Muutaman kuukauden on vaivannut ongelma jolle en löydä mitään selitystä. Noin 24 tunnin välein kone jumii niin, että kotelossa ei ole mitään muuta eloa kuin kotelotuulettimet hurisee, modemi on jumissa ja näytöllä ei tapahdu mitään. Hiiri ei liiku, eli kuin valokuvaa tuijottaisi. Ainoa mitä voi tehdä on restarttia painaa koneesta. Tätä ennen kone toimi hyvin (noin 7kk vanha kone). Olen ottanut äänikortin pois koneesta koska epäilin sitä mutta ei auttanut. Olen tarkistanut osat ovatko kunnolla kiinni, ei auttanut. Olen ajanut PC Checkillä emo/prossu/muisti testit eikä ilmoittanut mitään virhettä. Myös kaikki Ad-Awaret, spybotit yms. mahdolliset on ajettu. Kone on täysin puhdas ei ole troijia koneella eli vika ei ole siellä. 3 kertaa olen vetänyt C aseman matalaksi ja asentanut kaiken uusiksi mutta ei ole auttanut. Käyttöjärjestelmä on toiminut aikaisemmin toisessa koneessa joten siinäkään ei ole vikaa. Olen kokeillut eri kokoonpanoilla konetta mutta sama jumiminen jatkuu. Jumiminen tapahtuu itsestään yleensä eli esim. yöllä juminut jossain vaiheessa. Mutta tätä jumimista tapahtuu myös monesti silloin myös kun esim. 4GB kokoista tiedostoa siirrän kovolta toiselle. Tai jos hyppään esim. IE:sta notepadille nopeasti, eli ns. nopeatliikkeet jumii konetta. Biosin olen myös päivittänyt eikä auttanut. Kokeillut prosessoritehoja laskee eikä sekään auttanut. [bold]Windowsin logeja olen tutkinut ja tässä vikailmoituksia mitä antoi ennen SP2:n asentamista koneelle ennen koneen jumimista:[/bold] "Palvelu F-Secure Windows Security Center Legacy Detection Service lopetettiin virheen takia. Virhe: Määritetty ohjelma tarvitsee uudemman version Windowsista." <---- Tämä loppui kun asensin SP2 Tapahtumatunnuksen 4 kuvausta ei löydy lähteessä BackWeb Client - 4476822. Paikallisessa tietokoneessa ei ehkä ole tarvittavia rekisteritietoja tai DLL-sanomatiedostoja, jotka näyttävät etätietokoneen sanomat. Valitsinta /AUXSOURCE= voidaan ehkä käyttää kuvauksen hakemiseen. Katso ohjeista mahdolliset lisätiedot. Seuraavat tiedot ovat osa tapahtumaa: Failed to fetch user token (error = 1245). <--- Tämäkin loppui kun asensin SP2:n. [bold]Sitten 2 ilmoitusta mitä on tullut kokoajan ja tulee edelleen:[/bold] Verkon DHCP-palvelin ei voinut uusia IP-osoitetta tietokoneen verkkokortille, jonka verkko-osoite on 00A0C5794C58. Virhe: Käyttäjä peruutti toiminnon. . Tietokone jatkaa osoitteen pyytämistä verkon DHCP-palvelimelta. JA Aikapalvelu ei ole voinut synkronoida järjestelmän kelloa 49152 sekuntiin, koska aikatoimittaja ei ole voinut toimittaa käytettävää aikaleimaa. Järjestelmän kelloa ei ole synkronoitu. Alusta lähtien ollut epäilyksen kohteena tuo F-Secure Internet Security 2004 mutta sekin toimi hyvin sen 5kk ja soitettuani F-Securelle tuli sellainen olo, että ei tuo ole syynä jumimiseen (heidän sanojen mukaan ei ole mahdollista, että olisi syypää) Lämpötilat koneessa on ihan OK, prossu esim. alle 50 astetta, joten vaikea uskoa, että siinä vika? Jos joku viisas osaisi sanoa missä vika voisi olla, ajurit? softa? emo? prossu? kovot? Itsellä tosiaan mennyt jo hermo tämän kanssa ja olen valmis myymään kohta koko koneen pois.... Koneen tiedot: Käyttöjärjestelmä XP Professional Korjauspaketti Service Pack 2 Suoritintyyppi AMD Athlon XP, 2000 MHz 2400+ Muisti 3 x 512MB 333MHz DDR Kingston Emolevy Asus A7V8X Näytönohjain RADEON 9200 SERIES (128 MB) Näyttö Samsung SyncMaster 957p Äänikortti Integroitu (Sound Blasterin otin pois kun sitä epäilin syylliseksi.) Levykeasema Kiintolevyt 2 x Maxtor (160GB,7200RPM)+ SAMSUNG (160GB,7200RPM) Optinen asema GIGABYTE GO-W0808A Näppäimistö Standardi 101/102-näppäiminen Hiiri Microsoft PS/2-hiiri Verkkokortti Integroitu USB-laite ZyXEL ADSL USB Modem Interface Verkkolähde 350W Yleensä ohjelmat mitkä päällä nykyaikana 24/7 ovat Windows, F-Secure, mIRC, Torrentclient (joko ABC tai Bittornado) Pelejä en pelaa ja en muutenkaan rasita konetta oikeastaan millään muulla. Muistinkäyttöaste on tuosta 1.5GB:stä noin 25-50%. Prosessorinkäyttöaste yleensä alle 10%. Samavika on ilmennyt sekä tällä ADSL netillä, että Kaapelinetillä ja eri modemeilla. Jos joku nyt tänne asti jaksoi lukea ja sai edes pienen käsityksen ongelmasta niin siitä Kiitos. Ja suuri Kiitos jos joku osaisi antaa jotain vinkkiä mikä vikana. Vaihdanko F-Securen? Vai mitä teen? Kiitos
jaahas,kuullosti tutulta...itselläni vanhassa koneessa oli samaa vikaa,loppujen lopuksi emo kärähti lopullisesti... nyt on sitte uusi kone jossa vanhasta koneesta revitty kovo sekä virtalähde... joku aika sitten ongelmat alkoivat taas:ensin löi virrat pois kokonaan-->hetken päästä lähti käyntiin nyt oireet seuraavanlaiset:kone jumii,hiiri ei liiku,kovon valo palaa ja tuulettimet hurisee.virtanappia pohjassa pitämällä kone sammuu mutta näppikseen jää num lockin valo palamaan-->virrat pois koneen takana olevasta napista.Yleensä joutuu odottamaan muutaman minutin ennen kuin suostuu lähtemään käyntiin...ongelma esiintyy yleensä aloitettaessa päivän hommat koneella(yön ollut sammuksissa)jumii yleensä 2 kertaa peräkkäin ja sitten taas toimii...Itse olen alkanut epäillä olisiko sitten tuo VIRTALÄHDE paskana että antaa jonkun "piikin"emolle tai jotain sinne päin...toiseksi vaihtoehdoksi jää kovo mutta enemmän epäilen tuota virtalähdettä...Olisiko sitte käyny niin että juuri tuo virtalähde poltti vanhan emonkin...mene ja tiedä...hermot menee näiten kans...
Vaihdoin tuon F-Securen Nortoniin, katsoa mitä tapahtuu. Oikeassa olet Pyllerö, hermot näihin välistä menee EDIT: Eipä auttanut vaan jumii vieläkin.