Koneen ääni rätisee ja kuuluu heikosti

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by propelli, Jun 8, 2004.

1. propelli

propelli Member

Trophy Points:
    16
    Läppärini kaiuttimista tuleva ääni kuuluu heikosti ja lujmmalle laitettaessa särkee ja rätisee tolkuttomasti. Sama tilanne on päällänsä kun kytkee kuulokeliitännästä äänet telkkariin tai kuulokkeisii. Tämä kaikki alkoi yhtenä päivänä yllättäen ilman mitään erikoisia toimenpiteitä. XP on asennettu uudelleen ja äänikortti ja ajurit tsekattu ja kaiken pitäis olla kunnossa. Rätinä siis jatkui heti kun XP ja ajurit oli asennettu uudelleen. Äänikortti on Realtek AC´97. Volume controllit on myös tarkistettu. Itse epäilen että integroitu äänipiiri on emolevyllä rikki tai siellä on joku kylmäliitos tai vastaavaa mutta kertokaa onko teillä kellään ollut samanlaista ongelmaa ja onko siihen ratkaisua. Kiitos jo etukäteen.

2. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
    Minulla oli via:n piirisarjan kanssa sama ongelma.
    se ratkesi hakemalla uudet via:n 4in1 ajurit.
    Ps. ongelma tuli ihan itsellään/poistui ajureilla.

Last edited: Jun 8, 2004
  3. propelli

propelli Member

Trophy Points:
    16
    Latasin juuri uusimman ajurin mitä netistä löytyy Realtekin sivuilta. Vanha ajuri 5.10.0.5210 muutui uuteen 5.10.0.5580 eikä mitään vaikutusta.

4. n_r

n_r Regular member

Trophy Points:
    26
    Siis kaikki äänet vai vain mediaplayerillä tms toistettavat särisee? Kaverillani oli samat oireet. Oli räplännyt WinAmpin EQ säätöjä ja asettanut ne tappiin -> Hiukan leikkasi äänet :)

5. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
    On mullakin realtek ,mutta emolevyn piirisarjan ajureista se johtui (via)

6. propelli

propelli Member

Trophy Points:
    16
    Kaikki äänet mitä tästä koneesta tulee särisee myös siis windowsin omat. Mistähän niitä emolevyn piirisarjan ajureita saa ja miten ne asetetaan?

7. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
  8. propelli

propelli Member

Trophy Points:
    16
    Senverran olen saanut selville että audio controller on sis 7012 ja tolle löytyi ajuri (1.11c Audio Driver)joka on uusin ajuri mitä löytyy. Nyt vaan en saa sitä asennettua tälle koneelle. Kone herjaa -536870397 jonka jälkeen ilmoittaa ettei pystynyt asentamaan ja set up lopetetaan. Olen kokeillut myös vanhempaa 1.11 versiota ja sama homma.

Share This Page