Koneen itse kasaaminen

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by akcli, Aug 9, 2010.

1. akcli

akcli Member

Trophy Points:
    16
    En löytäny tälle sopivaa paikkaa täältä foorumilta, mutta pahoittelut jos semmoinen jossain on. Tein eilen (vai koska teinkään) uuden topicin "koneen kasaaminen" ja kyselin siinä osista, ja vastauksia tuli hyvin. Joten kiitos kaikille auttaneille avusta. Mutta itse kasaus on varmasti se jännenpi juttu koko projektissa ja se mua enemmänkin huolettaa. Kun on saanut komponentit paikalleen (luulen sen olevan mulle se helpompi osa) ja käynnistää ekan kerran. niin onko se selvää pässinlihaa vai pitääkö siinä osata jotain mitä tavallinen pulliainen ei osaisi/ymmärtäisi? Kuinka kauan menee että Win7 Home Premium on asennettu? Kun se on asennettu niin joutuuko tekeen jotain erityistä/vaikeaa mitä ei joutuisi tekemään jos ostaisi pakettikoneen? Nää asiat häiritsee mua tosi paljon niin kiitokset taas niille jotka auttavat tyhmää ;)

2. Lurppax

Lurppax Member

Trophy Points:
    16
    No itse en ole koskaan asentanut windowsia tyhjälle kovolle, vaan aina vanhan päälle. En kuitenkaan usko että se mitenkään suuremmin eroaa tästä. Levy sisään ja se käynnistää sen sitten itsestään.
    Ja pakettikoneeseen verrattuna: Joudut itse asentamaan virustorjunnat ja mahd. palomuurinkin, koska itse en luottaisi niin Windowsin omaan. Tämä tietenkin ennen kuin menet koneella nettiin! Jos sinulla ei ole virustorjuntoja tai palomuureja ostettuna, lataa netistä etukäteen ZoneAlarm ja Avast, niillä luulisi pärjäävän.

Heh, itsellekin tulossa ekaa kertaa kone paloina, joten en niinkään osaa ensiboottauksessa auttaa. En tiedä havaitseeko kone kaikki osat automaattisesti, vai joutuuko BIOSista jotain säätämään. :) Itseä kanssa jännittää tuo kokoaminen, mutta ajattelinpa viedä osat jollekkin kaverille joka näitä hommia osaa. ^^

3. Sclek

Sclek Regular member

Trophy Points:
    26
    Kokoaminen on helppoa. Yleensä se hoituu niin että osat sisällä ja tarkistettu moneen kertaan että kaikki on kiinni. Kone päälle ja windows asennus DVD:tä sisälle. Siitä painelet kyllä kyllä jne.. menet nettiin. Asennat Avastin ja vaikka Google Chromen niin kaikki toimii :)

4. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    Ei kannata unohtaa emolevyn piirisarjan ajureita. Myös äänikortille ja verkkokortille tarvitaan ajurit.

5. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Eritoten Chrome on pakollinen että turvallisuus on kunnossa.
    Osien kasaaminenkin on helppoo, manuaali vaan käteen ja rauhassa leikkiin legoil.. kasaan konetta. Yhtä helppoo molemmat.

6. Sclek

Sclek Regular member

Trophy Points:
    26
    Windowsin asennettua laittaa tosin noi ajuri levyt sisään mitä tuli osien mukana, ihan unohin :p

7. wasdasi

wasdasi Regular member

Trophy Points:
    48
    Ei ajureita kannata asentaa levyiltä, koska ne ovat jo vanhentuneita.

Menet valmistajan sivuille ja lataat sieltä uusimmat ajurit.

Last edited: Aug 9, 2010
  8. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Trophy Points:
    66
    Ja kukaan ei käskenyt määrittämään dvd asemaa bootti asemaksi :) Eli bios:sta pitää määrittää dvd asema ensimmäiseksi boottaavaksi laitteeksi.

9. make43

make43 Member

Trophy Points:
    16
    Jep ja se windows 7 asentuu aika nopeasti itselläkin meni win 7 ultimaten asennukseen noin 15-20min, mutta asensinkin sen usb tikulta.

Share This Page