Elikkäs mulla on ollut formatointi suunitteilla, mutta on tullut mutkia matkaan. elikkäs tässä tänään koitin formatoida koneen, mutta ei, kone ei suostu formatoimaan konetta normaalisti(cd sisään>koneen buuttaus>pitäisi päästä asentelemaan winukkaa) mutta ei mitään tapahdu ja kone menee automaattisesti kirjautumis osioon. Tässä olen tovin pohtinut ja lueskellut formatoinnista juttuja, jolloin löysin jotain biossiin liittyvää juttua(vaihtaa johonkin cd-rom buuttin), menin biossiin(koneen buuttaus>oikeata nappia painoin>bios esiin, jolloin tulee valikko jne. Biossin valikossa en pysty liikuttelemaan valikonvalintaa, kuin napit eivät toimisi, ainoa mikä toimii on Esc jonka avulla pääsen vain pois biossista. Ja koneessani on sisällä tällä hetkellä Win2k pyytäisin teiltä neuvoja formatointiin. kiitos jo etukäteen PS:anteeksi sekava selitys, oli paras mihin pystyin
eli menet sinne biossiin ja siellä muutat boottaus järjestyksen silleen että dvd asema on ekana siinä listassa,pääset siellä liikuttelemaan nuoli näppäimillä eli niillä mitkä on ctrl ja nolla näppäimien välissä (yleensä) sekä miinus ja plus näppäimillä jotka on yleensä näppäimistön aivan oikeassa yläkulmassa ,sekä vaihdokset yleensä kuitataan että ne tulee voimaan F10 näppäimellä ( muista laittaa F lock päälle,jos semmonen on että F napit toimii) sen jälkeen käynnistät koneen silleen et sulla on se winukan levy pesässä, ja siinä muutaman sekunnin kuluttua tulee teksti siihen ylös että paina jotain näppäintä jos haluat että käynnistetään cd levyltä ,HUOM. sitä tekstiä ei aina kaikissa koneissa tule,jos se ei tule niin sillon sun pitää kun käynnistät koneen niin noin sekunnin välein painat jotain näppäintä siihen asti kun tulee teksti,muistaakseni jotenkin näin et asennus tutkii kokoonpanoa tai sinnepäin ja siitä alkaa sit winukan asennus
kiitos vastauksesta, mutta minulla on juuri biossissa ongelmana, että en pysty liikuttamaan valikkoa,nuolilla tai +-
laitappa vähän lisäinformaatiota.mikä biossin malli sulla on ? sen näet esim everest ultimatella tai mikä emolevy siinä koneessa on? onko se läppäri ?,pakettikone ? jos niin mikä merkki ja malli
täytyy sanoa että aika outo juttu,jos näppäimet toimii kun avaat windowsin,niin on aika outo juttu ettei ne biossissa sit toimi,tai toimiihan se Esc ,en osaa enempää sanoa kun,kokeilisin päivittää biossin,laittaisin tähän linkin,mutta asus kotisivut ei ole pystyssä tällä hetkellä > http://usa.asus.com/products/mb/socketa/a7v880/overview.htm jos saat jostain muulta sivulta päivitettyä biossin niin sitä kannattaa kokeilla,oletko kokeillu jollain toisella näppiksellä,se olis toinen,kun tuntuu vähän ihmeelliseltä että ne ei toimis p.s. hetkonen..oletko varmasti ollut biossissa,kun mun koneessa esim. on ,oliko se nyt F11 niin sieltä näkee sen bootti järjestyksen,mutta siellä ei pysty mitään muuttelee,siellä on ainoastaan se yksi sivu.onko sulla siellä neljä viisi eri sivua vai se yksi ainoa,jos on ainoastaan se yksi niin sillon et ole ollut biossissa,kokeile jotain muuta F nappia.esim.F2,F5.F8 tai delete
Biossissa pystyt valintaa muuttamaan Page up ja Page down -näppäimillä. Ne on nuolinäppäinten yläpuolella.