Koneen jatkuva piippaus

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by que_, Dec 1, 2006.

1. que_

que_ Guest

Möe

En tiennyt mihin postata tämä probleema, kun en osannut luokitella tätä muuallekaan, joten pistinpä tänne.

Koneeni on nyt n. 2-4 kk:n ajan epäsäännöllisin väliajoin (n. 4 kertaa) yhtäkkiä alkanut yöllä pitää aivan kummallista "piippausta". Ääni tulee jostain koneen sisältä, ja se on korvia särkevä. Kuulostaa samalta kuin jonkinlainen näppäimistöjä rämppäämällä syntyvä virheääni. Ääni on todella kova, eikä se lopu muuten kuin Windowsin sulkemalla, tai ainankaan en ole alkanut siinä mitään muuta tekemään ja Windowsin sulkemalla se on aina loppunut. Aamulla kaikki on normaalia.

Joitain asioita olen merkille pistänyt:
    - ääni tulee vain, kun koneella ei ole kukaan ollut(ainakaan tähän mennessä ei ole tullut, eli olen jättänyt koneen lataamaan)
    - ääni on aina alkanut n. tunnin kuluessa, en ole pistänyt tarkkaa aikaa merkille, kun olen herännyt ääneen
    - se ei tosiaankaan tule säännöllisin väliajoin. Nyt se tapahtui itseasiassa viime yönä, viimeeksi viikko sitten, sitä ennen ehkä 1-2 kk sitten.
    - itse näytöllä kaikki näyttäisi olevan kunnossa, joka kerta kun olen katsonut: lataukset jatkuvat eikä mitään muutakaan ole tapahtunut
    - ääni on jatkuva ja kova

Eli, vastauksissanne tulevia ehdotuksia on vaikea testata, koska ääni ei tule säännöllisin väliajoin.

Vähän koneesta, jos vika on osista:
    Asus A8N5X, AMD Athlon 64 3200+, TWINMOSS 512mb DDR400 x 2, WesternDigital SATA2 250gt, Club GF 6600GT 128mb pci-e + Windows XP home edition. Kone on noin vuoden vanha.

Toivottavasti saatte jotain selville, pistän kyllä lisää tietoja jos joku tarvii.

2. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    tarkasta että koneen puhaltimet pyörii ja koneen sisällä ei ole pölyä varsinkin prossun siili ja puhallin kannattaa puhdistaa.
    katso biossista että onko lämpätilan seuranta päällä ja onko se liian pienellä, nosta tarpeen mukaan.

3. que_

que_ Guest

Puhaltimet pyörii. Siili oli n. 50% pölyn peitossa. Puhdistin sen. Saa nähdä käykö mitään enään.
    En kyllä uskoisi että kyse olisi lämmöistä.

Share This Page