan kunnossa vai löytyykö vikoja?
VGA-liitännän saat DVI-I liittimestä adapterilla. Ei tarvii olla suoraan VGA näyttiksessä. Riittää mut päivitysvara ei oo kovin suuri.
eli kannattaa vielä tällä hetkellä käyttää vanhaa Nexusta, ja sillä hinnanlaskulla lisäät paremman näytönohjaimen, tämän --> http://www.jimmspc-store.fi/tuote/GV-N460OC-1GI?t=false menee hieman yli budjetin mutta tehot nousivat todella huomattavasti. tolla setillä jo vetäis kaikkea max grafiikoilla. 460Gtx 1gb viepi tota 250gtssää joka käänteessä.
No jos se 400W tosiaan riittää vielä niin sitten voin kyllä hyvinkin (ja mielelläni) vaihtaa tuohon 460 GTX:ään. Alkoi vain mietityttämään kun selailin eri näytönohjainten tietoja ja mun mielestä joissakin tuota "mopommissakin" vehkeissä sanottiin että vaatii vähintään 450W virtalähteen? (nyt en tietenkään löytä yhtään tuollaista tapausta väitteeni tueksi) Tässä vielä tarkempaa tietoa tuosta mun Nexuksesta. Jonkun testin mukaan tuo 460 GTX veisi pahimmillaan kuormitettuna yli 300W virtaa, riittääkös tuossa vaiheessa sitten vielä watteja muun koneen käyttöön? Sori että jankkaan tästä vielä, haluaisin vaan olla varma etten tee mitään peruuttamattomia virheitä EDIT: Äh! Näkyy olevan sekä tuo Scythen Mugen että toisaalla ehdotettu Arctic Coolingin Freezer 7 Pro Rev 2 vähän kiven alla tällä hetkellä. Olisiko esim Scythen Kabuto kelvollinen, tai olisiko vielä ehdottaa jotain sopivaa prosessorijäähyä tuohon tilalle? Vai pitääko tuon prossun oma jäähy kuinka kauheaa meteliä?
Juu ne taitaa olla kaikki kohtuu hintaiset kiven alla tällä hetkellä Itse oottelen Mugenia kolmatta viikkoa vai olisikohan jo neljäs menossa... Jos et pelaa niin ei ole tarvetta laittaa 200e näyttistä.